طرز تهیه بستنی سنتی خانگی فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی
طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی : شاید مدل های مختلف بستنی در بازار زیاد باشه ولی بستنی سنتی طرفداران خاص خودشو داره که با طعم زعفران + گلاب با روح آدم بازی میکنه، همه ی بستنیها خوشمزه هستن ولی بستنی سنتی یه چیز دیگه ست و قابل مقایسه با سایر بستنیها نیست.با اون تکه های خامه یخ زده که داخلش هست و مغز پسته که دیگه نگم براتون، درست کردنش هم خیلی راحته و نکات رو اگه رعایت کنید یک بستنی سنتی عالی خواهید داشت. راستی براتون ویدیو هم قرار دادم که بتونید به راحتی درست کنید.

جالب هست بدونید : بستنی اکبر مشتی نخستین بستنی فروشی ایرانی بود که درسال ۱۳۱۸ه.ق در نزدیکی راه آهن تهران تاسیس شد که بعدها حتی در پاریس و لس انجلس هم مشهور شد بله ما اینهمه خوشمزه داریم که دنیا عاشقش شده خب دیکه بریم سراغ درست کردن بستنی سنتی ایرانی با من همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی خانگی

شیر پرچرب ۱ لیتر(حتما پرچرب باشه)
شکر ۳۰۰ گرم
ثعلب ۴ گرم
زعفران غلیظ دم شده ۲ قاشق غذا خوری
گلاب مرغوب ۴ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پسته خرد شده ۱۰۰گرم

بنر گل من و تو

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

برای درست کردن بستنی سنتی خانگی ابتدا خامه صبحانه را با ۲ قاشق غذا خوری شیر سرد بزنید تا صاف و یکدست بشه.داخل یک سینی کیسه فریزر بذارید و خامه رو بریزید و با کاردک پخش کنید .نازک پخش کنید .و بذارید تو فریزر حدود ۱ الی ۲ ساعت بمونه تا یخ بزنه حالا شکر و ثعلب را با هم خوب مخلوط کنید و شیر را داخل قابلمه استیل بریزید و روی حرارت بذارید تا از اطراف ریز بجوشه سپس مخلوط شکر و ثعلب رو بهش اضافه کنید و سریع هم بزنید.

شکر که داخل شیر حل شد زعفران و گلاب را اضافه کنید، در حالی که مدام هم میزنید اجازه بدین ۷ الی ۸ دقیقه بجوشه و سپس از رو حرارت بردارید. یک ظرف که بهتره استیل باشه با سایز بزرگتر از ظرفی که بستنی در آن هست انتخاب کنید و پر از یخش کنید و روی یخ مقداری نمک بپاشید و ظرف بستنی رو بذارید داخلش و آروم حدود نیم ساعت هم بزنید تا بستنی خنک شه و کمی غلظت پیدا کنه، سپس اونو بذارید تو فریزر، بعد از نیم ساعت نگاه کنید اگه از اطراف شروع کرد به بسته شدن، بیرون آورده و با قاشق یا همزن به مرکز بیارید و خوب مخلوط کنید (دقت کنید نباید یخ ببنده ) و هر نیم ساعت یکبار تا ۵ مرتبه اینکار و تکرار کنید.

خامه را از فریزر خارج کرده و به تکه های کوچک برش بزنید و مرحله آخر همراه پسته به بستنی اضافه کنید و داخل ظرف اصلی بریزید، روش پسته بریزید و بذارید فریزر ۶الی ۷ ساعت بمونه و سپس اسکوپ بزنید و نوش جان کنید.

بستنی سنتی خانگی
بستنی سنتی خانگی

ویدیو درست کردن بستنی سنتی خانگی

بعد از اینکه ویدیو رو مشاهده کردید حتما نکات رو بخونید چون خیلی خیلی مهم هست.

نکات مهم طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

برای اسکوپ زدن بهتر هر بار اسکوپ را داخل آب جوش بزنید بعد بستنی رو باهاش بردارید.

دوستای عزیزی که خارج از کشور زندگی میکنن ثعلب رو میتونن با نام stabiliser پیدا کنن یعنی با این نام دنبالش بگردید

یادتون باشه خامه رو با ۲ قاشق شیر حتما مخلوط کنید تا رقیق شود چون خامه چرب داخل فریزر یخ نمیزنه

شیر حتما پر چرب باشه و گرنه بستنی شکل یخی میگیره و سریع آب میشه

ثعلب رو حتما با شکر مخلوط کنید بعد به شیر اضافه کنید.اگه اینکارو انجام ندید ثعلب داخل شیر شکل گلوله گلوله به خودش میگیره

میزان ثعلب گفته شده در دستور رو دقیق بریزید چون اگه ثعلب زیاد بریزید بستنی مثل پنیر پیتزا حالت کشی پیدا میکنه و اگر کم بریزید حالت یخی میگیره.

تایمی که تو دستور گفته شده هر نیم ساعت یکبار بستنی رو از فریز خارج کنید تقریبی هست و کاملا بستگی به دما و سرمای فریزر شما داره، ممکنه زودتر از نیم ساعت از اطراف شروع به بستن کنه و یا دیرتر پس چک کنید که یخ نزنه

لطفا میزان شکر رو تغییر ندید و گرنه بستنی نمیبنده.

دلیل اضافه کردن نمک به یخ سرمای بیشتره .

امیدورام تمام نکات رو گفته باشم و شما هم با رعایت این نکات یه بستنی خوشمزه درست کنید و با اهل منزل نوش جان کنید

طرز تهیه بستنی سنتی
طرز تهیه بستنی سنتی

سوالات متداول درست کردن بستنی سنتی خانگی

وقتي ظرف رو داخل فريزر ميزاريم بايد درش رو ببنديم يا لازم نيست؟ ببندید بهتره تا بوی مواد داخل فریزرو نگیره مرحله آخر که برای شش هفت ساعت تو فریزر میمونه اون موقع ببندید

به جا ثعلب چیز دیگه ای میشه استفاده کرد؟  نه عزیز اگر میخوای این بستنی خوشمزه داشته باشی حتما ثعلب لازمه

ميشه بجاي شكر از عسل استفاده كنيم؟ نه عزیزم نمیشه

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیر عسلی برای دسر و پودینگ

طرز تهیه کیک بستنی لیمویی

طرز تهیه بستنی با روکش شکلات شیر عسلی