لیفت مژه چیست؟ تفاوت اصلی لیفت و لمینت مژه در چیست؟

لیفت مژه چیست و چه تفاوتی با لمینت مژه دارد
لیفت مژه چیست و چه تفاوتی با لمینت مژه دارد

لیفت مژه چیست و چه تفاوتی با لمینت مژه دارد؟ امروزه خانم ها به دنبال روش هایی برای زیبایی بیشتر هستند که هم زمان کم تری را برایش صرف کنند و هم مدت بیشتری دوام داشته باشد. لیفت و لمینت مژه یکی از این روش ها است. که در ادامه با معرفی کامل لیفت مژه و لمینت مژه ، در مورد نحوه عملکرد لیفت و لمینت مژه و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه هم با کراتین قابل انجام است و هم با ژلاتین . لمینت با کراتین موجب درخشش ، صاف شدن ، حجم گرفتن و افزایش سرعت رشد و اشباع یا تغییر رنگ آن می شود ولی خاصیت فر کردن مژه ها را ندارد و همچنین مدت زمان بیشتری دوام دارد. لمینت با کراتین یک لایه هوای فشرده را بر روی مژه ها در برابر آسیب ایجاد میکند. در لمینت ، رنگ مژه ها را می توان تعیین کرد یا همان رنگ طبیعی را اشباع کرد.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه ها را فر و حالت دار می کند و همانند لمینت مژه ها را تقویت و پر رنگ می کند.

بنر گل من و تو
لیفت مژه چیست؟
لیفت مژه چیست؟

تفاوت لیفت مژه و لمینت مژه

در نگاه اول هر دو روش کار بالا بردن مژه ها را انجام میدهند ولی اگر بخواهیم تخصصی به این موضوع بپردازیم تفاوت های بسیاری در لیفت مژه و لمینت مژه وجود دارد. لیفت مژه مضررات اکتنشن را ندارد. ولی اگر فقط میخواهید مژه بلند شده و ضخامت مژه ها تقویت شود باید از لمینت مژه استفاده کنید.

ولی اگر هر دو مورد را دوست دارید باید اول لیفت مژه و بعد از گذشت 48 ساعت لمینت مژه را انجام دهید. دقت کنید هیچگاه لیفت مژه روی لمینت مژه انجام نمیشود زیرا مواد لمینت مژه را خشک کرده و مژه‌ها حالت خود را از دست میدهند.

آیا زنان باردار می توانند لیفت مژه انجام دهند؟

یک تفاوت عمده دیگر لیفت و لمینت برای خانم های باردار یا شیرده می باشد. لیفت مژه برای بانوان باردار یا شیرده خطرناک می باشد ولی لمینت مژه هیچ عارضه ای برای این افراد ندارد. پس از بررسی تفاوت لیفت مژه و لمینت مژه به تفاوت ان ها با اکستنشن مژه می پردازیم.

اکستنشن مژه و لمینت مژه چه تفاوتی دارند؟

همانطور که توضیح دادیم در لمینت مژه هیچ چیز مصنوعی به مژه ها اضافه نمیشود و مژه ها کاملا طبیعی می باشند ولی در اکستنشن مژه، با استفاده از مژه های مصنوعی،  مژه ها را بلند و پرپشت میکنند. بعد از فرایند لمینت مژه هایی سبک و طبیعی خواهیم داشت ولی در اکستنشن، مژه های مصنوعی باید با چسب چسبانده شوند. در لمینت مژه ها تقویت شده و هیچ خطری ندارد.

روش انجام لیفت مژه

ابتدا مژه ها را از مواد آرایشی پاک کرده و مژه های بالا و پایین را از هم جدا کرده و سپس مژه های بالا را به یک لایه سیلیکونی (سیلیکون آبی: برای کسانی که مژه کوتاهی دارند کاربرد دارد.

سیلیکون قرمز: برای کسانی که مژه متوسطی دارند.

سیلیکون سبز: برای کسانی که مژه بلندی دارند). که به آن بیگودی مژه نیز می گویند با کمک یک چسب مخصوص به پلک بالا میچسبانند و سپس مژه ها را به هر سمتی که می خواهند شانه می زنند بعد برای انعطاف پیدا کردن و حالت گرفتن مژه ها از یک لوسیون خاص که حاوی مواد ارگانیکی مانند رابینگ الکل (اماکول) و اسید تیوگلیکولیکاین استفاده میکنند.

لوسیون به مدت 5الی 15 دقیقه روی مژه ها می ماند و این زمان بستگی به نوع و جنس مژه ها دارد و سپس یک روغن مخصوص برای حالت دادن به مژه و تثبیت و شکل گرفتن آن استفاده می شود و در نهایت از یک نوع لوسیون حاوی کراتین، سدیم ،آلوئه ورا ، روغن دانه انگور ، گلیسیرین است که موجب بازگشت رطوبت و از سخت و زبر شدن مژه ها جلوگیری می کند.

قبل و بعد از لمینت و لیفت مژه
قبل و بعد از لمینت و لیفت مژه

روش انجام لمینت مژه

در این روش با استفاده از پروتئین مژه ها پاکسازی شده و سپس مژه ها را تقویت میکنند. ساقه مژه را کراتین زده و با استفاده از رنگ، مژه ها را سیاه میکنند که به تخصص بالایی نیاز دارد. سپس با سرم مژه ها را تقویت و فیکس میکنند.

مدت ماندگاری لیفت و لمینت مژه

با توجه به جنس مژه های هر فرد ماندگاری آن میتواند متفاوت باشد. معمولا ماندگاری لیفت مژه ۲ تا ۳ماه می باشد.  در اما در لمینت مژه ماندگاری از ۳ هفته تا دو ماه می باشد.

مزایای لیف و لمینت مژه
  • این روش یکی از طبیعی ترین روش ها برای تقویت مژه ها است که همچنین باعث احیا آن ها میشود.
  • سرمی که بر روی جوانه مژه ها قرار می گیرد موجب رشد سریع مژه ها می شود
  • لمینت مژه ها را از اثرات منفی عوامل خارجی مانند سرما ، گرد و غبار و اشعه ماوراء بنفش محافظت میکند.
  • مواد مفید باعث تغذیه پوست دور چشم میشود
معایب لیفت و لمینت مژه

در صورتی که شما خشکی چشم یا حساسیت پوست و چشم دارید امکان دارد با عوارضی همچون تاول ، تحریک پوست ، قرمزی پوست ، خشکی چشم، جمع شدن آب در چشم ، التهاب ، شکنندگی بیشتر مژه ها رو به رو شوید و یا اگر سابقه مشکلات پوستی و چشمی داشته اید موادی که در لیفت استفاده می شود موجب ایجاد مشکلاتی مانند: حساسیت چشمی ، عفونت چشم ،حساسیت پوستی و گل مژه میشود.

اگر هنگام لیفت مژه محلول یا مواد به داخل چشم برود باعث آزردگی چشم ، زخم شدن ، سوزش و با مالیدن چشم ها هم احتمال خراش قرینه یا ضرب دیدن چشم می شود .

توجه داشته باشید که کجا و توسط چه کسی این کار را انجام می دهید زیرا امکان دارد مواد نامرغوب یا کار بلد نبودن تکنسین موجب از دست دادن موقت مژه ها یا اتفاقات نا گواری شود .

معایب و مزایای معایب لیفت و لمینت مژه
معایب و مزایای معایب لیفت و لمینت مژه

نکاتی که باید بدانیم

  1. 24 ساعت پس از لیفت مژه شما میتوانید مانند سابق مژه های خود آرایش کنید.
  2. شما بعدا هم میتوانید مژه های خود را رنگ کنید و این رنگ تا 3 هفته بر روی مژه های شما می ماند.
  3. حالت مژه های شما حتی هنگام خواب هم از بین نمیرود
  4. شما میتوانید حتی از لنز ها هم بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید.
مطالب مرتبط :

نحوه انتخاب مژه مصنوعی برای داشتن چشمانی گیرا

نقد و بررسی تقویت کننده مژه سریتا