خوشمزه ترین غذا با گوشت چرخ کرده برای شام و نهار + 19 غذا با رسپی کامل

بهترین غذاها با گوشت چرخ کرده رو به همراه خوشمزه ترین رسپی ها براتون آماده کردم که میتونید در ادامه نحوه درست کردن غذا با گوشت چرخ کرده رو مطالعه کنید.

انواع غذا با گوشت چرخ کرده
انواع غذا با گوشت چرخ کرده

معرفی انواع غذا با گوشت چرخ کرده فوق العاده خوشمزه : از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی گرفته تا جدید ترین ابداعات خوراکی بشر گوشت و به ویژه نوع چرخ کرده آن جایگاه ویژه ای دارد. از کباب های خوش طعم و خاص ایرانی تا همبرگرهای ویژه مک دونالد این گوشت چرخ کرده است که حرف اول و اخر را می زند و کیفیت غذا را تابع خود می نماید.

علاوه بر کاربرد های سنتی و مدرن و شناخته شده در اکثر غذاهای فوری و سریع السیر هم گوشت چرخ کرده نقش مهمی ایفا می کند. چرا که تمایز آن از خانواده اصلیش و شکل چرخ کرده سبب پخت سریع و آسان شده  و به این ترتیب در طبخ غذاهای زود حاضر شو مورد استفاده قرار می گیرد.
بنابراین لازم می دانم در این مطلب شما را با انواع مختلف غذاهایی که با گوشت چرخ کرده آماده می شوند آشنا سازم. از کوبیده لذیذ ایرانی تا برگر های ویژه و چند دستور منحصر به فرد که قبلا جایی نه دیده و نه شنیده اید. پس با من همراه باشید… در ضمن اگر دنبال این سوال هستید که شام پی بپزم و یا غذای نونی با مرغ یا انواع غذاهای نونی علاقه دارید میتویند از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

کوبیده بهترین غذا با گوشت چرخ کرده
کوبیده بهترین غذا با گوشت چرخ کرده

کباب کوبیده مشهور ترین غذا با گوشت چرخ کرده

فکر نمیکنم این مورد نیاز به معرفی یا تعریف خاصی داشته باشد. حتی اگر ایرانی هم نباشید حتما در یک سفر یا یک تعریف از زبان یک دوست از شرح و وصف طعم بی نظیر آن شنیده اید. اما در اینجا قصد داریم رسپی خاصی را معرفی کنیم تا در خانه یک کوبیده خوش طعم رستورانی را تجربه نمایید. حتما آموزش هایی که در خصوص تهیه کوبیده مرغ و نحوه درست کردن کباب کوبیده در خانه داریم رو مطالعه کنید.

بنر گل من و تو
  • گوشت مخلوط 800گرم
  • دنبه100گرم
  • پیاز آب گرفته200گرم
  • کره 50 گرم
  • نمک یک قاشق چای خوری فلفل سیاه به دلخواه
  • زعفران دم کرده 4قاشق غذاخوری
  • بکین پودر به دلبخواه 1قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوبیده در خانه

بهتر است گوشت شما ترکیبی باشد نیمی از گوشت راسته گوسفند و نیمی گوشت قلوه گاه گوساله. این ترکیب عالی را به اضافه کردن 100گرم دنبه گوسفندی دو بار چرخ کنید تا به خوبی ترکیب شوند. حالا پیاز را رنده و آب آن را با فشار دست بگیرید. آن را داخل یخچال قرار دهید تا به اصطلاح معروف شیرین شود. سپس به همراه نمک و بکین پودر و زعفران و فلفل به گوشت اضافه نموده و آن را به خوبی ورز دهید. عمل ورز دادن را تا جایی ادامه دهید که مواد انسجام پیدا کنند. طوری که وقتی آن را بلند می کنید تکه تکه نشود و یکدست و منسجم باشد.

حالا مواد را داخل یخچال قرار می دهیم تا حدودا 2ساعت استراحت نماید. بعداز گذشت این مدت مایع کباب را از یخچال خارج کرده و سیخ ها را با آب پیاز مرطوب می کنیم و شروع به سیخ زدن کباب ها می نماییم. دقت کنید که با انگشت روی آن را طرح بزنید تا هم جلوه خوبی داشته باشد و هم کباب مغز پخت شود. البته اگر در این کار مهارت ندارید جای نگرانی نیست می توانید از دستگاه کباب زن استفاده نمایید.

