ساخت گلدان پایه دار مرحله به مرحله

ساخت گلدان پایه دار مرحله به مرحله
ساخت گلدان پایه دار مرحله به مرحله

هدف از این مطلب اضافه کردن گیاهان زیبا و سبز با گلدان پایه دار دست ساز زیبا می باشد. سبز به فضای زندگی شما زندگی می بخشد و باعث می شود احساس تازگی و زندگی داشته باشید. رنگ بندی و مدل گلدانی که امروز به شما آموزش میدهیم هر اتاق خانه شما را منحصربفرد می کند. شما می توانید رنگ ها را تناسب دکور خود و سفارشی رنگ آمیزی کنید.

مواد لازم برای ساخت گلدان پایه دار

ساخت گلدان پایه دار
ساخت گلدان پایه دار

– گیاه زیبا
– گلدان های پایه یکسان (پایه دو گلدان تقریبا یکسان باید باشد)
– رنگ اسپری در رنگ های مختلف
– چسب صنعتی
– خاک و سنگهای سفید

ساخت گلدان پایه دار مرحله به مرحله

گلدان ها را با استفاده از اسپری شروع به رنگ آمیزی کنید و میتوانید با سلیقه خود این کار را انجام دهید من سعی کردم به صورت سایه روشن این کار رو انجام بدم و در لبه ها رنگ رو کامل بپاشم به صورت نواری و سپس با رنگ سفید حالت کهکشانی رنگ آمیزی کنم.

بنر گل من و تو
ساخت گلدان پایه دار - چسباندن
ساخت گلدان پایه دار – چسباندن

بعد از یک الی دو روز که رنگ گلدان ها کاملا خشک شد با استفاده از چسب صنعتی کف گلدان ها را به چشب آغشته کنید سپس گلدان بزرگتر را روی سطح گلدان کوچکتر قرار دهید و به مدت 24 ساعت اجازه دهید تا کاملا چسب خشک شود.

ساخت گلدان پایه دار

مرحله نهایی ساخت گلدان پایه دار این است که گیاهان، خاک و سنگ های تزئینی خود را اضافه کنید. اگر گلدان شما دارای زهکش می باشد باید یک زیرگلدانی نیز استفاده کنید.

ساخت گلدان پایه دار - کاشت گل
ساخت گلدان پایه دار – کاشت گل

اگر می خواهید از زیرگلدانی استفاده نکنید سوراخ زهکشی را می توانید با استفاده از سیمان و یا چسب ببندید ولی بعد از گرفتن سوراخ گلدان باید گلدان را با سنگ های درشت کمی پر کنید تا ریشه گیاه پس از آبیاری خراب نشود. پس از اضافه کردن گیاه و خاک می توانید با استفاده از سنگ های تزیینی اطراف گیاه را تزئین کنید. این گلدان برای داخل خانه و حتی برای فضای بیرون نیز کاربرد دارد.

ساخت گلدان پایه دار