فواید میسلار واتر، چرا باید میسلار استفاده کنیم؟

فواید میسلار واتر برای پوست
فواید میسلار واتر برای پوست

میسلار واتر فوایدی داره؟ حتما جدیدا اسم میسلار واتر را زیاد شنیده اید. تبلیغات اینترنتی، پست های بلاگرهای اینستاگرام، قفسه بهداشتی فروشگاه ها و یا صحبت های یک دوست و موقعیت های مختلف دیگر که شما را با این نام آشنا کرده است. و حتما این سوال را مهمان خانه دهنتان کرده که اصلا میسلارواتر چیست و چه کاربردی دارد؟ میسلار واتر چیست و چه فوایدی دارد و دقیقا چه کاری برای پوست ما انجام می دهد که به این اندازه محبوب است؟ اگر به دنبال اضافه کردن یک پاک کننده جدید و متفاوت به روتین پوستی خود هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید. و با ویژگی های منحصربه فرد میسلار واتر آشنا شوید. ولی در مطلبی جداگانه گفتیم که دقیقا میسلار واتر چیست میتونید در گل من و تو مطالعه کنید.

اصلا میسلار واتر چیه؟

به طور خیلی خلاصه می توان گفت میسلار واتر (water micellar) یک پاک کننده پوستی است که از تعداد زیادی مولکول میسل که به صورت معلق در آب هستند ساخته شده است. مولکول های میسل دارای دو سر آب دوست و آبگریز هستند. بنابراین می توان به کمک آن ها به راحتی هر نوع آرایش، چربی و آلودگی را در از سطح پوست پاک کرد. به این صورت که میسلار واتر هنگامی که با پوست تماس برقرار می کند تمام مواد خارجی و آلودگی پوست را در خود جذب می کند و سپس به وسیله یک پد بهداشتی می توان آن را از سطح پوست پاک کرد. و به این ترتیب یک برنامه پاکسازی اصولی و مناسب برای انواع پوست خواهید داشت.

این پاک کننده برای اولین بار در کشور فرانسه و شهر پاریس تولید شد. جایی که آب آن به شدت گرم و آسیب رسان به پوست بود و این شوینده توانست راه حلی برای این مشکل باشد. سپس در سال 2013 این محصول وارد انگلستان شد و از آن پس به مرور به سراسر دنیا راه پیدا کرد. امروزه در اکثر داروخانه ها و فروشگاه ها جای خود را باز کرده و به یک محصول بهداشتی پر طرفدار تبدیل گشته است.

بنر گل من و تو
تاریخچه میسلار واتر
تاریخچه میسلار واتر

میسلار واتر از آب های تصفیه شده ساخته می شود و با توجه به وجود مواد معدنی گوناگون در این آب ها می تواند درخشش و زیبایی را یه پوست شما هدیه دهد. هم چنین این پاک کننده مقادیری از نرم کننده هایی مانند گلیسرین دارد که برای نرمی و حفظ رطوبت پوست شما مفید است.
میسلار واتر همان گونه که از نامش مشخص است ظاهری بسیار شبیه به آب دارد اما کارکردی کاملا متفاوت. چنانکه قبلا هم گفتیم میسلار واتر یک پا کننده است با قدرت پاک کنندگی بسیار بیش تر از آب و کافیست یک بار آن را امتحان کنید تا به این تفاوت عمیق پی ببرید.

حتما مطلب تفاوت میسلار واتر و تونر رو مطالعه کنید.

فواید میسلار واتر بصورت خلاصه

  • تنظیم ph پوست
  • ضد آلرژی
  • آبرسانی پوست
  • افزایش نرمی و لطافت و شادابی پوست
  • مناسب برای پوست صورت ، دورپشم و لب
  • بی نیاز از شست و شو
  • پاک شدن منافذ باز پوست

چرا فقط میسلار واتر باید استفاده کنیم؟

ما میسلار واتر را به چند دلیل پیشنهاد می کنیم. اول اینکه یک پاک کننده بسیار عالی برای پاک کردن آرایش است.
دوم اینکه پوست را به شکل کاملا عمیق تمیز می کند و انواع آلودگی هارا از بین می برد. هم چنین برای پوست های مختلف مناسب است و حتی افرادی که حساس ترین پوست را دارند هم می توانند از این پاک کننده با خیال راحت استفاده نمایند. البته که باید نوع آن را متناسب با پوست خود انتخاب نمایند.
سوم اینکه میسلار واتر شادابی و طراوت را به پوست شما باز می گرداند و رطوبت ان را تنظیم می کند و از خشکی پوست و عوارض آن جلوگیری می کند. بنابراین شما می تواند میسلار واتر را به عنوان یک پاک کننده همیشگی در برنامه پوستی خود قرار دهید و و از فواید مختلف ان که در ادامه درباره ان صحبت می کنیم بهره ببرید.

فواید میسلار واتر
فواید میسلار واتر

فواید میسلار واتر : پاک کننده عمیق آرایش

مولکول های میسل موجود در میسلار واتر هرگونه مواد آرایشی و چربی را به خود جذب کرده و ان را از سطح پوست بر می دارد. با کمک یک پد و یا آب و بدون فشار دست زیاد می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. و پس از پاک سازی خواهید دید که پوستی نرم ولطیف و بدون خشکی دارید.

کاربرد میسلار : پاک کننده ای برای تمام پوست ها

حتما با من هم عقیده هستید که پیدا کردن پاک کننده ای که برای انواع پوست در سنین و شرایط مختلف دشوار است. اما میسلار واتر این مشکل را حل کرده و پاک کننده ای را در اختیارتان قرار می دهد که برای انواع پوست ها و حتی پوست های خیلی حساس وهم چنین سنین مختلف مناسب است. این پاک کننده طراوت و شارابی و نرمی را به پوست شما باز می گرداند.

حتما مطلب 10 ماده خطرناک در مواد آرایشی رو مطالعه کنید.

از فواید میسلار واتر حفظ تعادل پوست

پاک کننده های پوستی معمولا یک مشکل بزرگ دارند. و آن اینکه یا آن قدر قوی هستند که علاوه بر آلودگی های خارجی تمام چربی طبیعی پوست را هم از بین می برند و به این صورت پوست را به شدت خشک می کنند. و یا اینکه آن قدر ضعیف هستند که قادر به پاک کردن کامل الودگی ها نیستند. و نمی توانند به خوبی از عهده کاهش چربی های سطح پوست برآیند. اما میسلار واتر توانسته است از این لحاظ یک تعادل و توازن برقرار کند و هم الودگی ها را از بین برده و هم چربی طبیعی پوست را حفط کند و مانع از خشکی آن شود.

مزایای میسلار واتر : پاک کنندگی عمیق

میسلار واتر پوست شما را از عمیق ترین لایه ها و از انواع مختلف آلودگی پاک می کند. و پوستی شفاف و شاداب تقدیمتان می کند. و حتی اگر پوست چربی هم دارید بدون نگرانی از جوش زدن و با خیالی آسوده می توانید از این محصول استفاده کنید.

از دیگر فواید میسلار واتر کمک به آرایش هست

حتما برایتان پیش آمده که هنگام ارایش مرتکب یک اشتباه کوچک شوید که برای جبران آن راه آسان وسریع نداشته باشد. مثلا خط چشمتان کمی کج شود. و یا هنگام کانتور کردن خط کانسیلرتان نیاز به تصحیح داشته باشد. در این هنگام شست و شوی کامل صورت و تجدید ارایش امری وقت گیر و خسته کننده می شود. پس اگر به دنبال چاره ای برای این مشکل هستید ما میسلار واتر را پیشنهاد می کنیم.
به وسیله این پاک کننده می توانید در زمان کم و به راحتی بخشی از آرایش را که مطابق میلتان نیست را پاک کند و به این ترتیب با تصحیح اشتباه یک ارایش بی عیب و نقص داشته باشید. برای این کار کافی است یک گوش پاک کن یا پنبه کوچک و یا تکه ای پد را به کمی میسلار واتر آغشته کرده و قسمت مورد نظر را پاک نمایید.

میسلار یک همراه همیشگی

حتما طی تجربه پی برده اید که حمل لوازم آرایشی بهداشتی یکی از موارد مهم و در عین حال مشکل در سفر است. تصور این که همزمان یک تونر، یک پاک کننده چشم و یک شوینده مخصوص صورت را با خود حمل کنید مشکل خواهد بود. دیگر نگران این مسئله نباشید. با داشتن یک میسلار واتر می توانید تمام کارکردهای فوق را تنها با یک پاک کننده داشته باشد و هم مشقت سنگینی وسایل بهداشتی شما را اذیت نکند و هم طی سفر از روتین پوستی خود غافل نشوید. پس حتما یک میسلار واتر که ترجیحا سایز کوچک باشد تهیه کنید تا به راحتی در کیفتان جا شود و مخصوص حمل در سفرهایتان باشد.