سپس ذغال را آماده و سیخ ها را روی ان قرار دهید. در این مرحله دقت کنید که تند تند باید کباب ها را زیر و رو کنید تا بهتر بپزد. پس از پایان پخت کره و زعفران را به کباب ها بمالید تا ظاهری زیبا و طعمی خوشمززه تر داشته باشد. کباب سبک رستورانی خانگی شما آماده است. نوش جان کنید و لذت ببرید.

همبرگرد از غذاهای گوشت چرخ کرده
همبرگرد از غذاهای گوشت چرخ کرده

همبرگر خانگی از غذاهای گوشت چرخ کرده

یک گزینه بین المللی همه پسند که باز هم نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. چرا که انتخاب خیلی از ما به ویژه بچه هاست و درست کردن ان در خانه با توجه به اصول بهداشتی یکی از دغدغه های مهم است. پس ما وظیفه می دانیم که یک رسپی مناسب برای شما معرفی کنیم. تا از این به بعد خودتان در خانه این غذای دوست داشتنی را تهیه نمایید.

  • گوشت چرخ کرده 600 گرم
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پودر سوخاری 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان نیاز
  • تخم مرغ 1عدد

طرز تهیه همبرگر خانگی خوشمزه

ابتدا گوشت را یک یا دوبار چرخ کنید سپس آن را کنار گذاشته و پیاز را رنده کنید و با فشار دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سیر را نیز رنده کرده و به همراه پیاز به گوشت اضافه نمایید. در این مرحله نمک و فلفل را افزوده و وسط گوشت گودی ایجاد کرده و تخم مرغ را در آن بشکنید. مواد را خوب مخلوط نمایید. اگر شل بود یک قاشق پودر سوخاری اضافه نمایید. سپس بسته به شل یا مناسب بودن مواد میزان پودر سوخاری را تنظیم نمایید. دقت کنید که اگر پودر سوخاری زیاد باشد همبرگر شما خشک می شود.

در این مرحله باید حدود 15الی 20 دقیقه به خوبی مواد همبرگر را ورز دهید تا انسجام قابل قبولی بیابد. برای قالب زدن برگر می توانید از یک قالب مربع استفاده کنید به این صورت که یک لایه پلاستیک داخل قالب گذاشته مواد را بریزید و فشار دهید تا شکل قالب را به خود بگیرد و سپس یک لایه دیگر پلاستیک روی آن قرار دهید. البته اگر قالب ندارید جای نگرانی نیست به هر شکل می توانید از قدرت دستان هنرمند خود برای شکل دادن به همبرگرها استفاده نمایید. حالا برگرهای قالب زده را داخل فریز قرار دهید تا حدودا 1 ساعت استراحت نماید.

بعد ازخارج کردن همبرگر ها به دو روش می توانید آن ها را بپزید. اول گریل و دوم سرخ کردن. اگر گریل دارید که خیلی بهتر است چرا که پخت همبرگر در دستگاه گریل باعث می شود همبرگرتان آبدارتر باشد و همچنین جمع و کوچک نشود. اما اگر می خواهید ان را سرخ کنید کافی است ماهیتابه را با روغن پرب کرده و هر طرف برگر را به خوبی سرخ نمایید. سپس این همبرگر های خوش طعم و لذیذ را به همراه نان مخصوص برگر و خیار شور و گوجه و کاهو سرو نموده و لذت ببرید.
حتما مطالعه کنید : نحوه تهیه همبرگر رژیمی در خانه

رولت گوشت چرخ کرده
رولت گوشت چرخ کرده

رولت گوشت یک پیشنهاد مجلسی

یکی از خوشمزه ترین غذاها با گوشت چرخ کرده رولت گوشت هست که فوق العاده خوشمره و مجلسی به حساب میاد، رولت گوشت در دسته غذاهای بین الملل است که با گوشت چرخ کرده درست می شود و بسیار خوش طعم است . با رسپی پیشنهادی ما می توانید  یک گزینه جدید برای مهمانی هایتان روی میز داشته باشد تا با طعم جذاب و منحصر به فرد آن مهمانانتان را غافلگیر نمایید.

