جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2019

جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2019
جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2019

جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه : امروزه از دید طراحان داخی، آشپزخانه تنها جایی برای پخت‌و‌پز نیست. آشپزخانه فضایی است که می‌تواند به زیباتر شدن و چشمگیرشدن فضای خانه کمک‌کند. به همین خاطر طراحان داخلی به دکوراسیون آشپزخانه بسیار اهمیت‌می‌دهند. در اینجا قصد داریم به جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه‌های سال 2019 بپردازیم.

آیا کابینهای ردیف بالا در سال 2019 هنوز هم رایج هستند؟ چه نوع دستگیره­‌هایی برای کابینت‌ها استفاده‌­خواهد­شد؟ از چه جنسی ساخته­‌شده‌اند؟ با ما همراه باشید تا ترندهای جدید 2019 را برایتان بازگو کنیم.

کابینتهای کلاسیک به سبک مدرن

جدیدترین ترندهای دکوراسیون آشپزخانه در سال 2018 پر بود از موادی مطابق با آخرین مد روز. مواردی از قبیل موزاییک‌های مرمرنما استفاده می‌شد. مواد بکار رفته در دکوراسیون‌های جدید سال 2019 بیشتر ریشه در سبک کلاسیک دارند. شکل آشپزخانه‌ها در سال 2019 بسیار مدرن است، اما مواد و جنس بکاررفته در طراحی به سبک و شیوه کلاسیک و قدیمی است.

بنر گل من و تو
جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال 2019
جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه در سال 2019

کابینت‌های دیواری

در طراحی دکوراسیون قدیمی کانترهای قدیمی فضای دورتادور آشپزخانه را اشغال می‌کرد. کابینت‌های ردیف بالا نیز در طرح‌های قدیمی به‌چشم‌می‌خورد. در آشپزخانه‌های جدید در سال 2019 کابینتهایی دیوار مانند ، جزیره بزرگتر و انبارهایی دیواری بکاررفته‌است. کابینت‌هایی سرتاسر از کف تا سقف آشپزخانه می‌بینید.

این سبک، مدلی جذاب برای فضاهای کوچک خانه‌های امروزیست.

کابینتهای مدرنِ beadboard

پانل beadboard در طراحی داخلی بجای رنگ یا کاغذ دیواری استفاده‌ می‌شود.با کابینتهای سبک قدیمی دیگر خداحافظی‌ کنید.در سال جدید ترند جدیدی از کابینت را تجربه­‌کنید. آیا می‌خواهید کابینت‌هایی مدرن و جذاب دا ولی به سبک کلاسیک داشته‌باشید؟ کابینتهای beadboard را امتحان کنید.

بر روی در این کابینت‌ها شیارهایی در ارتفاع پانل‌ها وجود دارد و هیچ مرز و فِرِم یا حاشیه‌ای ندارند.

کابینتهای مدرنِ beadboard
کابینتهای مدرنِ beadboard

 

استفاده از دستگیره‌­های مخفی

کابینتهای جدید بدون درز و حاشیه اتصال به یکدیگر هستند. دستگیره‌هایی لبه­‌مانند نازک و ظریف به جای دستگیره‌های قدیمی دارند. این مدل کابینت باعث‌درخشش بیشتر درهای کابینت و کانتر می‌شوند. این کابینت‌ها ظاهری ساده و شبک داشته و هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند.‌ ما پیشنهاد می‌کنیم اگر دکوراسیونی جدید را درنظر دارید از این سبک استفاده کنید.

شاید برای شما هم پیش‌آمده‌باشد که بارها در آشپزخانه کوچکتان به دستگیره‌های کابینتهای پایین برخورد‌کرده‌باشید. حین انجام کار لباستان به دستگیره گیر‌کرده‌باشد. با کابینت‌های مدرن که دارای دستگیره‌هایی مخفی باشند، چنین مشکلی حل‌می‌شود. می‌توانید از سایر هزینه‌ها کم کنید. هزینه کمتری برای کانترهای مرمر کنید. در عوض دستگیره‌های مخفی برای کابینت‌ها بگذارید. فقط دقت کنید باز کردن درهای کابینت راحت و آسان باشد.

 

استفاده از دستگیره‌­های مخفی
استفاده از دستگیره‌­های مخفی

هودهای مخفی

هودهای مخفی بر عکس هودهای قدیمی، ظاهری زیبا به آشپزخانه شما می‌دهند. فضایی کمی اشغال می‌کنند. همچنین صدای کمتری به نسبت هودهای قدیمی دارند. در سالهای اخیر در طراحی آشپزخانه هزینه­‌های گزافی برای هود می‌شود، در جدیدترین دکوراسیون سال 2019 هود مخفی در آشپزخانه پیشنهاد­می‌­شود.

هودهای مخفی
هودهای مخفی

 

کاشی‌های پشت کابینت back splash

از جدیدترین مدلهای دکوراسوین آشپزخانه کاشیهای پشت کابینت یا همان back splash در سالهای اخیر بسیار رواج پیداکرده است. این کاشیها مانع کثیف شدن دیوارهای پشت اجاق گاز یا سینک می‌شوند. حتما با پاشیدن آب یا روغن به دیوارها مدت زمان زیادی را صرف پاک کردن دیوارها کرده‌اید. یکی دیگر از دلایل استفاده از back splash زیبایی و تنوع مدلهاست. دلیل دیگر کم هزینه بودن آنهاست. می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه‌تان از این سبک استفاده‌کنید.

قبلاً در آشپزخانه‌ها کابینت‌هایی در ردیف بالا تعبیه‌می‌شد. حالا دیگر back splash یا کاشیهای پشت کابینت بیشتر خواهان دارند. به‌خصوصback splash های سنگی که دارای لبه یا طاقچه و شلفی باریک هستند. این نمونه از back splash‌ها در عین زیبایی، کاربردی نیز هستند.

کاشی‌های پشت کابینت back splash
کاشی‌های پشت کابینت back splash

 

گلچینی از لوازم در آشپزخانه

شاید کمی عجیب باشد اما آشپزخانه‌ها در سال 2019 ظاهری جدید به خود گرفته‌اند. آشپزخانه‌ها در دکوراسیون‌جدید بیشتر شبیه به سایر اتاقهای خانه هستند.به این شکل که سعی شده تا کمی مطابق با فضاهای دیگر ساختمان و خانه طراحی‌شوند.

شلفهای شیشه‌ای، قفسه کتاب‌های گلچین­‌شده، و لوازمی مانند گلیم­های سنتی یا قدیمی، اثرهای هنری، سفالینه­‌های لعابی می‌توانند جلوه‌ای خاص به فضای آشپزخانه‌تان ببخشند.  فقط با کمی خلاقیت می‌توان آشپزخان‌ای مدرن و مطابق مد روز داشت.

 

گلچینی از لوازم در آشپزخانه
گلچینی از لوازم در آشپزخانه

همانطور که دیدید طراحی آشپزخانه در سال 2019، طراحی جذاب و چشمگیری بود. و شما را با جدیدترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه آشنا کردیم امیدوارم بتوانید از این ایده‌ها در دکوراسیون آشپزخانه منزلتان استفاده‌کرده و جلوه و نمایی خاص، مدرن، و جدید به خانه دهید.

مطالب مرتبط :

ایده های کوچک برای بیشتر شدن فضای اتاق نشیمن

چه وسایلی باید روی پیشخوان آشپزخانه قرار داده شود؟

چطور یک پاسیو زیبا داشته باشیم …!