طرز تهیه نان رول دارچینی خوشمزه و بی نظیر

طرز تهیه نان رول دارچینی خوشمزه و بی نظیر
طرز تهیه نان رول دارچینی خوشمزه و بی نظیر

طرز تهیه نان رول دارچینی : نان رول دارچيني میشه گفت یکی از پر طرفدارترین نان ها بین بچه ها و بزرگتر ها هستش که بخاطر طعم دوست داشتنی و همچنین ظاهر زیبای که داره اکثر افراد رو به خودش جذب میکنه. نکته مهم در تهیه این نان این است که شما باید یک خمیر خوب داشته باشید تا نان شما دل چسب باشه و برای این کار هم شما خمیر را شب تا صبح در یخچال قرار بدید تا خوب استراحت کنه در ادامه به آموزش کامل مراحل کار و نکته های اون می پردازیم و در آخر ویدیو آموزش رو قرار میدیم.

مواد لازم برای تهیه نان رول دارچینی

تخم مرغ ۱ عدد
کره ۷۰ کرم (یا ترکیبی از کره و روغن جامد)
آرد حدود ۳.۵ تا ۴ پیمانه
شیر ولرم یک پیمانه
مایه خمیر ۱ قاشق غذا خوری
آب ولرم ۴ قاشق غذا خوری
شکر ۱/۴ پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه نان رول دارچینی

ابتدا یک قاشق غذا خوری شکر را با یک قاشق غذا خوری آرد مخلوط کرده و یک ق غ مایه خمیر اضافه میکنیم و روش آب ولرم ریخته و درش رو میبندیم تا عمل بیاد. در ظرفی دیگه تخم مرغ و کره و شکر و نمک و شیر و مایه خمیر عمل اومده رو ریخته و یکم با هم مخلوطشون میکنیم. کم کم آرد اضافه میکنیم تا خمیر جمع بشه و شروع به ورز دادن میکنیم و ۱۰۰ بار خمیر را به ظرف میکوبیم تا چسبندگی خمیر گرفته شده و خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد.

بنر گل من و تو

کف ظرف رو چرب کرده و خمیر را گذاشته و روش رو میپوشونیم و در جایی گرم یک تا دو ساعت استراحت میدهیم تا حجم خمیر دوبرابر بشه. پف خمیر را میگیریم و خمیر را با وردنه به شکل مستطیل باز کرده و روش با برس کره نرم میزنیم.
مقدار شکر و دارچین میپاشیم و خمیر را رول میکنیم و با چاقو برش میزنیم کف سینی کاغذ روغنی انداخته و نون ها را توش میچینیم و دوباره روشون رو میپوشونیم و نیم ساعت استراحت میدهیم.
با دمای صد و هشتاد درجه به مدت بیست دقیقه در فر از قبل گرم شده میپزیم. ظرف آب توی فر فراموش نشه 😉 در آخر روشون رو گریل میکنیم و تا هنوز داغه با برس عسل یا شیره میزنیم.

 

طرز تهیه نان رول دارچيني
طرز تهیه نان رول دارچيني

نکته : کلا در تهیه نان و همچنین نان رول دارچيني من خمیر را از شب تا صبح در یخچال می‌گذارم. اگر خمیر یک شب تا صبح بماند، روند تخمیر آن به کندی صورت می‌گیرد، بنابراین خمیر بهتر پف کرده و دارای منافذ ریز می‌شود. این روش بخصوص برای خمیر پیتزا و انواع نانهای حجیم عالی است.

ویدیو طرز تهیه نان رول دارچيني