مزایای میسلار واتر : پاک کننده قلموهای آرایشی

میسلار واتر علاوه بر پوست می تواند قلموهای شما را هم پاک نماید.بنابراین دیگر نگران پاک کردن قلموهای آرایشی خود نباشید. چراکهمیسلار واتر این کار را به خوبی و بدون ایجاد واکنش های آلرژیک انجام می دهد. چراکه استفاده از سایر صابون ها و شوینده ها برای شستن قلمو ارایشی و بدون آب کشی کامل و صحیح و باقی مانده مواد شوینده بر روی قلمو می تواند سبب واکنش های الرژیک بر پوست شما شود. میسلار واتر بدون ایجاد چنین مشکلاتی قلموهای شما را تمیز می کند. و از تحریکات پوستس جلوگیری می کند.

انواع میسلار واتر - مزایای میسلار واتر
انواع میسلار واتر – مزایای میسلار واتر

انواع میسلار واتر رو بشناسید

در ادامه به شما میسلار وارتر بر اساس نوع پوستی که دارید رو معرفی میکنیم، تاکید میکنم حتما میسلار رو متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید تا دچار مشکل در استفاده اون نشید.

پوست های نرمال تا چرب

اگر پوست شما نرمال و تا حدی چرب است و جزو افرادی محسوب نمی شوید که پوست حساسی دارند می توانید از انواع میسالار واتر استفاده نمایید. با این حال مطمئن شوید میسلار واتری که انتخاب کردید به خوبی آرایش پوستتان را پاک کرده و به تنظیم چربی پوست شما کمک می کند.

پوست های چرب

اگر پوستی چراب دارید که اغلب براق است باید میسلار واتری انتخاب نمایید که سبب تنظیم چربی اضافه پوستتان شود. تا علاوه بر پاک کردن آرایش چربی پوستتان تنظیم شده و براقی پوست از بین رفته و پوستی نرم و شفاف داشته باشید.

پوست های مستعد اکنه

درست است که میسلار واتر به طور کلی ملایم است و برای پوست هایی که مستعد اکنه هستند مناسب می باشد. اما بهتر است برای پوست های این چنینی به دنبال میسلار واتری باشید که مزایایی مانند درمان مشکلات پوستی داشته باشد. در واقعمیسلار واتر شما علاوه بر بیرون کشیدن مواد ارایشی و آلودگی از پوست چربی آن را کنترل کرده و بدین شیوه ازنواقص پوستی مانند آکنه جلوگیری نماید.

پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید باید میسلار واتری ملایم و بدون عطر تهیه نمایید. هم چنین مطمئن شوید که میسلار واتر شما به راحتی و بدون نیاز به مالش و کشیدن پوست آلودگی هارا پاک کند تا به این شیوه از بروز واکنش و حساسیت پوستی جلوگیری شود.

نحوه استفاده از میسلار واتر
نحوه استفاده از میسلار واتر

نحوه استفاده از میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر بسیار آسان است. کافی است مقداری از آن را به وسیله پد یا مقداری پنبه برروی پوست خود بکشید. به همین راحتی تمام آلودگی و چربی چوست شما بدون ایجاد واکنش های آلرژیک پاک می شود. هم چنین پس از استفاده از میسلار واتر نیازی به شست و شوی دوبراه با آب نیست. اما اگر پوست چرب و منافذ باز پوست دارید می توانید بعد از میسلار واتر با ژل مخصوص صورت خود را شست و شو دهید.
البته توجه کنید که متناسب با شرایط پوستی خود یک نوع میسلار واتر مناسب با پوستتان را انتخاب کنید و بسته به میزان چربی پوست آن را می توانید یک یا دوبار در روز استفاده نمایید. یک بار صبح و بعد از شست و شوی صورت و یک بار هم شب و قبل از خواب. انواع مختلف میسلار واتر مناسب پوست های چرب، خشک و حساس در بازار موجود است که به راحتی می توانید آن را تهیه نمایید. البته اگر پوست خشکی دارید می توانید بعد از استفاده میسلار واتر مقداری هم مرطوب کننده به پوست خود بزنید.

عوارض احتمالی استفاده از میسلار واتر

اگرچه گفتیم میسلار واتر یک پاک کننده مناسب برای آرایش است اما باید به این نکته هم توجه کنیم که برای آرایش های سنگین حتما باید از یک آرایش پاک کن قوی تر استفاده نمایید. چرا که این مسئله بسیار مهم بوده و در صورت پاک نشدن کامل آرایش عوارض بدی برای پوست به همراه خواهد داشت. با توجه به توضیحات فوق میسلار واتر یک گزینه مناسب و ایده آل برای پاک سازی پوست شما است. اگر از این مصول استفاده کرده اید خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شما در خصوص فواید میسلار واتر چه میدانید که ما در این مطلب به اون اشاره نکردیم؟ حتما نظر، تجربه و سوال خودتون رو در بخش دیدگاه مطرح کنید.