شیرینی نخودچی رو خودتون درست کنید

شیرینی نخودچی رو خودتون درست کنید
شیرینی نخودچی رو خودتون درست کنید

شیرینی نخودچی از جمله مواد غذائی است که به عنوان یک ترکیب پر پروتئین توصیه می گردد ومی توان آن را به بچه ها ونوجوانان به عنوان یک میان وعده توصیه کرد. شیرینی نخودچی یکی از شیرینی‌های خوشمزه قزوینی است که یادآور خاطرات عید نوروز است. مواد اصلی این شیرینی، آرد نخودچی است. آرد نخودچی استفاده شده در این شیرینی باید بسیار مرغوب و نرم باشد. پخت این شیرینی نیاز به وسایل و ابزار خاصی ندارد و شما به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی مرغوب : دویست و پنجاه گرم (یک لیوان+دو سوم لیوان)

آرد گندم : یک‌ و نیم قاشق غذاخوری سر پر 

بنر گل من و تو

پودر قند : هشتاد و پنج گرم (نصف لیوان +یک قاشق غذاخوری)

روغن جامد یا کره آب کرده (بهتره از روغن صاف قنادی استفاده کنید ) : هشتاد و پنج گرم (نصف لیوان + یک و نیم قاشق غذاخوری) 

هل سائیده شده : 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نخودچی

طرز تهیه شیرینی نخودچی
طرز تهیه شیرینی نخودچی

اول از همه یک‌ و نیم قاشق از آرد نخودچی بردارین و به جاش آرد گندم اضافه کنید.

آردها را با هم الک کنید و پودر قند و هل را هم به آنها اضافه کرده روغن آب کرده را کمی که از داغی افتاد به مواد اضافه کنید.

اصلا نزارید روغن سرد بشه باید کاملا گرم باشه و خمیر را ورز دهید تا به هم بچسبد خمیر این شیرینی مثل شیرینیای دیگه نیست که یه جا جمع بشه.

واسه قالب زدنش حسابی ورز بدین تا خمیر جمع بشه می تونید از چرخ گوشت هم رد کنید اون جوری راحت منسجم میشه.

بعد کم کم از خمیر بردارید با دستتون رو تخته کار منسجم کنید وردنه بزنید بعد قالب بزنید .ضخامت خمیر باید دو سانت بشه کاترهای فلزی مناسبترین وسیله برای قالب زدن هستند

وقتی شیرینی رو قالب زدین داخل سینی بچینید روش هر چی دوست دارین بریزید.

روش پخت شیرینی نخودچی
روش پخت شیرینی نخودچی

روش پخت شیرینی نخودچی روی گاز

یک قابلمه بزرگتر از سینی رو انتخاب کنید و داخلش یک پایه فلزی یا رینگ یا کاسه استیل بزارین سپس قابلمه رو روی شعله پخش کن با حرارت ملایم بذارید تا داغ بشه سپس سینیی که شیرینی ها رو روی اون چیدین داخل قابلمه روی پایه استیل بزارین سپس روش در و دم کنی بزارید بعد بیست دقیقه آماده است بعد پخت اصلا اصلا به شیرینی دست نزنید بزارید کامل خنک خنک بشه وگرنه پودر میشه بعد خنک شدن تو ظرف مورد نظرتون بچینید.

روش پختشیرینی نخودچی داخل فر

فر رو با حرارت ۱۵۰ درجه مدت یک ربع گرم کنید بعد سینی رو داخل فر به مدت یک ربع قرار بدین. بعد پخت اصلا اصلا به شیرینی دست نزنید بزارید کامل خنک خنک بشه وگرنه پودر میشه بعد خنک شدن تو ظرف مورد نظرتون بچینید.