7 خواص کشک برای زیبایی؛ خواص کشک برای پوست صورت

خواص کشک برای زیبایی و پوست
خواص کشک برای زیبایی و پوست

خواص کشک برای پوست صورت و سلامتی : اگر شما هم از مشکلات پوستی رنج می برید و به دنبال رفع آنها از طریق ماسک خانگی هستید این مطلب و ماسک های اموزش دادرو از دست ندید چون در خصوص خواص کشک برای لک صورت، خواص کشک برای جوش صورت، درمان عفونت های پوستی و… راهکارهای عملی ارائه خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که کشک بسیار مغذی بوده و سرشار از کلسیم، چربی، نمک، پروتئین و نیاسین (ویتامین B3) می باشد که میتوانید سایر خواص اون رو از مطلب خواص کشک که در سایت گل من و تو نوشته شده مطالعه کنید.

خواص کشک بر پوست صورت

به صورت خلاصه باید گفت که شما میتوانید برای رفع مشکلاتی چون آفتاب سوختگی، عفونت پوست، تیرگی دور چشم، بهبود رنگ پوست و جوانسازی از کشک استفاده کنید که تمامی نکات و ماسک ها را بصورت کامل در ادامه برای شما توضیح دادیم.

بنر گل من و تو
خواص کشک برای پوست و صورت
خواص کشک برای پوست و صورت

خواص کشک برای لک صورت

برای از بین بردن لک نباید از خود کشک به تنهایی استفاده کرد چون ممکن است تاثیر معکوسی رو پوست شما داشته باشد پس از ترکیب کشک با زردچوبه، ابلیمو، آرد برنج میتواند برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.

خواص کشک برای پوست و آفتاب سوختگی

ترکیبی از کشک و آبلیمو یا عرق بابونه برای از بین بردن آفتاب سوختگی بسیار کاربرد دارد به نحوی که شما آبلیمو و کشک را خوب مخلوط میکنید و روی لک های قهوه ای و یا آفتاب سوخته قرار می دهید و اجازه میدید که کاملا خشک بشه سپس بعد از 10 دقیقه با استفاده از آب ولرم ماسک را از روی پوست پاک میکنید، این کار را هر روز انجام دهید بعد از گذشت حدود 1 الی 2 هفته (بسته به میزان سوختگی و لک) نتیجه را خواهید دید.

استفاده از زردچوبه برای از بین بردن لک

شما بجای استفاده از لیمو میتوانید ترکیبی از زردچوبه و کشک را اماده کنید و در محل هایی که آفتاب سوختگی دارد و یا لک هایی مشاهده می کنید قرار دهید، مدت زمان لازم برای قرار دادن این ماسک روی پوست حدود 20 دقیقه است و بعد از آن با استفاده از آب سرد ماسک را بشویید.

خواص کشک برای لک صورت ماسک زردچوبه و کشک
خواص کشک برای لک صورت ماسک زردچوبه و کشک

کشک و درمان عفونت پوستی

از دیگر خواص کشک برای پوست رفع بیماری های عفونی می باشد، این روش درمان قطعی نیست ولی تا حد قابل توجهی مشکل شما را رفع میکند، چگونه باید از کشک استفاده کنیم؟ شما کافی است روی یک دستمال تمیز مقداری کشک بمالید و آن را روی قسمتی که عفونت دارد قرار دهید (به مدت 10 دقیقه) این کار را در طول روز 6 بار انجام دهید بعد از گذشت 2 الی 3 روز شاهد کمتر شدن این مشکل خواهید بود.

خواص کشک برای جوش صورت

یکی از خواص کشک برای صورت و پوست صورت این است که به شکل کاملا طبیعی جوش ها را رفع خواهد کرد و شما را از شر جوشهای صورت راحت میکند، چرا کشک باعث از بین رفتن جوشها میشه؟ دلیل این است که در ترکیب کشک اسیدی وجود دارد که این کار را انجام می دهید. چطور باید از آن استفاده کنیم؟ کافی است شب قبل از خواب مقداری کشک را در محل جوش قرار دهید و صبح آن را با آب ولرم بشورید.