  • گوشت چرخ کرده 300 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • آب 2 لیوان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • پودر پیاز و پودر سیر به میزان لازم
  • زردچوبه و روغن به میزان لازم

نحوه درست کردن رولت گوشت در خانه

ابتدا گوشت را چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یکی از پیازها را هم رنده کرده و آب ان را می گیرم و سپس به گوشت اضافه کرده مخلوط می نماییم. زردچوبه، نمک، فلفل وتخم مرغ را به همراه جعفری ساطوری به همین ترتیب به گوشت اضافه نموده خوب ورز می دهیم تا یکدست شود. حدود 10 الی 15 دقیقه. حالا مواد را درون یخچال گذاشته سراغ تهیه سس می رویم. یکی از پیاز ها را نگینی خرد کرده درون ماهیتابه ای به همراه روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس رب گوچه را اضافه کرده کمی تفت می دهیم و در نهایت اب را به ان اضافه کرده شعله را ارام می کنیم تا سس ارام ارام جا بیفتد. در این مرحله به سراغ سیب زمین رفته آن را خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم.

حالا مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده روی یک پلاستیک پهن کرده و سیب زمین های سرخ شده را وسط آن قرار داده به کمک پلاستیک زیرین رول می کنیم. و به مدت 15 دقیقه در فریز قرار می دهیم تا شکل خود را حفظ نماید. بعد از این مدت رول گوشت را از فریزر خارج کرده در ظرفی با کمی روغن هر طرف آن را سرخ می نماییم. و در نهایت بعد از سرخ شدن درون سس مان که حالا خوب جا افتاده قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به خوبی بپزید. به همین راحتی یک غذای جدید با استفاده از گوشت چرخ کرده دارید که در مهمانی ها و یا جمع خانوادگی می توانیمد سرو نموده و طعم خوش ان را به عزیزانتان تقدیم نمایید.
در مطلبی جداگانه آموزش رولت مرغ چرخ کرده خوشمزه رو قرار دادم که مطالعه کنید.

کیک گوشت از انواع غذا با گوشت چرخ کرده
کیک گوشت از انواع غذا با گوشت چرخ کرده

کیک گوشت غذای متفاوت با گوشت چرخ کرده

ورژن گوشت قرمز کیک مرغ کیک گوشت هم از ان غذاهای خاص است که در مهمانی ها و جمع های دوستانه می توانید برای ایجاد تنوع و غافلگیر کردن مهمان ها استفاده نمایید. پس رسپی خاص مارا به یاد داشته باشید.

  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • پیاز 1عدد قارچ 8الی 10عدد
  • سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
  • نمک فلفل، سیاه، زردچوبه و پاپریکا به میزان لازم
  • آبلیمو در صورت تمایل

مواد لازم برای خمیر

  • آرد سفید 5/2پیمانه
  • ماست1پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد
  • روغن 4/3 پیمانه
  • نمک 2قاشق چایخوری بکین پودر 2 قاشق چایخوری فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
  • پنیر پیتزا 200 گرم

طرز تهیه کیک گوشت در خانه

ابتدا مواد گوشتی را اماده میکنیم. به این ترتیب که نخست پیاز را نگینی خرد کرده به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کرده اجازه می دهیم کمی سرخ شود سپس ادویه ها شامل زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا را اضافه می کنیم. بعد از اینکه گوشت کمی پخت قارچ هارا خرد کرده به همراه نمک به مواد اضافه می نماییم. در این مرحله برای جلوگیری از تیره شدن قارچ می توانید کمی آبلیمو اضافه نمایید. سپس سس کچاپ را هم به مواد در حال پخت اضافه می نماییم. بعداز مدتی که مواد به خوبی پخت ان را از روی حرارت برداشته به سراغ اماده کردن خمیر می رویم.

در این مرحله ابتدا تخم مرغ هارا در طرفی شکسته با همزن برقی 5دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا نمک و فلفل و روغن را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس ماست و بکین پودر را در ظرفی جدا مخلوز کرده و به موادمان اضافه می نماییم و با همزن 1 دقیقه دیگر هم می زنیم.

