طرز تهیه کیک سیب آلمانی با رویه کرانچی خوشمزه

طرز تهیه کیک سیب آلمانی
طرز تهیه کیک سیب آلمانی

طرز تهیه کیک سیب آلمانی با رویه کرانچی : یک کیک سیب براتون آوردم باقلوا با روی کرانچی و سس کارامل، چی بگم براتون از عطر وطعم بهشتیش خلاصه هر کس این کیک ‌امتحان نکنه از دستش رفته همانوطر که میدونید کیک سیب خودش از نوع آلمانیش یکی از پرطرفدار ترین یک های روی کره زمین هست این کیک رو با کره، شکر، تخم مرغ، وانیل، آرد، سیب و کمی شیر تهیه میکنند. اگر یادتون باشه به شما طرز تهیه کیک سیب با خامه ترش رو آموزش دادیم ولی کیک آلمانی کمی متفاوت هست . خب دیگه بریم سراغ درست کردن این کیک خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک سیب آلمانی

چون این کیک دارای دو لایه هست من مواد تشکیل دهنده هر لایه رو جدا نوشتم که راحت بشه براتون

مواد رویه :

بنر گل من و تو

آرد الک شده 50گرم یا 1/3پیمانه
کره سرد 50 گرم
گردو خرد شده40 گرم یا 10عدد
دارچین 1 قاشق چایخوری
شکر قهوه ای 40گرم یا 1/2 پیمانه

مواد اصلی کیک:

آرد سفید 130گرم یا 1 و1/4پیمانه
شکر 100 گرم یا 2/3پیمانه
تخم مرغ 1عدد
شیر100 گرم ویا 2/3پیمانه
کره  56گرم همدمای محیط
بیکینگ پودر 1قاشق چایخوری
سیب قرمز بزرگ 1عدد خرد شده

طرز تهیه کیک آلمانی با رویه کرانچی

فر رو روی درجه 170 درجه روشن کنید و قالب 20×20 رو کاغذ روغنی بذارید و چرب کنید. اول موااد میانی رو آماده کنید آرد و دارچین رو الک کنید و با شکر قهوه ای مخلوط کنید و کره سرد را مکعبی خرد کنید و با چنگال با آرد مخلوط کنید جوری که آب نشه و تیکه های کوچیک کره باقی بمونه بعد مواد رویه رو کنار بذارید. سیبها رو پوست بکنید و هسته بگیرید، مکعبی خرد کنید و یا خلالی کنید و اون رو هم بذارید کنار.

حالا مواد اصلی کیک سیب آلمانی:

کره و شکر رو با همزن بزنید تا خوب پف کنه بعد تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و حدود 2دقیقه بزنید بعد شیر و آرد رو به تناوب اضافه کنید، قبلش آرد و بیکینگ پودر رو با هم الک کنید و کم کم به خورد مواد میدیم.

حالا مواد کیک رو داخل قالبی که کاغذ روغنی داره بریزید و روش رو صاف کنید و بعد سیبهای خرد شده رو اضافه کنید و لایه آخر هم مواد رویه که دارچینی بود رو اضافه کنید و داخل فر به مدت 1ساعت در طبقه وسط تا کیک بپزه در آخر با سیخ چوبی وسط کیک فرو ببرید اگر مواد کیک بهش چسبید 10دقیقه دیگه بهش زمان بدید تا بپزه .

این کیک بسیار عالی وخوش طعمه و رویه کرانچی و لذیذی داره.

کیک سیب آلمانی
کیک سیب آلمانی
برای سس کارامل:

100 گرم شکر رو داخل تابه بریزید و بذارید روی حرارت متوسط تا شکر کم کم آب بشه اصلا بهم نزنید فقط تابه رو تکون بدید تا شکرش زودتر تبدیل به کارامل بشه حالا ۵۰گرم کره بهش اضافه کنید و هم بزنید وقتی حل شد بهش ۱۰۰گرم خامه صبحانه همدمای محیط اضافه کنید و اینقدر هم بزنید تا یکدست بشه، کمی که خنک شد میتونید داخل قیف بریزید و روی کیکتون بدید.

من از گردوی خرد شده ‌تست شده برای روی کیکم استفاده کردم وبعد از کارامل شما فقط میتونید از مقدار داخل دستور استفاده کنید.امیدوارم لحظاتتون همیشه شیرین باشه

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک سیب با روکش سس کارامل

طرز تهیه بانت کیک موز و سیب با سس کاراملی

طرز تهیه کیک بستنی لیمویی خوشمزه