طرز تهیه دسر برفی مغزدار فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه دسر برفی مغزدار
طرز تهیه دسر برفی مغزدار

طرز تهیه دسر برفی مغزدار : یک دسر خیلی راحت و خوشمزه که میتونید به راحتی توی خونه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید، بیشتر این دسر رو برای زمستان و شب یلدا درست میکنند ولی به نظر من میتونید در هر فصلی اونو درست کنید این دسر دارای مغز بسیار خوشمزه هست که از بقیه دسر های برفی متمایز میکنه، راستی ویدیو مراحل کار رو هم در انتهای مطلب براتون قرار دادم حتما ببینید.

موادی که برای دسر برفی مغزدار نیاز دارید

شیر ۵ لیوان دسته دار فرانسوی
آرد سفید ۱۲۰ گرم
شکر ۲۰۰ گرم
وانیل 1 قاشق چای خوری
کره ۱ قاسق چای خوری
پودرنارگیل به میزان لازم
شکلات با مغز ویفر و فندوق شومیز

طرز تهیه دسر برفی مغزدار مرحله به مرحله

خب عزیزای من برای شروع کار ابتدا شیر ، شکر ، آرد و وانیل را با هم مخلوط کنید و روی حرارت مدام هم بزنید تا به غلظت مطلوب برسد و در آخر کره را افزوده از روی حرارت بردارید. حالا فنجان چایخوری را کمی چرب کنید و مایه را تا نصف داخل فنجانها بریزید و یک عدد از شکلاتهای مغزدار را وسط قرار بدید و مابقی مایه را روش بریزید تا فنجان پر شود.کمی که تو دمای محیط خنک شد روشون سلفون بکشید و بمدت 3 الی 4 ساعت داخل یخچال بزارید.بعد راحت از فنجان جدا کرده و تو پودر نارگیل بغلتونید و با پودر پسته و مغز دلخواه تزیین کنید. به همین راحتی

بنر گل من و تو
دسر برفی
دسر برفی

 

نکات مهم دسر برفی
  1. مایع را که از رو حرارت برداشتید بزارید کمی خنک شه و بعد داخل فنجان بریزید و شکلات رو بزارید.اگر مواد داغ باشه شکلات آب میشه و فرمش رو ازدست میده. تو همین فاصله که گذاشتید خنک بشه باید زود زود همش بزنید رویه نبنده.
  2. بجای شکلات مغزدار میتونید پاپ کیک یا توت فرنگی یا هر چیز دلخواهی بزارید.
  3. این دسر ژلاتین لازم نداره وخودش میبنده وراحت هم از قالب جدا میشه.
مطالب مرتبط :

طرز تهیه دسر لاکچری رینگ میوه ای

طرز تهیه شیر عسلی برای دسر و پودینگ

طرز تهیه تاتلی هزار و یک شب