ارد را دو بار الک کرده و طی سه مرحله به مواد اضافه کرده به شیوه دورانی هم میزنیم تا مواد باهم مخلوط شوند. فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده اجازه می دهیم کمی گرم شود. ظرف مناسبی انتخاب کرده کف ان کاغذ روغنی انداخته به خوبی کف و دیواره هارا چرب می کنیم. مایع کیک را دورن آن ریخته پخش می کنیم تا یکدست شود. سپس مواد گوشتی را در مرکز آن ریخته و پنیر پیتزا را هم به آن اضافه می کنیم. حالا باقی مانده مایع کیک را روی مواد گوشتی ریخته صاف می کنیم. می توان ظرف را چند بار روی میز زد تا هم مواد یکدست شوند و هم هوای داخل مایع کیک خارج شود.

قالب را درون فر گرم شده قرار می دهیم و حدود 45 دقیقه فرصت می دهیم تا بپزد. بعد از این زمان کیک گوشت شما آماده است آن را در ظرف مناسبی سرو کرده و می توانید با استفاده از سس کچاپ یا خلاقیت های منحصر به فرد خودتان تزییین نمایید.

اسنک گوشت چرخ کرده

اسنک غذای آسان و فوری با گوشت چرخ کرده

اسنک یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است و میتونید جرو غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده قرار بدید. اگر بچه کوچک دارید حتما همیشه نگران اسنک های اماده بیرون هستید که پراز مواد مضر و احتمالا غیربهداشتی و البته محبوب برای فرزندتان هستند. پیشنهاد ما به شما تهیه یک اسنک خانگی که سالم و بهداشتی و اتفاقا خیلی خوشمزه است و حتما هم مورد قبول و رضایت فرزندتان قرار خواهد گرفت. و در تهیه ان از گوشت چرخ کرده استفاده شده است و بسیار آسان و سریع هم اماده می شود. به عنوان یک عصرانه یا شام سبک و یا میان دعده برای فرزندان دلبندتان می توانید استفاده کنید. بنابراین به هیچ وجه این دستور ویژه را از دست ندهید و حتما آن را امتحان کنید.

  • گوشت چرخ کرده: 200 گرم
  • فلفل دلمه ای: نصف لیوان
  • قارچ: نصف لیوان
  • پیاز سرخ شده: یک قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: 1عدد
  • نان تست:2عدد
  • آب لیمو ترش تازه: به میزان لازم نمک، پودر کاری، فلفل :به میزان لازم
  • روغن: کمی برای چرب کردن ساندویج ساز
  • سس فرانسوی: یک قاشق چایخوری
  • پنیر ورقه ای: 50گرم

طرز تهیه اسنک گوشت چرخ کرده

پیاز را به همراه روغن کمی تفت می دهیم. سپس گوشت چرخ کرده را به ان اضافه کرده هم می زنیم. نمک و فلفل و آبلیمو به همراه پودر کاری را به ترکیب فوق اضافه می کنیم. سپس فلفل دلمه ای وگوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا ساندویج ساز را آماده کرده و با کمی روغن آن را چرب می کنیم. برای آماده کردن ساندویج ابتدا یک ورق نان تست سپس یک ورق پنیر و بعد یک لایه مواد ریخته و دوباره لایه ی پنیر ورقه ای و نان تست را تکرار می کنیم.

ساندویچ را درون دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم. و بعد از آماده شدن آن را خارج کرده و با سس فرانسوی سرو می کنیم. به همبن اسانی یک اسنک را با استفاده از گوشت چرخ کرده خیلی سریع آماده کردیم که بسیار خوشمزه و جذاب و مناسب برای تک تک اعضای خانواده است. حتما آموزش طرز تهیه اسنک قارچ و مرغ رو ببینید.

غذا با گوشت چرخ کرده - آدانا کباب
غذا با گوشت چرخ کرده – آدانا کباب

آدانا کباب غذا با گوشت چرخ کرده خارجکی

یک پیشنهاد شگفت انگیز سوغاتی ویژه از کشور محبوب ما ایرانی هااست. کباب خوش طعم و لذیذی که تحفه نویافته سفرهای مکرر ما به کشور ترکیه است. این کباب مشهور ترکی مانند کباب بناب خورمان از ترکیب گوشت چرخ کرده با سبزیجات معطر تهیه می شود. در ادامه رسپی مخصوص ما را امتحان کنید تا یک طعم ترکی را در خانه خودتان خلق کنید.

