طرز تهیه پودینگ زبرا فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه پودینگ زبرا
طرز تهیه پودینگ زبرا

طرز تهیه پودینگ زبرا :  یکی دیگه از دسر های ترکیه ای خوشمزه که میخوام بهتون آموزش بدم پودینگ زبرا یا چند رنگ هست که هم خوشگله و هم خوشمزه و بچه ها عاشقش میشن میدونم باید از فرشته قربانی عزیز تشکر کنیم که هم دستور آماده کرده و هم ویدیو طرز تهیه رو همزمان با درست کردن تهیه کرده که در آخر مطلب قرار میدم. امیدوارم که این پودینگ رو درست کنید و یک تجربه حدید و جذاب داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ زبرا

همانطور که در عکس مشاهده میکنید این پودینگ دو رنگ هستش و برای تهیه هر کدام از رنگ ها به مواد لازم هست که در زیر به اونها اشاره میکنیم.(برخی پودینگ رو یک نوع فرنی هم میگن)

مواد لازم برای مایع قهوه ای رنگ

شیره انگور ۱لیوان دسته دار فرانسوی
آب ۳لیوان سرخالی
آرد ۳ قاشق غذاخوری سرپر
کره ۳۰گرم

بنر گل من و تو

مواد لازم مایع سفید رنگ

شیر ۳لیوان
شکر ۱/۲لیوان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۱ قاشق مربا خوری
کره ۳۰گرم

مراحل طرز تهیه پودینگ زبرا

من بهتون پیشنهاد میکنم که اول مایه قهوه ای رنگ رو درست کنید برای این کار همه مواد بجز کره رو با هم خوب مخلوط میکنیم (این کار رو با همزن انجام بدین) تا کاملا یکدست بشه . گلوله گل.له توش نمونه و بعدش روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه(طبق کلیپ که در آخر مطلب میتونید ببینید) در آخر کره را افزوده واز رو حرارت بردارید.

و همچنین برای درست کردن مایه سفید رنگ هم همه مواد بجز وانیل و کره را مخلوط با هم به خوبی به وسیله همزده مخلوط میکنیم تا یکدست بشه و در آخر کره و وانیل رو اضافه میکنیم(غلظت هم تو کلیپ مشخصه ) حالا تو یک ظرف گود اول مایه سفید و بعد مایه شیره ای روش بریزید و به ترتیب ادامه بدید تا آخر مطابق تصویر.

این دسر باید حداقل ۶تا ۷ساعت داخل یخچال بمونه تا خودشو بگیره .چون کره داره راحت از قالب جدا میشه فقط نکته خیلی مهم داشتن غلظت کافی و مناسبه و گرنه دسرتون راه راه نمیشه و از ظرف هم جدا نمیشه پس لطفا دقت کنید و طبق دستور عمل کنید.

مراحل طرز تهیه پودینگ زبرا
مراحل طرز تهیه پودینگ زبرا

ویدیو طرز تهیه پودینگ زبرا