طرز تهیه تر حلوای شیرازی فوق العاده

طرز تهیه تر حلوای شیرازی
طرز تهیه تر حلوای شیرازی

طرز تهیه تر حلوای شیرازی : یه حلوای خوشمزه و خوشرنگ معطر به هل و گلاب و زعفران خب این حلوا با بقیه حلوا ها چه فرقی داره؟ فرق این حلوا با بقیه حلواهائی که نشاسته ای تو این هست که این حلوا یک حالت ژله ای داره در اصل این حلوا باید به دو رنگ درست بشه که یک زعفرانی و سفید هست من در انتهای مطلب چند مدل که درست کردم رو براتون قرار میدم تا ایده بگیرید.

مواد لازم برای تهیه تر حلوای شیرازی

آرد برنج۱/۲پیمانه

نشاسته گندم( نشاسته گل) ۱پیمانه

بنر گل من و تو

آب ۴ پیمانه

شیر ۵ پیمانه

گلاب ۱/۲پیمانه

پودر هل ۱/۲قاشق چای خوری(اختیاری)

شکر ۲و۱/۲پیمانه

اگه کم شیرین دوست دارین میتونید ۲پیمانه بریزید

زعفران دم کرده غلیظ به میزان لازم.

طرز تهیه تر حلوای شیرازی

ابتدا نشاسته را با دو پیمانه از آب سرد که در مواد لازم هست حل کرده و از صافی رد کنید تا اگه ناخالصی داره گرفته بشه.آرد برنج را با شیر سرد مخلوط کنید. شکر و بقیه آب و نشاسته حل شده به شیر اضافه کنید ظرف را روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید و مرتب به هم بزنید تا حلوا غلیظ بشه حرارت را کم کنید وباز به همزدن ادامه دهید تا زمانی که خط قاشق یا چنگال روی آن محو نشود و مطمئن بشید که نشاسته پخته شده (تقریبا ۱۵ دقیقه) گلاب به همراه هل مخلوط و به مواد اضافه کرده کمی روی حرارت به هم بزنید تا حلوا دوباره سفت شود(حدود دو سه دقیقه) گلاب را همیشه در آخرین مرحله اضافه کنید تا عطر آن به واسطه جوش خوردن از بین نره.

سپس نیمی از مواد را درون ظرف ریخته و بقیه را با زعفران مخلوط کنید مجددا روی حرارت قرار داده و بهم بزنید تا کاملا رنگ زعفران بگیرد و روی مواد سفید رنگ بریزید(قبل از اینکه حلوای سفید خنک بشه چون در غیر اینصورت موقع برش زدن دو رنگ از هم جدا میشه) میتونید همه را یک رنگ درست کنید بستگی به سلیقه شما دارد. روی آنرا با پودر پسته تزیین کنید ظرف را بعد از خنک شدن با سلفون بپوشانید و درون یخچال قرار دهید تا حلوا کاملاخنک و سفت شود و بتونید اونو برش بزنید.من همیشه یک روز قبل حلوا رو درست میکنم تا حلوا کاملا خودشو بگیره.

طرز تهیه تر حلوای شیرازی
طرز تهیه تر حلوای شیرازی
نکات مهم

– کف ظرف نیازی به چرب کردن نداره و میتونید راحت برش بزنید و جدا کنید.
– من کمی از حلوای زعفرونی رو با پودر کاکائو مخلوط کردم خنک که شد با ماسوره تزیین کردم

مدل های مختلف تهیه تر حلوای شیرازی

تر حلوای شیرازی
تر حلوای شیرازی
تر حلوای شیرازی
تر حلوای شیرازی
تر حلوای شیرازی
تر حلوای شیرازی

رسپی و عکس از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

طرز تهیه حلوا جوش

دستور پخت حلوا عربی

طرز تهیه فرنی با شیره خرما