  • گوشت چرخ کرده 600 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • فلفل دلمه ای 2 عدد
  • جعفری 50 گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه آدانا کباب خوشمزه

ابتدا جعفری ، پیاز و فلفل دلمه را ساطوری خرد کنید. سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و گوشت چرخ شده به همراه نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

در این مرحله حدودا 10 الی 15 دقیقه باید گوشت را به خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شود. بعداز یکپارچه شدن کامل گوشت روز آن را سلفن کشیده به مدت 2ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد از سپری شدن این زمان گوشت را خارج کرده و مجدد کمی ورز دهید. حالا با مهارت خود کباب هارا سیخ بزنید و روی ذغال های داغ قرار دهید و مدام آن هارا بچرخانید تا به خوبی بپزد. به همین آسانی با کمی تفاوت های کوچک یک طعم متفاوت ترکی خلق کردید. می توانید آدانا کباب را به همراه گوجه و فلفل و نان یا برنج سرو نمایید و لذت ببرید.

کوفته نخودچی اصفهانی
کوفته نخودچی اصفهانی

کوفته نخودچی اصفهانی غذای محلی

همیشه کوفته برای ما تداعی بخش نام آذربایجان و کوفته تبریزی های بی نظیرش بوده که کوفته اصفهانی جزو بهترین غذاها با گوشت چرخ کرده است. اما این بار قصد داریم شما را با یک رسپی متفاوت از شهر زیبای اصفهان آشنا کنیم. امیدوارم آن را امتحان کنید. شرط می بندم پشیمان نشوید.

  • گوشت چرخ کرده 400 گرم
  • آردنخودچی 3 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1عدد سیب زمینی1 عدد
  • لیمو عمانی 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • لپه نصف لیوان
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه نخودچی اصفهانی

ابتدا لپه را به مدت چندساعت خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کرده به کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. در این میان فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه نمایید تا به خوبی به خرد پیاز رود. حالا لپه را به پیاز اضافه کرده کمی تفت دهید و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. در این مرحله به مواد روی حرارت یک و نیم لیتر آب اضافه کنید و اجازه دهید مدتی با حرارت آرام بپزد.

بعد از حدود نیم ساعت لیمو عمانی و نمک را اضافه نمایید. دقت کنید که برای گرفتن تلخی لیموعمانی بهتر است 30 دقیقه قبل به وسیله چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد کرده و درون آب قرار دهید تا تلخی لیمو گرفته شود. سپس آن رابه مواد در حال پخت اضافه نمایید.

حالا به سراغ آماده کردن کوفته ها می رویم. گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده و آب گرفته، همچنین نمک و فلفل و زردچوبه و آرد نخود چی خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود. سپس گوشت را به اندازه نارنگی های کوچک در آورید و آرام درون ظرف روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا کوفته ها حدود 1 ساعت دیگر بپزد. نیم ساعت پایان پخت سیب زمینی ها را درشت خرد کرده و به مواد اضافه کنید. همین کوفته اصفهانی بی نظیر شما آماده است نوش جان.

ساندویچ گوشت چرخ کرده
ساندویچ گوشت چرخ کرده

ساندویچ گوشت چرخ کرده فست فود سالم

بعد از معرفی انواع غذاهای بین الملل و ایرانی که با گوشت چرخ کرده آماده می شوند حالا به سراغ فست فودی جدید و متفاوت می رویم. که خیلی سریع و آسان آماده می شود و گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی جذاب مخصوصا برای کودکان است.

  • گوشت چرخ کرده: 250گرم
  • پیاز:1عدد
  • فلفل دلمه ای:1عدد
  • سیر : 2حبه
  • پنیر پیتزا 150 گرم
  • آویشن: 1قاشق چای خوری
  • زردچوبه: نصف قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم خیار شور، گوجه فرنگی و کاهو با توجه به ذائقه و به میزان دلخواه شما

طرز تهیه ساندویچ گوشت چرخ کرده

یکی از بهترین غذاها با گوشت چرخ کرده درست کردن ساندویچ هست که برای این کار، ابتدا پیاز را به شکل خلالی خرد کرده با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سیر را رنده کرده به پیاز اضافه می کنیم. همچنین زردچوبه را در این مرحله به پیاز و سیر اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس فلفل دلمه ای را هم نگینی خرد کرده به مواد درون ماهیتابه اضافه می کنیم. کمی بعدتر گوشت چرخ کرده را هم به مواد اضافه می کنیم و همراه با آن مابقی ادویه ها شامل آویشن و فلفل سیاه و نمک را هم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گوشت به خوبی بپزد و تغییر رنگ دهد.

