طرز تهیه کوکی کدو حلوایی خوشمزه

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی
طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی : دستور یه کوکی نرم و خوشمزه مناسب فصل دارم براتون.با درست کردنش عطر دارچین و زنجبیل کل فضای خونه رو پر میکنه. این کوکی نرم در واقع دستور ووپی پای هست.ووپی پای کیک های کوچکی هستند که دو به دو با یه کِرِم به هم میچسبند.من به همین صورت ساده به عنوان کوکی استفاده کردم فقط نصفی از خمیر رو گردوی خردشده زدم و تعدادی هم روش شکلات چیپسی گذاشتم.

مواد لازم برای تهیه کوکی کدو حلوایی

آرد سفید شیرینی پزی۲۸۰گرم

بیکینگ پودر۱قاشق چای خوری

بنر گل من و تو

جوش شیرین۱/۲قاشق چای خوری

نمک۱/۲قاشق چای خوری

پودر دارچین۱قاشق چای خوری

پودر زنجبیل۱/۴قاشق چای خوری

پودر میخک۱/۸قاشق چای خوری

تخم مرغ۲عدد

شکر قهوه ای۱۳۰گرم

روغن مایع۲/۳ پیمانه

وانیل۱/۲

پوره کدوحلوایی۲۲۵گرم

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

ابتدا آرد و ادویه ها،نمک،بیکینگ پودر و جوش شیرین رو با هم الک کنید و بذارین کنار.در ظرف دیگری روغن و شکر با همزن بزنید تا مخلوط نرمی داشته باشید بعد تخم مرغ رو یکی یکی همراه با وانیل اضافه کنید و پس از هریک خوب بزنید.سپس پوره کدو را اضافه و مخلوط کنید.حالا ترکیب آرد و ادویه ها رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.

سینی فر رو کاغذ روغنی بذارید و از مواد به اندازه یه اسکوپ بستنی در هر سایری که دوست دارین برداشته و داخل سینی روی کاغذ با فاصله قرار دهید.بعد سینی فر رو به مدت ۱۰_۱۲ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید.

پس از این مدت از فر بیرون بیارین و کمی که خنک شد از کاغذ جدا کرده و روی توری فلزی بذارین تا کاملا خنک بشه.بعد با هر چیزی که تمایل دارین تزیین کنید.من با نوتلا تزیین کردم.چون این دستور ووپی پای هست میتونید دوتا ازین کوکی ها رو با باترکریم به هم بچسبونید و تزیین کنید.

کوکی کدو حلوایی
کوکی کدو حلوایی
نکات مهم برای کوکی کدو حلوایی

✔باترکریمی که برای این ووپی پای مناسبه سه پیمانه پودر شکر،نصف پیمانه کره نرم همدمای محیط هست که با همزن اول دور کند بعد دور متوسط میزنید نا کاملا یکدست بشه سپس سه قاشق غذاخوری خامه صبحانه و نصف قاشق چایخوری وانیل بهش اضافه کرده و میزنید تا کاملا سبک و پفکی بشه و بین دو کوکی ازش استفاده کنید.

✔برای تهیه پوره کدوحلوایی کدو رو با پوست تکه کرده داخل یه قابلمه بذارین با خیلی کم آب فقط بخار کنه.اجازه بدین تا با حرارت ملایم کدو بپزه بعد با قاشق از پوست جدا و پوره کنید.من با گوشتکوب برقی پوره کردم.میتونید کدو رو از پوست جدا و بعد بخارپز کنید.فرقی نداره در نهایت کدو باید بدون آب باشه.

✔لطفا مواد رو به همین صورتی که گفتم وزن و از پیمانه های استاندارد استفاده کنید.چیزی رو جایگزین نکنید.

✔در صورت تمایل میتونید ادویه ها رو دوبرابر استفاده کنید.

کوکی کدو حلوایی
کوکی کدو حلوایی
ویدیو آموزشی کوکی کدو حلوایی

رسپی و ویدیو از نجمه السادات شریعتمداری

 مطالب مرتبط :

طرز تهیه کوکی پنیری

طرز تهیه بروانی شکلاتی و کدو حلوایی

طرز تهیه فلن کدو حلوایی