بهترین دانشگاه های آشپزی در آلمان

بهترین دانشگاه های آشپزی در آلمان
بهترین دانشگاه های آشپزی در آلمان

حضور در دانشگاه‌های دارای رشته آشپزی در آلمان می تواند موقعیت پیشرفت دانش و تکنیک یک متخصص آشپزی را فراهم نموده و هنرمند درونی شما را پرورش دهد. میخواهیم در این مقاله دانشگاه‌های آشپزی آلمان و بعضی از دلایل حضور افراد در این مراکز را بیشتر بررسی کنیم.

چرا تحصیل در آلمان؟

یکی از امتیازات حضور در دانشگاه‌های آشپزی آلمان، توان این دانشگاه‌ها در ادغام تحصیل و کار با استفاده از تجربیات جدید و منحصر به فرد است. دانشجویان در این دانشگاه ها در یک تجربه لذتبخش از آشپزی، فرهنگ و هنر قرار می گیرند و نهایتا شانس تبدیل شدن به یک متخصص و سرآشپز حرفه ای را خواهند داشت.

جدای از دانشگاه، می توانید غروب ها را به آشنایی بیشتر با فرهنگ زیبایشان اختصاص بدهید. با مردم جدیدی آشنا می شوید، غذاها و نوشیدنی های جدیدی را مزه می کنید، سوار قطارها می شوید، در خیابان ها قدم می زنید و… که همه این موضوعات در شکل گیری شخصیت آشپزی شما نمایان خواهد شد.

بنر گل من و تو

نگران هزینه ها در این کشور نباشید؛ زیرا هزینه زندگی در آلمان معمولا از کشورهای دیگر اروپا کمتر است و حتی می توانید برای تامین بخشی از نیازهای مالیتان، در یک کار دانشجویی مشغول به کار شوید. بنابراین همانطور که می‌بینید تحصیل در رشته آشپزی در این کشور بسیار آسان است.

فهرستی از برترین دانشگاههای آشپزی آلمان

در اینجا فهرستی از بهترین دانشگاه‌های آشپزی آلمان آورده شده است:

  • موسسه هنر آشپزی
  • آکادمی مزه کلن
  • مدرسه آشپزی BP اشتوتگارت
  • دانشگاه آشپزی ادلوایس – سالزبورگ
  • کوخن و وورزن در برلین
موسسه هنر آشپزی
موسسه هنر آشپزی

موسسه هنر آشپزی

ICA Global Apprenticeship یک برنامه با محوریت توسعه قدرت آشپزهای جوان را ایجاد کرده است. این برنامه می تواند متخصص های آشپزی و سرآشپزهای باانگیزه ای را که از سراسر دنیا دستچین کرده، برای صنعت خدمات غذایی آماده کند.

آنها یک دوره مشترک بین آکادمی ICA و GBZ (مرکز آموزش غذایی Koblenz) نیز برگزار می کنند. در طول این برنامه، درک کامل تری از شغل خود و انگیزه بالاتری برای ادامه مسیر کاری خود پیدا خواهید کرد. و البته هر کسی که وارد حوزه صنایع غذایی شود، قطعا به دنبال سطوح بالاتر کاری خود خواهد رفت.

آکادمی مزه کلن
آکادمی مزه کلن

آکادمی مزه کلن

آکادمی مزه کلن، یکی از دانشگاههای آشپزی آلمان است که در مرکز شهر کلن و در قلب منطقه Ehrenfeld / Beckendorf قرار گرفته است. اتاقهای مرکزی این مجموعه از یک طراحی صنعتی و البته دوستانه، و مدرن ترین تجهیزات برند AEG برخوردار است که عشق به آشپزی دسته جمعی را در قلب هر کسی شعله ور می‌کند. آنها همچنین ورکشاپ ها و نمایشگاه های آشپزی مختلفی را برای تکمیل نیازها و برنامه های فرعی دانشجویانش در نظر می گیرند.

مدرسه آشپزی BP اشتوتگارت
مدرسه آشپزی BP اشتوتگارت

مدرسه آشپزی BP اشتوتگارت

مدرسه آشپزی BP اشتوتگارت از حضور یک تیم بسیار حرفه ای حوزه غذا بهره می برد که هر یک، تجربه سالیان متمادی حضور در این حوزه را دارند. بعلاوه این مدرسه آشپزی، یک موسسه مستقل آموزش آشپزی است که مجوز رسمی خود را از DeHoGa و اتاق صنعت و تجارت اشتوتگارت گرفته است.

اما نه تنها می توانید از دوره های آشپزی ارائه شده توسط این مدرسه لذت ببرید، بلکه رویدادهای جالب و هیجان انگیزی نیز در این دوره های آموزشی گنجانده شده است. رویدادهای شرکتهای غذایی باعث تقویت روحیه و همچنین ارزش افزوده در هر شرکت کننده خواهد بود. 

آنها از قبل درباره هر وعده با شما صحبت می کنند، و یا یک جشن منحصر بفرد – برای مثال یک تولد یا جشن عروسی – را در مرکز همایش های خود در اشتوتگارت، برگزار می کنند. دوره های آشپزی، رویدادهای گروهی یا کترینگ، تماما مواردی هستند که به افزایش تجربه و توانایی هایتان کمک خواهد کرد. 

