طرز تهیه مافین کدو حلوایی و نوتلا فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه مافین کدو حلوایی
طرز تهیه مافین کدو حلوایی

طرز تهیه مافین کدو حلوایی و نوتلا : اگر میخواهید که بچه های خودتون رو خوشحال کنید حتما این مافین رو درست کنید، یک مافین دیگه با کدو تنبل این بار از نوع شکلاتیش با طعمی بینظیر، رسپی خیلی راحت و آسون که میتونید به راحتی توی خونه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه مافین کدو حلوایی و نوتلا

شما یمتونید با این مقدار مواد ۲۴ عدد کاپ کیک درست کنید.

آرد  سه و يك سوم پيمانه
بکینگ پودر ۳ قاشق مرباخوري
شكر ۱ و ۱/۲ پیمانه
نمك ۱/۴ قاشق چاي خوري
پودر دارچين ١قاشق مرباخوري
پودر جوزهندي ١قاشق مرباخوري
پودر زنجبيل يك چهارم قاشق مرباخوري
روغن مايع ١پيمانه سر خالی
تخم مرغ ٤عدد
شير دو سوم پيمانه
پوره كدو حلوايي ٢پيمانه
نوتلا ۱ پیمانه(کمی در مکرو قرار دهید تا نرم شود ۳۰ ثانیه)

بنر گل من و تو

طرز تهیه مافین کدو حلوایی و نوتلا

برای درست کردن این کاپ کیک ابتدا فر روي دماي ٢٠٠درجه گرم كنيند و توي قالب هاي مافين كپسول بندازين و يا قالب ها رو چرب كنين. همه ي مواد خشك رو با هم مخلوط و الک كنيد (به جاي پودر دارچين و جوز و زنجبيل، ميتونين از ادويه ي پاي كدو حلوايي استفاده كنين)

حالا تخم مرغها و شکر را با دور متوسط همزن تا حدی بزنید که حجم بگیرد و کرم رنگ بشود روغن را اضافه کنید یک دور بزنید پوره کدو را نیز اضافه کنید (پوره را قبلا در صافی قرار داده تا آبش کشیده شود) همزن را خاموش کنید شیر و مواد خشک را به تناوب با هم مخلوط کنید. در حدی كه مواد يكدست شود از مواد به اندازه ۳/۴ از کپسولها را پر کنید بعد یک قاشق مربا خوری از نوتلا روی مواد قرار داده با خلال طرح بندازید اگر که نوتلا سفت باشد در مواد فرو میرود.

مافینها را حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که تستر تمیز بیرون بیاید بپزید(ممکنه کمی نوتلا به تستر بچسبه که مهم نیست) از فر خارج كنين و به صورت گرم و يا سرد سرو كنين. اگر همه ي مافين ها رو مصرف نميكنين، توي يه ظرف در دار كه هوا بهشون نرسه نگهداري كنين. ميتونين اين رسپي رو نصف هم بكنين.

مافین کدو حلوایی
مافین کدو حلوایی
نكته:

توي هر مافين زيادي نوتلا نريزين چون باعث ميشه مافين ها خوب پف نكنن، اگر مايل به ريختن نوتلاي بيشتري هستين، بعد از پخته شدن كيك ها، بهشون نوتلا بزنين.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی موزی

طرز تهیه کاپ کیک انجیر فوق العاده

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو