طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب دسر ترکی

طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب
طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب

طرز تهیه دسر تاتلی هزار و یک شب : اگر دنبال یک دسر رنگی و خوشمزه هستید من به شما تاتلی هزار و یک شب رو پیشنهاد میکنم. تاتلی در زبان ترکی به معنی طعم دار و خوشمزه خب از اسمش که پیداس یک دسر خوشمزه براتون آماده کردیم راستی ویدیو کامل طرز تهیه تاتلی هزار و ی شب در انتهای مطلب اومده که میتونید مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه تاتلی هزار و یک شب

1لیوان شیره انگور یا توت
3 لیوان آب
3 قاشق غذاخوری آرد
75 گرم کره

برای کرم شیری:

بنر گل من و تو

3لیوان شیر
از 1 لیوان کمی کمتر شکر
1 قاشق غذاخوری آرد
1 قاشق غذاخوری پر نشاسته (گندم و یا ذرت)
75 گرم کره
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
یک لیوان در این اندازه ها 250 میلی است یک استاندار پیمانه قنادی هست.

طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب

برای لایه اول شیره انگور یا توت ، آب و آرد را داخل قابلمه بریزید و با همزن دستی سریع و خوب هم بزنید تا یکدست شود و گلوله آردی باقی نماند سپس کنار بذارید. برای لایه دوم شیر ، شکر ، آرد و نشاسته را داخل قابلمه ای بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود. قابلمه ها را یکی یکی روی اجاق بذارید. ابتدا لایه شیری را روی اجاق بذارید و در حالیکه مدام با همزن دستی هم میزنید بپزید تا قوام بگیرد و غلیظ شود سپس کره و وانیل را اضافه کنید و مجدد هم بزنید وقتی کره کاملا حل شد از روی اجاق بردارید.

حالا قابلمه دوم را روی اجاق بذارید و در حالیکه مدام با همزن دستی هم میزنید بپزید وقتیکه کمی جوشید و قوام گرفت کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره حل شود(میتوانید کره را 50 گرم بریزید مشکلی پیش نمیاد) سپس از روی اجاق بردارید. ظرف های مورد نظر را با آب خیس کنید و روی دستمال برگردانید که خشک نشود(به دلیل هوای گرم) حالا یک ملاقه تاتلی شیری و یک ملاقه تاتلی شیره انگور را داخل ظرف بریزید و به این ترتیب ادامه بدید. اگر میخواهید لایه ها ضخیم، باشد ملاقه بزرگتر استفاده کنید و اگر میخواهید مثل عکس لایه ها نازک باشد مثل من با ملاقه کوچک بریزید.

میتوانید داخل ظرف کوچک و بزرگ بریزید. روی ظرف ها سلفون بکشید ودر یخچال بذارید. اگر صبح درست میکنید تا شب و اگر شب درست میکنید تا صبح در یخچال نگه دارید. حداقل 5_4 ساعت در یخچال نگه دارید. سپس ظرف را برگردانید و بیرون آورید. میتوانید با گردو ، پسته ، پودر نارگیل و یا هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید. یا میتوانید کمی شیره(انگور یا توت) بریزید و سرو کنید.

ویدیو طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب

مطالب مرتبط :

طرز تهیه تاتلی کیوی

طرز تهیه مربای نارنج

طرز تهیه دسر شکلاتی اسپانیایی

دسر تخم شربتی و انگور یاقوتی