مدرسه آشپزی ادلوایس
مدرسه آشپزی ادلوایس

مدرسه آشپزی ادلوایس

مدرسه یا دانشگاه آشپزی ادلوایس یکی از دانشگاههای آشپزی آلمان است که موقعیت تمرین روش آشپزی خودتان را تحت نظر سرآشپزهای مجرب فراهم می کند. تجربیات گرانبها و دانش فوق العاده ای در زمینه آشپزی را در محیط جالب و آرام  این مدرسه کسب خواهید کرد. در هر دوره انگلیسی این مدرسه، نهایتا ده نفر حضور پیدا می کنند؛ که البته زمینه اخذ کلاسهای خصوصی نیز وجود دارد.

کوخن و وورزن در برلین
کوخن و وورزن در برلین

کوخن و وورزن در برلین

کوخن و وورزن یکی از محبوب ترین دانشگاههای آشپزی در برلین است. دوره های مختلفی، از مبتدی تا پیشرفته، در این دانشگاه برگزار می‌شود و همچنین دوره های مختلفی هم برای سراشپزهای حرفه ای دارد. این مدرسه در مرکز برلین قرار دارد و شامل یک آشپزخانه، یک رستوران و یک کتابخانه می‌شود. دانشجویان به تجهیزات باکیفیتی مثل فرها، مخلوط کن ها و سرخ کن های برقی نیز دسترسی دارند.

درآمد سرآشپزها در آلمان چقدر است؟

میانگین درآمد سالیانه هر سرآشپز در حدود 48439 یورو است.

دوره های دانشگاههای آشپزی در آلمان چقدر طول می کشد؟

طول دوره آشپزی در بین دانشگاههای آشپزی مختلف آلمان متفاوت است و هر یک با توجه به موارد در نظر گرفته در دوره کم یا زیاد خواهند شد. اما رایج ترین دوره دانشگاههای آشپزی در آلمان، یک برنامه سه ساله است که زمینه های مقدماتی آموزش آشپزی و غذایی را در اختیار دانشجویانش قرار می دهد. البته دوره های دو ساله ای هم برای کسانی که تجربه کار در آشپزخانه را دارند، وجود دارد.

آیا تقاضای کاری آشپزها در آلمان بالا است؟
آیا تقاضای کاری آشپزها در آلمان بالا است؟

آیا تقاضای کاری آشپزها در آلمان بالا است؟

تقاضای کار برای سرآشپزها و متخصصین غذایی برجسته و متمایز در آلمان به سرعت در حال افزایش است. مشتریان آلمانی امروزه به دنبال رستوران هایی در شهر هستند که غذاهایی از سراسر جهان را سرو کنند. تقاضای مشتریان و به تبع آنها رستوران ها، با تنوع بازار غذایی و گسترش آن به اقصی نقاط دنیا، دیگر صرفا به غذاهای چینی، ایتالیایی و ترکی محدود نیست. 

بنابراین تقاضا برای کار و زندگی سرآشپزهای بین المللی در آلمان رشد چشمگیری داشته است. اگر رستورانتان به دلیل ارائه وعده های منحصر بفرد و باکیفیت به مشتریانش معروف شود، شاهد افزایش مشتریانتان و محبوبیت در بین آنها نیز خواهید بود. اما موقعیت قانونی سرآشپزها برای گرفتن ویزا و مجوز کار در آلمان شاید برای شرکت ها و متقاضیان کمی پیچیده باشد.

اعطای ویزای اقامتی برای شهروندان غیر از کشورهای حوزه اروپا که در آلمان شاغل باشند، تحت بخش 18(2) از قانون اقامت آلمان قرار می گیرد. قوانین و شرایط اخذ ویزا برای سرآشپزها توسط بخش 11 (2) قانون اشتغال بیان شده که در سند BeschV به آن پرداخته شد. بنا به بخش 11 (2) از BeschV، حداکثر دوره اشتغال یک آشپز حرفه ای در آلمان، چهار سال خواهد بود.

البته تاییدیه درخواست متقاضی حضور در شغل آشپزی به صورت یکساله است و مقامات می توانند درباره شرایط اشتغال سرآشپز تحقیقات بیشتری انجام دهند. متقاضیان باید علاوه بر الزامات کلی برای گرفتن اجازه کار در مشاغل خاص، استانداردهای بخصوصی را به عنوان یک آشپز حرفه ای نیز برآورده کنند. در واقع این الزامات باید هم از سوی کارفرما و هم خود متقاضی، تکمیل شود.

شرایط مورد نیاز برای کار به عنوان یک سرآشپز در آلمان چیست؟

متقاضیانی که شهروند کشورهای غیر از اتحادیه اروپا باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • مدرک (حداقل) B1 مهارت زبان المانی
  • تکمیل دوره آموزشی تایید شده یک حرفه در آلمان

تایید شدن یا نشدن آموزش های عملی و مدرک زبان شما در طول فرایند بررسی درخواست تعیین خواهد شد.

باید چه شرایطی برای کار به عنوان یک سرآشپز در آلمان داشته باشم؟

بخش بزرگی از موقعیت های شغلی در آلمان تنها توسط کسانی پر می شود که یا دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده اند و یا مدرکشان را از دانشگاه‌های آشپزی گرفته باشند. اصلا به این موضوع فکر نکنید که بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته آشپزی در این کشور نمیتوانید کار پیدا کنید زیرا شما میتوانید تنها با اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان، در بهترین رستوران های این کشور به دنبال کار بگردید زیرا در رستوران های برتر آلمان از آشپزهای حرفه ای با تجارب زیاد، به عنوان سرآشپز استفاده می کنند. علاوه بر ویزای جستجوی کار، گواهی سلامت هم یکی دیگر از الزامات کار به عنوان سرآشپز در آلمان است، که البته معمولا به صورت همزمان با کارفرما برای کارمندان نیز صادر می شود. 

منبع: سایت کاریابی بین المللی ستاره ورسک