مقایسه روش های خانگی رفع موهای زائد و لیزر موهای زائد

مقایسه روش های خانگی رفع موهای زائد و لیزر موهای زائد
مقایسه روش های خانگی رفع موهای زائد و لیزر موهای زائد

وکس و اصلاح از محبوب‌ترین روش‌های رفع موهای زائد در خانه هستند که نتیجه‌اش هم معمولا این می‌شود که برای یک ماه از شر موهای زائدتان راحت می‌شوید. لیزر هم می‌تواند راه‌حل دائمی برای رفع موهای زائد به حساب بیاید. لیزر مو نه تنها به رفع موهای زائد کمک می‌کند، بلکه به رفع مشکلات دیگری مانند رفع موهایی که به هیپرپیگمانتاسیون به خصوص در رنگ‌های عمیق پوست مستعد هستند هم کمک می‌کند.

بهترین گزینه برای رفع موهای زائد

قبل از اینکه توضیحات بیشتری درباره روش‌های خانگی رفع موهای زائد بدهیم، صرف‌نظر از اینکه کدام بخش‌های بدن‌تان موی زائد دارد باید گام‌های مهم زیر را انجام دهید.

بهترین گزینه برای رفع موهای زائد
بهترین گزینه برای رفع موهای زائد

تمیز کردن پوست

همیشه می‌خواهید با تیغ تیز و برنده‌ای موهای‌تان را اصلاح کنید. حالا اگر این روش را برای رفع موهای زائد انتخاب کردید، برای اینکه هر باکتری یا جرمی که می‌تواند منجر به فولیکولیت ریش یا تحریک هر برآمدگی دیگری به خصوص در زمان اصلاح موهای ضخیم‌تر شود، بهتر است در آب صابون در وان بروید یا دوش بگیرید.

بنر گل من و تو

لایه برداری

لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست که در اطراف فولیکولیت جمع شده‌اند را برمی‌دارد که همین کار باعث می‌شود بهترین نتیجه از رفع موهای زائد را به دست بیاورید.
قبل از اصلاح، وکس یا موبر برای اینکه تحریک را به حداقل برسانید، از لایه‌برداری پرهیز و از لیف و دستکش استفاده کنید یا آن قسمت از بدن را به آرامی بشویید.

رفع موهای زائد

هر کدام از روش‌های رفع موهای زائد تکنیک‌های خودش را دارد. یعنی اگر می‌خواهید با وکس موهای زائدتان را از بین ببرید، پوست‌تان باید خشک باشد.
اگر می‌خواهید اصلاح کنید، از پودر سبک که می‌تواند به رطوبت پوست کمک کند یا از صابون اصلاح یا کرم سبک استفاده کنید تا در زمان اصلاح، تیغ روی موهای‌تان گیر نکند. برای استفاده از موبر هم پوست‌تان باید مرطوب باشد.

تمیز کردن بعد از اصلاح

برای اینکه از عفونت، خارش یا سایر تحرکات که بعد از اصلاح مستعد آن هستند جلوگیری شود، بهتر است پوست‌تان را بعد از رفع موهای زائد بشویید و تمیز کنید. در کنار استفاده از مرطوب کننده که برای تمیز کردن بعد از اصلاح مو مهم است، برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها و جلوگیری از رشد موها می‌توانید از موادی مانند AHA (مانند اسید سیتریک) یا BHA (اسید سالیسیلیک) هم استفاده کنید.

روش های خانگی رفع موهای زائد
روش های خانگی رفع موهای زائد

روش های خانگی رفع موهای زائد

اصلاح

شیوینگ به خاطر سرعت، قیمت ارزان و عملکردی که دارد به احتمال زیاد محبوب‌ترین روش خانگی برای رفع موهای زائد در نظر گرفته می‌شود. اگر شما این روش را برای رفع موهای زائدتان انتخاب کردید، همیشه مطمئن شوید که برای از بین بردن موهای مزاحم از محصولات مناسبی استفاده می‌کنید. با اینکه می‌توانید هر جایی از بدن‌تان را که خواستید اصلا کنید، اما متخصصان پوست تصور می‌کنند که پاها و زیربغل‌ها بهترین جاهای بدن برای اصلاح هستند و اصلاح این روش برای این قسمت‌های بدن مناسب‌تر است. تا یادمان نرفته بگوییم که اصلاح در خط بیکینی و ناحیه‌های اطراف آن کمی حساس و پیچیده‌تر است که توصیه می‌شود برای اصلاح این نقاط حساس از روش‌های دیگر رفع موهای زائد استفاده شود.