بعد از اینکه گوشت به خوبی پخت نوبت پنیر پیتزا است که به مواد اضافه شود. در این مرحله بعد از افزودن پنیر پیتزا شعله را خیلی کم کرده و در ماهیتابه را می گزاریم تا پنیرها کاملا آب شوند. سپس حرارت را خاموش کرده مواد را به دلخواه داخل نان لواش یا باگت ریخته به همراه خیارشور و گوجه فرنگی و کاهو سرو می کنیم. در صورت دلخواه می توانید در کنار سایر موارد از قارچ هم میان مواد گوشتی استفاده نمایید. پیشنهاد می کنم حتما این ساندویچ متفاوت را امتحان کنید. بدون شک همه اعضای خانواده به ویژه فرزندانتان عاشق آن می شوند.

کباب تابه ای غذا با گوشت چرخ کرده
کباب تابه ای غذا با گوشت چرخ کرده

کباب تابه ای غذای همیشگی با گوشت چرخ کرده

کباب تابه ای یکی از انواع کباب های به حساب میاد که شما میتونید به شکل سرخ شده اون رو درست کنید. شاید اولین غذایی که با گوشت چرخ کرده به ذهن هر ایرانی مرسه کباب تابه ای هست که خدایش مامانا اونو فوق العاده درست میکنن و طعم بی نظیری داره و حتما باید در لیست غذاهای خوشمزه با گوشت چرخ کرده قرار بگیره

  • گوشت چرخ کرده : 400 گرم
  • پیاز 1 عدد درشت
  • نمک و فلفل به اندازه دلخواه
  • گوجه فرنگی 4 عدد
  • روغن به اندازه دلخواه
  • زعفران دم شده در صورت دلخواه 1 تا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب تابه ای

برای درست کردن کباب تابه ای ابتدا باید پیاز رو با رنده ریز یا اینکه متوسط رنده کنید و سپس آب پیاز رو بگیرید و داخل یک ظرف بزرگ میریزیم و سپس به گوشت رو به پیاز اضافه کرده و بعد زعفران(باعث خوش طعم شدن کباب شما میشه) ، نمک و فلفل رو بهش اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم. اگر دوست داشته باشید میتونید در این مرحله مقدار خیلی کمی فلفل دلمه رو رنده کنید و به مواد اضافه کنید. اگر تایم داشته باشید حتما به مواد اجازه بدید تا کمی در یخچال استراحت کنند و بعد از اونها استفاده کنید.

حالا یک تابه روی اجاق قرار بدید و روغن رو داخل ظرف ریخته با خوب داغ شود و سپس مخلوط آماده شده را از یخچال خارج کنید و در اندازه های دلخواه داخل روغن بندازید تا سرخ بشه، حتما به نحوی باشه که ضخامت کباب های شما بیشتر از 2 سانتی متر نشود. بعد از سرخ شدن یک طرف بچرخانید تا طرف دیگر هم پخته شود.

گوجه فرنگی را هم از وسط برش بزنید و در روغن سرخ کنید و کنار کباب تابه ای خود سرو کنید.

قیمه با گوشت چرخ کرده
قیمه با گوشت چرخ کرده

خورشت قیمه ایجاد تغییر در کلیشه های ثابت

تعجب نکنید. بله خورشت قیمه را هم می توان با یک رسپی جدید و ایجاد تغییرات جزیی از یکنواختی همیشگی در آورد. اگر اهل تنوع هستید و همیشه دنبال تجربه های تازه می گردید به شما پیشنهاد میکنم رسپی جدید و جالب مارا امتحان کنید. قول می دهم پشیمان نشوید.

  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • پیاز: 2 عدد
  • سیب زمینی: 2 عدد
  • زعفران: 2قاشق غذاخوری
  • لپه: یک و نیم پیمانه
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش: بنا به ذائقه شما 1الی 2قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • بادمجان: در صورت تمایل 2عدد

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

ابتدا لپه را چند ساعت قبل شروع پخت خیس می کنیم. و سپس با دو لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. حالا پیاز را نگینی خرد کرده به همراه روغن درون ظرف مورد نظر تفت می دهیم و فلفل سیاه و زردچوبه را هم به آن اضافه می کنیم. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده کمی بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تابه اصطلاح رب سرخ شده خامی آن گرفته شود. برای خوش رنگ شدن خورشت زعفران را هم اضافه می کنیم. سپس 2 لیوان آب جوش را به مواد درحال پخت اضافه کرده اجازه می دهیم گوشت بهتر بپزد.

