چای کیسه ای برای گیاهان؛۷ استفاده چای کیسه‌ای در کشاورزی

استفاده از چای کیسه ای برای گیاهان
استفاده از چای کیسه ای برای گیاهان

چای کیسه ای برای گیاهان : سلام به دوستای گلم در گل من و تو، امیدوارم تو این روزهای زمستانی دلتون گرم باشه امروز میخوام در مورد یک مطلب خیلی جالب براتون صحبت کنم و اونم استفاده چای کیسه ای در کشاورزی!!!! بله درست شنیدید چای کیسه ای در کشاورزی، پس خوب مطالعه کنید

قبل از اینکه یک چای کیسه‌ای دیگر را دور بریزید این پست را بخوانید! چای کیسه‌ای فقط برای دم کردن چای نیست می‌توانید از آن در کشاورزی استفاده های شگفت انگیزی بکنید!

برگ‌های چای محتوی ۴٫۱۵ درصد نیتروژن و سایر مواد معدنی هستند که به تقویت خاک  و افزایش مواد معدنی آن کمک می‌کنند. این برگ‌ها همچنین باعث بهتر شدن ساختار خاک و افزایش زهکشی آن می‌شوند. تانیک اسید موجود در برگ‌های گیاه چای هم باعث کاهش پی اچ خاک می‌شود.

بنر گل من و تو

نحوه استفاده از چای کیسه ای برای گیاهان آپارتمانی

شما برای این کار کافیه خاک گلدان رو کنار بزنید و چای کیسه ای استفاده شده رو داخل خاک قرار بدید، البته میتوان به صورت مستقیم این کار رو انجام نداد به این شکل که شما چای کیسه ای استفاده شده را داخل یک ظرف پر از آب قرار میدهید و اجازه میدهید که کاملا رنگ آب عوض شود و سپس از آن آب برای آبیاری استفاده کنید.

مزایای چای کیسه ای برای گیاهان
مزایای چای کیسه ای برای گیاهان

نکته مهم: حتما توجه داشته باشید که اگر از چای کیسه به صورت مستقیم در خاک استفاده میکنید روی بسته بندی رو کامل بخوانید چون برخی از کیسه های چای تجزیه پذیر نیستند و باید محتوای داخل کیسه را خارج کنید و به خاک گلدان یا باغچه منتقل کنید.

استفاده‌های چای کیسه‌ای برای گیاهان

در ادامه به شما خواهیم گفت که چای کیسه ای که شاید هر روز دور ریخته میشود برای گیاهان شما چه سودی داشته، پس همراه ما باشید.

۱- درست کردن کمپوست

احتمالا ساده ترین استفاده‌ای است که می‌توانید از چای های کیسه‌ای بکنید تهیه کمپوست می باشد. چای های کیسه‌ای برای استفاده در کمپوست عالی هستند چرا که حاوی نیتروژن اند و باکتری‌های مفید را جذب می‌کنند. اما قبل از اضافه کردن چای کیسه‌ای به توده کمپوست‌تان، مطمئن شوید که کیسه آنها پلاستیکی نیست! اگر کیسه از جنس پلاستیک است، کیسه را پاره کنید و فقط برگ‌ها را به درون مخلوط کمپوست‌تان بریزید.

۲- چای کیسه و دفع آفات گیاهان

اگر به دنبال روشی ارگانیک و بی ضرر برای دفع آفات گیاهانتان هستید، چای کیسه‌ای استفاده شده تان می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند! روش کار ساده است! یک چای کیسه‌ای استفاده شده را درون آب آبیاری گیاهانتان قرار دهید و بعد از اینکه رنگ آب اندکی تغییر کرد، با آن گیاهان را آبیاری کنید و مقداری از آن را هم روی برگ‌ها اسپری کنید! به همین راحتی! این روش ارگانیک و خوبی برای ترساندن آفات و حتی بیماری‌ها است! به علاوه با این کار شما مقداری مواد مغذی هم به خاک داده اید!

استفاده از چای کیسه ای در کشاورزی
استفاده از چای کیسه ای در کشاورزی

۳- غذای گیاه با استفاده از چای کیسه ای

با استفاده از برگ‌های چای، گیاهان‌تان را شاد و شاداب نگه دارید! فقط کافی است چند عدد چای کیسه ای استفاده شده را پاره کنید و محتویات آن را اطراف گیاه‌تان بریزد. با این کار هر بار که گیاهانتان را آبیاری می‌کنید برگ های چای اطراف آنها با آزاد کردن نیتروژن، گیاهانتان را تغذیه می‌کنند. علاوه بر آن، این برگ های سحر آمیز ساختار خاک را هم بهبود می‌بخشند و برای کرم خاکی‌ها غذایی لذیذ می‌شوند!

۴- تغذیه گیاهان اسید دوست

استفاده از چای کیسه ای برای گیاهان آپارتمانی و کمک به اسیدی کرد خاک یک گزینه بسیار عالی است، سرخس‌ها و تعداد زیاد دیگری از گیاهان خانگی خاک اسیدی را می‌پسندند. گیاهان اسید دوست را با چای کیسه ای تغذیه کنید! چای‌‌های کیسه‌ای استفاده شده را باز کنید و برگ های چای را درون خاک گلدان گیاهان اسید دوست بریزید. این برگ‌ها به آرامی پی اچ خاک را پایین می‌آورند و هم چنین مواد معدنی و مغذی برای گیاهانتان فراهم می‌کنند.

۵- سرعت بخشیدن به فرآیند کمپوست

یک چای پر رنگ با استفاده از چای‌های کیسه ای استفاده شده دم کنید و بعد از سرد شدن، چای و کیسه ها را روی توده کمپوست بریزید. برگ‌های چای به فرآیند تولید کمپوست سرعت می‌بخشد چرا که حاوی نیتروژن هستند و همچنین ترکیب کمپوست شما را اسیدی می‌کنند.

۶- تغذیه طبیعی گیاهان گلدانی

فقط کافی است یک چای کم رنگ با این چای کیسه‌ای های استفاده شده درست کنید و به جای آب آبیاری از آن استفاده کنید. برگ‌های چای دم کرده محلول شگفت آوری برای تغذیه گیاهان درست می‌کنند چرا که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، کربوهیدرات و دیگر مواد مقوی برای گیاه هستند و به رشد بهتر گیاهان کمک می‌کنند.

چای کیسه ای در کشاورزی

۷- تشویق گل‌های رز

استفاده از چای کیسه ای برای گیاهان آپارتمانی و باغچه ای مانند گل رز میتواند شگفت انگیز باشد، زر ها عاشق برگ چای هستند. چند چای کیسه‌ای استفاده شده را پاره کنید و برگ‌ها را در اطراف گیاهان رزتان بریزید تا آنها را تشویق و تقویت کنید! به یاد داشته باشید که رزها تانیک اسید را بسیار دوست دارند و این اسید به طور طبیعی در برگ‌های چای وجود دارد!

پس دفعه دیگری که چای کیسه‌ای دم کردید آن را دور نریزید و از برگ‌های جادویی چای برای شاداب کردن گیاهانتان استفاده کنید!

آیا شما تا امروز از چای کیسه ای برای کشاورزی و گیاهان آپارتمانی استفاده کرده اید؟ حتما نظر و تجربه شخصی خود را در این خصوص با ما و سایر دوستان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

نحوه دم کردن چای با عطر خوب

چای دو رنگ