خواص کشک برای زیبایی؛ رفع تیرگی چشم

از دیگر خواص کشک برای زیبایی میتوان به رفع تیرگی دور چشم در 10 دقیقه اشاره کرد، برای این کار کافیه شما یک دستمال یا پنبه ای رو به کشک اغشته کنید و سپس دور چشم به مدت 10 دقیقه قرار دهید و بعد از آن محل را با آب ولرم بشورید و شاهد تاثیر عجیب آن باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید.

خواص کشک برای پوست صورت و جوانسازی

اگر شما هم دوست دارید با بالا فتن سن پوستی شاداب و جوان داشته باشید ماسکی که در ادامه با استفاده از کشک ساخته میشه رو استفاده کنید که میتوانید از خواص کشک برای زیبایی بهرمند شوید، کشکی که در ماسک زیر وجود دارد سکسول های مرده پوست شما را از بین خواهد برد و چای سبز و ویتامین ث موجب افزایش میزان کلاژن پوست شما میشود.

مواد لازم برای تهیه ماسک

1 قاشق غذاخوری کشک
1 قاشق چای خوری عسل
1 قاشق ویتامین C
برگ چای سبز

طرز تهیه ماسک جوان ساز پوست با کشک

موادی که در بالا گفته شده را با هم خوب مخلوط کنید تا یک مخلوط یکدست داشته باشید، حالا مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و اگر تمایل داشته باشید پوست را به سمت بالا ماساژ بدید تا گردش خون در آن ناحیه بالا برود حالا بعد از گذشت 30 دقیقه با استفاده از آب سرد ماسک را از روی پوست خود بشورید اگر تمایل دارید که اثربخشی بالاتر بره میتونید بعد از شستن با کرم ضدآفتاب یا مرطوب کننده پوست خود را ماساژ دهید.

انواع ماسک کشک برای پوست

در ادامه به شما چندین ماسک را که با استفاده از کشک درست میشه به شما آموزش میدیم تا از خواص کشک برای پوست و زیبایی و کاربرد ان بیشتر استفاده کنید.

ماسک کشک برای پوست - رفع جوش پوستی
ماسک کشک برای پوست – رفع جوش پوستی

ماسک روشن کننده پوست

همانطور که گفتیم کشک دارای مواد مغذی بسیار زیادی در خود است که چون به علت داشتن اسیدلاتیک میتواند رنگ پوست شما را روشن کنند و سلول های مرده پوست را از بین ببرد برای این کار حتما ماسک زیر را تهیه کنید. عسلی که در این ماسک وجود داره منافذ پوست شما را پاکسازی مکینه و باعث سفت شدن پوست خواهد شد.

  • 1 قاشق کشک
  • مقداری آب‌لیمو
  • 1 قاشق عسل

طرز تهیه ماسک

مواد گفته شده در بالا را با هم مخلوط کنید و سپس به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از این زمان با استفاده از آب ولرم آن را بشورید میتوانید برای گرفتن جواب خوب این ماسک را هر روز یکبار استفاده کنید و بعد از گذشت 2 الی 3 هفته نتیجه آن را مشاهده کنید.

ماسک کشک و گوجه فرنگی

اگر دوست دارید یک ماسک سفید کننده طبیعی داشته باشید و آکنه های خود را از بین ببرید حتما ماسک را تهیه کنید. کشک در این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی، گوجه و جوی دوسر خاصیت پوست اندازی مجدد و از بین بردن سلول های مرده پوستی را برعهده دارند.

مواد لازم برای تهیه

  • ۱ قاشق غذاخوری کشک
  • ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه
  • ۱ قاشق غذاخوری جوی دوسر

نحوه درست کردن

مواد را با هم خلوط کنید و به مدت 10 الی 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با استفاده از آب ولرم آن را بشویید، پس از گذشت حدود 2 الی 3 هفته نتیجه معجزه کننده آن را مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی خواص کشک برای زیبایی و پوست

شما در مطلب به خواص کشک برای پوست اشنا شدید و براحتی می توانید از خواص کشک برای لک صورت، خواص کشک برای جوش صورت، درمان عفونت های پوستی از این ماده جادویی بیشترین استفاده را داشته باشید و در آخر ماسک هایی برای جوانسازی و رفع تیرگی پوست رو آموزش دادیم.

خوشحال میشیم اگر شما هم نظر یا تجربه ای در خصوص خواص کشک برای زیبایی دارید و یا با استفاده از اموزش هایی که گفته شد تونسین لک و جوش رو از بین برده و پاکسازی صورت انجام بدین  با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :