محاسبه میزان مصرف پروتئین

محاسبه میزان پروتئین مورد نیاز بدن

ماشین حساب مصرف پروتئین

require
require
سن باید در محدوده 14 تا 80 باشد
require require

شما باید مصرف کنید ...... پروتئین در روز

میزان مصرف بهینه‌ی پروتئین‌ چقدر باید باشد؟

فرض کنید که می‌خواهید وزن کم کنید. این کار بدین معناست که باید برخی از دستورالعمل‌های ساده مانند خوردن شیرینی کمتر را دنبال کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن پروتئین بیشتر، می‌تواند در رسیدن به این هدف به شما کمک کند!

دانشمندان دانشگاه ایلینویز، یک برنامه‌ی کاهش وزن ترتیب دادند که در آن یک گروه، مقدار پروتئین توصیه شده‌ی روزانه را مصرف کردند، درحالیکه گروه دیگر دو برابر مقدار توصیه شده‌ی روزانه را استفاده نمودند. هر دو گروه، ورزش هم کردند. گروه اول در شانزده هفته ۶ کیلو چربی آب کرد، در حالیکه گروه دوم در همان بازه‌ی زمانی نزدیک به ۱۰ کیلوگرم وزن کم کرد!

میزان مصرف پروتئین
میزان مصرف پروتئین

علاوه بر این، گروه اول ۱ کیلو عضله هم از دست داد. این موضوع نشان می‌دهد که شما در طی یک برنامه‌ی کاهش وزن، به پروتئین بیشتری نیاز دارید، هم برای آب کردن چربی و هم برای حفظ عضلات‌تان.

افراد بدبین در مورد پروتئین، می‌گویند که خوردن این همه پروتئین، سیستم قلبی عروقی شما را به خطر می‌اندازد و رگهایتان را می‌بندد.

برای آزمایش این موضوع، محققان، یک گروه از افراد با فشار خون بالا و کلسترول پایین‌تر از حد ایده آل تشکیل دادند و تاثیر اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی‌شان را بررسی کردند. در طول آزمایش، به کسی اجازه‌ی کاهش یا افزایش وزن داده نشد. بعضی از افراد، از یک رژیم غذایی که ۱۸ درصد از کل کالری‌اش از پروتئین بود تغذیه کردند که این مقدار به مقدار توصیه شده‌ی وزارت کشاورزی ایالات متحده بسیار نزدیک بود. گروه دوم مصرف پروتئین‌شان را تا ۲۸ درصد بالا بردند. چه اتفاقی افتاد؟

تمام افراد گروه دوم، علائم سلامتی بیشتری از خود نشان دادند! افراد این گروه، کاهش بیشتری در فشار خون، کلسترول بد، و سطح تری‌گلیسریدشان داشتند. و چه چیزی بهتر از اینکه ریسک ابتلا به بیماری قلبی شان که ۱۰ سال تخمین زده شده بود، در مقایسه با آنهایی که پروتئین کمتری مصرف کردند کاهش یافت؟ اگر به این افراد، اجازه‌ی کاهش وزن داده می‌شد، شاید نتایج چشمگیرتری هم بدست می‌آمد.

مقدار بهینه پروتئین چیست؟

اگر از علم بپرسید، حدود ۳۰ درصد از کالری شما باید از پروتئین‌ها تامین شود. در این سطح، در مورد کمبود پروتئین نگران نخواهید بود و می‌دانید که به اندازه‌ی کافی مواد مغذی برای کاهش چربی دریافت می‌کنید و در عین حال سلامتی قلبی‌تان را بهبود می‌بخشید. با هر وعده‌ی غذایی و میان وعده‌تان، مقداری پروتئین بخورید تا به آسانی به این هدف برسید.

چه میزان پروتئین نیاز دارید؟

میزان نیاز پروتئین از نظر سن و جنس متفاوت است مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ( CDC ) جدول زیر را ارائه می دهد  
سن گروه    پروتئین مورد نیاز روزانه
کودکان سنین 1 تا 3    13
کودکان در سنین 4  تا 8    19
کودکان در سنین 9 تا 13    34
دختران سن 14 تا 18    46
پسران سن 14 تا 18    52
زنان سنین 19 تا 70 و قدیمی تر    46
مردان سنین 19 تا 70 و قدیمی تر    56