روش های خانگی رفع موهای زائد
روش های خانگی رفع موهای زائد

وکس

اگر نمی‌توانید در قسمت‌هایی از بدن که اصلاح آن دشوار است از تیغ استفاده کنید، وکس می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع موهای زائد در این ناحیه‌ها محسوب شود که نسبت به سایر روش‌های خانگی رفع مواهی زائد می‌تواند باهای شما را برای طولانی مدتر صاف‌تر کند. یکی از مزیت‌های دیگر وکس این است که لایه برداری مو در آن دوبرابر انجام می‌شود. از آن‌جایی که سلول‌های مرده پوست در وکس از بین می‌رود، استفاده مداوم از آن باعث می‌شود ظاهر مناسب و پوست نرمی داشته باشید. اصلاح استفاده مستمر از وکس موهای زائد را از فولیکول بردارد و باعث شود تا موها دوباره رشد کنند. این را هم بگوییم که وکس به خصوص اگر موهای ناخواسته شما در یک ناحیه از بدن زیاد باشد، می‌تواند بسیار دردناک باشد.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از پروسه‌ها برای رفع موهای زائد است که بدون هیچ گونه فشاری به بدن، 80 تا 90 درصد موها را از بین می برد.
در این روش نور لیزر به رنگدانه‌های مو ارسال و به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول و پیاز مو آسیب وارد می‌کند. این روش برای بیشتر بیماران پروسه سریع، بدون درد و موثری است که با استفاده از لیزر الکساندریت موهای زائدشان از روی صورت، زیربغل‌ها، خط بیکینی، پشت و پاها از بین می‌رود.

قبل از بین بردن موهای زائد، کمتر از 20 دقیقه طول می‌کشد تا با متخصص صحبت و آرایش صورت‌تان را پاک کنید. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است گرمایی که از لیزر به سمت پوست‌تان ارسال می‌شود برای 24 ساعت روی پوست‌تان می‌ماند و این یعنی نباید به باشگاه و سونا بروید یا دوش آب گرم بگیرید. حالا اگر این کارها را انجام دهید، باعث می‌شود ریسک شکل گیری باکتری‌ها که عاشق محیط گرم هستند را فراهم کنید و در نتیجه باعث جوش و تحریک پوست‌تان شوید. نکته دیگری که برای لیزر موهای زائد باید بدانید این است که برای رفع موهای زائد خود توسط لیزر به هر کلینیکی که قیمت های ارزان را تبلیغ می کنند مراجعه نکنید زیرا فریب قیمت های ارزان را خوردن عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد. پوست بدن شما لباسی است که شما تا آخر عمرتان به تن دارید بنابراین برای لیزر رفع موهای زائد خود به مرکز معتبر پوست و زیبایی لیا مراجعه کنید تا دچار عوارض بعد از لیزر موهای زائد نشوید.

روش های خانگی موهای زائد یا لیزر مو

زمانی که می‌خواهیم روش‌های خانگی رفع موهای زائد یا لیزر را بررسی کنیم، تفاوت‌های شفافی می‌بینیم که در ادامه مقایسه عمیقی به هر کدام از این روش‌های داریم.

هزینه

با کمترین هزینه می‌توانید صورت‌تان را اصلاح کنید. اما هزینه لیزر مو در طولانی مدت 3 برابر از اصلاح و 6 برابر از وکس بیشتر است. زیرا شما برای لیزر موهای خانگی فقط هزینه اندکی را صرف خریدن تیغ های اصلاح و وکس می کنید.
اما هزینه لیزر موهای زائد با توجه به تعداد شات ها، اندازه ناحیه مدنظر برای لیزر، تعداد جلسات مورد نیاز، رنگ پوست، رنگ موها و موقعیت مکانی کلینیک و بیمارستانی که انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود.(منبع: مقاله هزینه لیزر موهای زائد لیا کلینیک)

زمان

زمانی که می‌خواهید در زمان‌تان سرمایه‌گذاری کنید، ثانیه به ثانیه برای‌تان مهم می‌شود. حالا اگر بخواهید صورت‌تان را اصلاح کنید، 7 برابر طولانی‌تر از وکس و 24 برابر طولانی‌تر از لیزر زمان‌تان گرفته می‌شود. اصلا بیاید فرض کنید که مجموعا در ده سال 16.7 روز اصلاح، 2.5 روز واکس یا 0.7 روز لیزر می‌کنید. با در نظر گرفتن این مسئله، اصلاح نسبت به لیزر 16 روز بیشتر زمان‌تان را می‌گیرد. حالا این را هم در نظر بگیرید که می‌خواهید در شب که خسته و فرسوده هستید یا در روز که عجله دارید و می‌خواهید سریع آماده شوید و حرکت کنید، اصلاح می‌تواند وقت‌تان را بگیرد.

درد

کدام روش درد دارد؟ با اینکه وکس و لیزر در همان ابتدا درد و ناراحتی کمی دارد، اما بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید. از آن‌جایی که در وکس موهای زائد از بدن کنده می‌شوند، درد بیشتری نسبت به لیزر دارد که با استفاده از یک باند لاستیکی ضربه آرامی روی پوست وارد می‌کند.

کدام روش رفع موهای زائد بهتر است؟

با اینکه اصلاح هزینه کمتری نسبت به لیزر و وکس دارد، اما زحمت زیادی می‌برد و زمان‌تان را می‌گیرید. منتها اگر با اصلاح روز به روز مشکلی ندارید و می‌خواهید ته ریش داشته باشید، اصلاح یک روش کلاسیک برای رفع موهای زائد روی سطح پوست‌تان است که می‌تواند آن را انتخاب کنید.

اگر هم می‌خواهید موهای زائدتان برای مدت طولانی از بین بروند، لازم نیست به این فکر کنید که حتما باید هر ماه به سالن آرایش بروید. در ضمن، رشد موهای زائد پشت دست هم اصلا مشکل بزرگی نیست. چون وکس مو حریف قدرتمندی برای رفع موهای زائدتان محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید با چند راه ساده از دست موهای بدن‌تان خلاص شوید، لیزر به خاطر اینکه موها را برای مدت طولانی از بین می‌برد، برنده ماجراست. اصلا با استفاده از لیزر در صدها ساعت زندگی‌تان صرفه‌جویی می‌شود و لازم نیست نگران هزینه‌ها باشید. چون لیزر نسبت به وکس در طولانی مدت ارزان‌تر است و چهار مرتبه زمان‌تان را می‌گیرد و یک پوست صاف را برای زمان زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد.

زمانی که یک کلینیک معتبر پوست انتخاب می‌کنید، خیال‌تان می‌تواند از عوارض جانبی کم و گرفتن بهترین نتیجه راحت باشد. متخصصان کلینیک لیا در استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد تخصص دارند و یک برنامه شخصی طراحی می‌کنند تا موهای زائد روی صورت یا هر جای بدن‌تان را از بین می‌برند.

آیا در خانه می توانیم از روش لیزر استفاده کنیم؟

سازمان سلامت استفاده بعضی از دستگاه‌های لیزر موهای زائد در خانه را تایید می‌کند. اما بدانید که استفاده از لیزر بدون نظارت متخصص پوست مجرب و باتجربه ریسک استفاده نادرست یا آسیب را بالا می‌برد. منتها اگر باز هم می‌خواهید در خانه موهای زائدتان را با لیزر از بین ببرید، بهتر است به شدت احتیاط و از یک چشم‌بند محافظتی استفاده کنید.