خواص گوشت بلدرچین؛ 8 خاصیت عالی گوشت بلدرچین برای بدن

خواص گوشت بلدرچین برای بدن:
خواص گوشت بلدرچین برای بدن:

گوشت بلدرچین که کوچک ترین پرنده از خانواده قرقاول ها محسوب می شود، فواید و خواص زیادی برای بدن دارد. این گوشت طبعی گرم و خشک دارد و لذیذ است. گوشت بلدرچین که از نظر ارزش غذایی در مقایسه با مرغ اندکی غنی تر است، سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و ویتامین‌های 1 B 2 ،B ، و 6 B است. با ما همراه باشید تا با چند مورد از خواص گوشت بلدرچین برای بدن آشنا شویم.

 

خواص گوشت بلدرچین برای بدن:

ترمیم بافت های بدن:

گوشت بلدرچین با دارابودن پروتئین به بازسازی بعضی از بافت ها و سلول ها در ناخن ها، موها و پوست و ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن کمک می کند. همچنین سبب زیادتر شدن میزان تولید هورمون ها و آنزیم ها در بدن می شود.

 

تقویت سیستم ایمنی:

گوشت بلدرچین با دارابودن مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. با تقویت سیستم ایمنی بدن، از احتمال ابتلا آسان به بیماری ها کاسته می شود و باکتری ها و انگل هایی که وارد بدن می شوند به راحتی از بین می روند.

بنر گل من و تو

 

خواص گوشت بلدرچین برای بدن:
خواص گوشت بلدرچین برای بدن

 

حفظ سلامت استخوان ها:

گوشت بلدرچین با دارابودن فسفر و کلسیم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. در واقع کمبود کلسیم و فسفر در بدن، روی بروز پوکی استخوان اثر دارد. بنابراین با مصرف گوشت بلدرچین می توان مانع بروز مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان شد.

 

حفظ سلامت پوست:

گوشت بلدرچین دارای انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E است. ویتامین E موجود در گوشت بلدرچین به پیشگیری از بروز پیری زودرس کمک می کند. همچنین برای بازسازی پوست نیز سودمند و موثر است.

 

 

حفظ سلامت پوست
خواص گوشت بلدرچین: حفظ سلامت پوست

برطرف شدن مشکلات تنفسی:

مصرف گوشت بلدرچین به برطرف شدن و درمان مشکلات تنفسی کمک می کند و برای رفع آسم، توبرکلوزیس و دیستروفی عروقی فایده دارد.

 

درمان کم خونی:

گوشت بلدرچین با دارابودن آهن، به درمان بیماری کم خونی کمک می کند. آهن موجود در گوشت بلدرچین سبب بهبود تولید هموگلوبین و اریتروسیت ها در بدن می شود و کم خونی را برطرف و درمان می کند.

 

 

درمان کم خونی:
خواص گوشت بلدرچین: درمان کم خونی

 

فراهم کردن انرژی بدن:

گوشت بلدرچین با دارابودن ویتامین B2، کربوهیدرات ها را به قند تبدیل می کند و بدن از این قندها به عنوان ماده انرژی زا استفاده می کند و بهره می برد.

 

درمان مشکلات گوارشی:

مصرف منظم گوشت بلدرچین به برطرف شدن بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش کمک می کند و سبب بهبود گوارش و قرارگیری دستگاه گوارشی در وضعیت مطلوب می شود. این گوشت همچنین برای تنظیم عملکرد روده و معده مفید است.