طرز تهیه پای شکلاتی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پای شکلاتی فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه پای شکلاتی

طرز تهیه پای شکلاتی : یه پای شیک و لاکچری که از خوشمزه بودنش هم نگم براتون ولی برای درست کردنشم باید حوصله داشته باشید چون کلی وقت میخواد، کلیپ مراحل کار رو هم براتون آماده کردم که در انتهای مطلب حتما مشاهده کنید. در اصل اصل پای شکلاتی آمریکایی است که با نام Chocolate Pie شناخته میشه ولی این پای رو من خودم با ذائقه ما ایرانی ها جور در بیاد درست کردم.

مواد لازم برای پای شکلاتی فوق العاده

شکلات ذوب شده350گرم
کره ذوب شده150 گرم
تخم مرغ 6عدد
شکر30گرم گرم
آرد 30گرم
وانیل مایع1 قاشق چای خوری
خمیر پای سرد2 عدد
پودر کاکائو3 قاشق غذاخوری
شکر 3 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری
1 عدد زرده برای رومال

مواد لازم برای خمیر پای

بنر گل من و تو

آرد سفید 500گرم
شکر 80گرم
نمک1/2 قاشق چای خوری
آب یخ 8 قاشق غذا خوری
کره یا مارگارین 300گرم

طرز تهیه پای شکلاتی


اول خمیر رو درست میکنیم. برای تهیه خمیر ابتدا آرد + شکر + نمک  رو خوب با هم مخلوط میکنیم و سپس کره سرد تکه تکه شده رو بهش اضافه میکنیم و اول باچنگال به خورد هم بدید و بعد با نوک انگشتان ورز دهید تا بشکل خرده نان در بیاد، حالا بهش آب یخ رو اضافه کنید و دوباره شروع با ورز دادن بکنید تا خمیری شود.

[accordion]نکته مهم : از ورز دادن بیجهت خودداری کنید همین که شکل خمیری بگیره کافیه و گرنه به روغن میافته[/accordion]

آماده کردن رول ها

خمیر رو به دو قسمت تقسیم میکنیم و هرکدام رو داخل کیسه فریزر بزارید و با وردنه کمی باز کنید و بمدت1 ساعت بزارید یخچال استراحت کنه. پس از گذشت یک ساعت از یخچال خارج کنید و بین دو کاغذ روغنی باز کرده(طبق کلیپ انتهای مطلب) سطح خمیر رو با براش کره ذوب شده بزنید 3 قاشق شکر 3 قاشق پودرکاکائویی که داشتیم رو با هم مخلوط کنید و روی خمیر الک کنید و با کمک کاغذ روغنی محکم رول کنید و یه ربع بزارید یخچال تا خودشو بگیره و سپس برش بزنید.

حال رولها رو داخل قالب دیواره بلند با (قطر23سانت و ارتفاع 5سانت) بچینید با کمی فاصله و با دست فشار بدید تا بهم بچسبن و قالب رو کاملا کاور کنه.

تهیه مواد شکلاتی پای شکلاتی

حالا نوبت آماده کردن مواد شکلاتی رسیده که شکلات رو خرد کنید و بنماری کنید و سپس با کره ذوب شده مخلوط کنید.تخم مرغا رو داخل کاسه بریزید و وانیل رو بهش اضافه کنید و باهمزن دستی خوب بزنید حلا بترتیب شکر، آرد و شکلات رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سطح داخلی خمیر رو با زرده تخم مرغ خوب رومال کنید(این قسمت تو کلیپ نیست یادم رفته بود دکمه ضبط رو بزنم) مواد شکلاتی رو داخلش بریزید و خمیر دوم رو هم مثل خمیر اول رول کرده،برش داده و با کمی فاصله روی کاغذ روغنی بچینید و با وردنه روش بکشید تا بهم بچسبن و باز بشه.حالا خمیر را روی قالب بزارید تاسطحش رو کامل بپوشونه و اضافه ها رواز لبه جدا کنید.

با زرده رومال کرده و داخل فر از قبل گرم شده با دمای180 درجه سانتی گراد یا 350درجه فارنهایت بمدت 30الی 40 دقیقه بپزید تا زمانی که روی خمیر قهوه ای بشه .از فر که خارج کردید تو دمای محیط بزارید کمی خنک شه و بعد داخل یخچال بزارید تا خوب سرد بشه بعد سرو کنید اینطوری خوشمزه تره. ‌

پای شکلاتی
پای شکلاتی
ویدیو مراحل تهیه پای شکلاتی

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه پای سیب

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

کیک شکلاتی خانگی ساده