به سراغ لپه می رویم و وقتی از پخت آن اطمینان حاصل کردیم لپه هارا آبکش کرده بعد از اینکه گوشت کاملا پخت آن را هم به مواد روی حرارت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورشت کمی جا بیفتد. در این مرحله آب لیمو ترش را هم به خورشت اضافه می کنیم و بسته به ذائقه میزان ان را تنظیم می نماییم. در پایان نمک و فلفل را اضافه کرده خورشت را می چشیم تا با توجه به طعم دلخواهمان تنظیم شود. تقریبا می توان گفت خورشت قیمه ما آماده است. به دلخواه می توانید از سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده در کنار این خورشت استفاده کنید و آن را به همراه پلو سرو نمایید و نوش جان کنید.

خورش داوود پاشا غذا با گوشت چرخ کرده
خورش داوود پاشا غذا با گوشت چرخ کرده

خورش داوود پاشا غذا خوشمزه با گوشت چرخ کرده

خورش داوود پاشا یکی از غذاهای اصیل ترکیه است که با ذائقه ما ایرانی هم به خوبی جور هست و میتونید خیلی راحت توی خونه اون رو درست کنید، جالب هست بدانید که این خورش بسیار شبیه به خورش فسنجان خودمون هست که میتونست در این لیست قرار داشته باشه ولی در اینجا سعی کردیم اونایی که خیلی راحت هستند رو بهتون آموزش بدیم، بریم سراغ مواد و نحوه پخت :

مواد لازم برای تهیه خورش داوود پاشا

  • گوشت چرخ کرده 250 گرم
  • پیاز 2 عدد متوسط
  • رب انار 2-3 قاشق چای خوری
  • نعنا خشک یک قاشق مرباخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
  • روغن به اندازه دلخواه

طرز تهیه خورشت داوود پاشا در خانه

برای درست کردن این خورش ترکیه ای کافیه ابتدا یکی از پیازها رو رنده کنید و سپس آبشان را بگیرید و سپس گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید و بعد به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا در یخچال استراحت کند. پیاز دیگر را به صورت نگینی خورد کرده و در روغن تفت دهید تا کاملا طلائی شود و سپس به آن کمی زرد چوبه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید و سپس نوبت رب انار است که به مواد اضافه شود. برای این کار ابتدا رب انار را در نیم لیوان آب حل کنید.

بعد از گذشت 1 الی 2 دقیقه حالا نعنا خشک را به مواد اضافه کنید. حالا رب انار را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید کمی بجوشد. وقتی جوشید کمی حرارت را کم کنید و در این زمان گوشت ها را به صورت قلقلی درست کنید و در روغن سرخ کنید و سپس نوبت اضافه کردن گوشت قلقلی به مخلوط خورش است. این خورشت نباید زیاد آبکی باشد. به همین راحتی شما با گوشت چرخ کرده خورش داوود پاشا درست کردید.

لیست سایر غذاها با گوشت چرخ کرده

لیستی که مشاهده میکنید برخی از غذاهایی هست که اگر تمایل داشته باشید آموزش طرز تهیه اون رو براتون قرار میدم بیشتر اونها کباب های مختلف هست که طعم بی نظیری دارند.

  • آبگوشت سنتی کله گنجشکی
  • سمبوسه گوشت
  • کباب لقمه
  • کوفته گوشت قلقلی در سس گوجه
  • کنیمف خورش گوشت
  • اورفا کباب
  • سورمه کباب
  • کباب حسینی
  • کباب کاکوری، یک کباب هندی

سعی کردم بهترین دستورها برای انواع غذا با گوشت چرخ کرده رو براتون قرار بدم، امیدوارم دستورهای ویژه ما شما را در داشتن سفره های رنگین و زیبا یاری نموده خیر و برکت به زندگی تان سرشار کند. خوشحال می شویم اگر در این رابطه نکات تکمیلی یا توصیه هایی دارید با ما در میان بگذارید.