خواص آب برای کلیه؛ معجزه نوشیدن آب برای کلیه‌ها

فواید آب برای کلیه
فواید آب برای کلیه

فواید آب برای کلیه : آب مایعی است که حیات بشر و سلامتی بدن او بدان وابسته است. طبعاً کلیه‌ها بخشی از بدن هستند که برای سلامت ماندن نیاز به آب دارند. در فصول گرم سال باید مواظب باشید آب زیاد بنوشید. روزانه 8 لیوان آب می‌تواند به سلامت کلیه‌ها کمک‌ کند. البته این میزان یک توصیه عمومی بوده و قانون کلی نیست. بدن ما نسبت به آبی که از دست می‌دهد، نیاز به آب دارد و این میزان در افراد مختلف، با فعالیتهای متفاوت و محل زندگیشان فرق می‌کند. با ما همراه باشید تا فوائد نوشیدن آب برای کلیه را بهتر بدانید.

بهتر است از مایعات طبیعی استفاده کنید تا سلامتی کلیه‌هایتان را تضمین نمایید. نوشیدن آب میوه‌های طبیعی بهتر از آب میوه‌های صنعتی و گازدار است. اگر خاطرتون باشه در خصوص خواص نوشیدن آب برای سلامتی صحبت کردیم و حالا میخواهیم در خصوص خواص نوشیدن آب برای کلیه صحبتی داشته باشیم پس همراه ما باشید.

نوشیدن آب و فوائد کلی آن برای بدن

نوشیدن آب بطور رزوانه به مقدار 8 لیوان، برای بردن ضروری و مفید است و می‌تواند معجزه کند. نوشیدن آب دارای فوائد زیادی است که متأسفانه در کشور ما اهمیت زیادی به آن داده نمی‌شود. مردم ما ترجیج می‌دهند نوشیدنیهای گاز دار و یا آب مبوه‌های صنعتی را عوض آب بنوشند.

بنر گل من و تو

در حالیکه نوشیدن این نوشیدنیها به علت دارا بودن قند، باعث بروز سنگه کلیه می‌شود. حالا به فوائد نوشیدن آب برای بدن می‌پردازیم:

  • افزایش فعالیت مغز و بدن
  • افزایش انرژی بدان نداده و همیت زیا ما
  • تأثیر آب بر پوست و زیبایی
  • جلوگیری از سردرد
  • کاهش وزن
  • رفع یبوست و هضم بهتر غذا
  • جلوگیری از سنگ کلیه
  • دفع سموم زائد و نمک و اوره بدن
  • کاستن از دمای بدن
  • حفظ وضعیت تعادل الکترولیتهای بدن
  • روان کردن مفاصل
  • کنترل فشار خون
خواص نوشیدن آب برای کلیه
خواص نوشیدن آب برای کلیه

چه کار کنیم کلیه‌هایی سالم داشته باشیم؟

قبل از به فواید نوشیدن آب برای کلیه بپردازیم ببینیم چطور میشه کلیه سالمی داشت.

1.سلامتی کلیه‌ها با ورزش:

ورزش یکی از فعالیتهای بسیار مفید برای بدن است و می‌تواند تناسب اندام شما را حفط کند. اگر می‌خواهید به فشار خون و اضافه وزن و نیز قند خون دچار نشوید، ورزش کنید.ورزش کردن باید به میزان متعادل باشد، زیرا اگر افراط کنید به کلیه‌ها فشار می‌آورید.

2.ترک استعمال سیگار و دخانیات:

یکی از عواملی که به کلیه‌ها آسیب می‌زند، استعمال دخانیات است. سیگار سبب می‌شود رگ‌های خونی آسیب دیده و خون کمی به کلیه‌ها برسد. کلیه‌ها در این حالت بخوبی کار نکرده و عمل نمی‌کنند. در نتیجه منجر به بالا رفتن فشار خون و گاهی حتی سرطان کلیه می‌شود.

3.نوشیدن آب برای کلیه‌ها:

برای داشتن کلیه‌هایی سالم روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن بیش از این میزان آب توصیه نمی‌شود.

4.احتیاط در مصرف مکمل‌ها و داروهای گیاهی:

بهتر است در مصرف مکمل و داروی گیاهی و انواع ویتامی‌ها احتیاط کنید. این عصاره‌های گیاهی برای کلیه مضر است.

خواص آب برای کلیه
خواص آب برای کلیه

فواید آب برای کلیه

خواص نوشیدن آب برای کلیه؛کاهش عفونت ادراری

نوشیدن آب به اندازه کافی سبب می‌شود دفعات دفع ادرار بیشتر شده و به همین دلیل امکان ابتلا به عفونت ادراری کمتر می‌شود. البته باید بدانید که استفاده از مایعات به معنای استفاده از نوشیدنیهایی مانند نوشابه و آب میوه صنعتی نیست. باور غلطی که بسیار از مردم دارند این است که می‌توانند این مایعات را جایگزین آب کنند. اما این باور غلط است.

جلوگیری از ایجاد سنگهای ادراری و سنگ کلیه:

برای جلوگیری از ایجاد سنگهای ادراری و سنگ کلیه آب به میزان لازم بنوشید. البته سختی و یا سنگینی آب تأثیری در سنگ کلیه ندارد، اما میزان مصرف آب مهم است. نوشیدن آب برای عملکرد کلیه‌ها مفید است. کلیه‌ها به دفع اوره، نمک و سموم زائد می‌پردازند و اگر به درستی عمل نکنند، سلامت انسان به خطر می‌افتد.

از کجا بفهمیم بدنمان به آب نیاز دارد؟

یکی از راه‌های تشخیص نیاز بدن به آب، توجه به رنگ ادرار است. رنگ ادرار باید شفاف باشد. اگر ادرارتان زرد پر رنگ باشد، مشخص است که آب بدنتان کم شده است.

آیا آب معدنی برای کلیه‌ها مفید است؟

برای بسیاری افراد این پرسش مطرح است که آیا آب معدنی را می‌توانند برای بیماریهای کلیوی مصرف کنند. پاسخ ما این است که بهتر است این افراد از آب جوشیده استفاده کنند.

هشدار:

اگر کلیه‌تان دچار اختلال کارکرد است، در نوشیدن مایعات زیاده‌روی نکنید. بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

نکته:

بسته به محیط زندگی افراد میزان نوشیدن آب هم متفاوت است. بدین ترتیب اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید، باید آب بیشتری بنوشید. بخصوص در مورد کودکان که باید به آنها یاد داد نوشیدن آب ضروری است.

در این مطلب در خصوص فواید نوشیدن آب برای کلیه صحبت کردیم و گفتیم که چطور میشه کلیه سالمی داشت و خواص آب برای کلیه چیست سعی کنید برای داشتن بدنی سالم حتما نوشیدن آب را در برنامه روزانه خود قرار بدید.

مطالب مرتبط :

خواص نوشیدن آب برای پوست

خواص آب ولرم برای سلامتی