دلیل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن

علت زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن
علت زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن

علت زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن : ما در مطلبی جداگانه به بررسی و نگهداری گیاه سیکلامن پرداختیم ولی خیلی از دوستان سوالات متعددی در خصوص علت زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن این گیاه مطرح میکنند که ما قصد داریم در این مطلب به بررسی دلیل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

دلیل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن

توجه داشته باشید که وقتی گیاه سیکلامن رو خریداری میکنید و به خانه می آورید طبیعی است که برخی از برگهای اون زرد یا قهوه ای میشه و هیچ وقت انتظار نداشته باشید که برگهای قهوه ای شده یا زرد شده دوباره رشد کنند. پس یکی از دلایل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن تغییر مکان ، جابجایی و تغییر محیط نگهداری گیاه هست. پس توجه داشته باشید که پس از جابجایی برگ هایی که جدید رشد میکنن باید سر حال باشند و بیشتر از آنها مراقبت کنید.

دلیل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن
دلیل زرد شدن و ریزش برگ سیکلامن

همانطور که در بخش معرفی سیکلامن گفتیم سيکلامن به محيطي با نور غيرمستقيم آفتاب ولي نور متوسط دمای خنک نياز داره. نورهاي شديد و طولاني مدت باعث سوختگي گياه و عدم رشد برگ­­هاي گياه میشن. و همچنین نور کم نیز باعث زردی برگ ها و ریزش گل ها می شود گلدان را در فاصله نیم متری از پنجره قرار دهید نور با پرده توری فیلتر شود ،دما نیز حدود 20 درجه باشد.

بنر گل من و تو

کم آبی و ریزش برگ

یکی دیگر از دلایل ریزش برگ سیکلامن کمبود آب هست یعنی برخی مواقع اگر دیدید که برگ هایی گیاه میریزه نشانه کم آبی یا خشک بودن محیط گیاه است که باید شما این مشکل رو به روش هایی که در خصوص ایجاد رطوبت و آبیاری مناسب گفته شده حل کنید.

زردی برگ و رنگ پریدگی

 از دلایل زردی برگ و همچنین رنگ پریدگی سیکلامن میتونه ناشی از کمبود مواد غذایی، PHبالا، شدت زیاد نور، خشکی خاک و یا بیماری گیاه باشه همه موارد باید چک بشه