19 نوع از بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام + عکس

بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام
بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام

بهترین غذای نونی برای مهمانی و شام : یکی از دغدغه هایی که شاید برای شما هم خیلی پیش اومده باشه درست کردن غذای های متنوع برای شمام و مهمونی هست، بعد از خوردن یک نهار کامل و مفصل اونم با برنج به نظر میرسه که باید یک انتخاب دیگه برای شام داشت و اون چیزی نیست جز انتخاب یک غذای نونی، البته برخی از شما بخاطر داشتن رژیم غذایی نمیتونید هر نوع خوراکی رو استفاده کنید پس نگران نباشید برای شما هم غذاهای خوبی در نظر گرفتیم، این لیست کاملترین لیست از غذاهای ایرانی و خارجی هست که میتونید با نون سرو کند.

پس بریم که غذای نونی خوشمزه برای مهمانی و شام رو خدمت شما معرفی کنم

لیست غذاهای نونی برای شام : کباب تابه ای

اگر میخواهید یکی از خوشمزه ترین غذاهیا نونی رو با گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده درست کنید میتونه گزینه فوق العاده ای برای شما باشه، میتویند باهاش یک شام سبک و درجه یک درست کنید اگر شما 4 نفر هستید 350 الی 400 گرم گوشت کافی هست و کاملا سیر خواهید شد. درسته این کباب رو میتونید خیلی راحت با برنج هم ترکیب کنید ولی ما به شما گفتیم فقط و فقط نون پس مطمئن باشید این کباب تابه ای با نون و کمی گوجه و خیار شور میتونه گزینه فوق العاده ای بریا شما باشه. توی سایت میتویند رسپی کامل از کوبیده مرغ تابه ای رو مطالعه کنید.

بنر گل من و تو
کباب کوبیده مرغ تابه ای
کباب کوبیده مرغ تابه ای

غذاهای نونی برای مهمانی : میرزا قاسمی

شاید با شنیدن اسم میرزا قاسمی یاد غذای شمالی بیفتید درسته ولی در کل کشور این خوشمزه طرفداران خاص خودشو داره و کمتر کسی رو توی ایران میتونید پیدا کنید که تا الان یکبار هم اونو تست نکرده باشه، یکی از گزینه های عالی برای مهمانی میرزاقاسمی هست یک غذای کاملا نونی که با سیر واقعا محشر میشه حتما برای مهمونی ها ازش استفاده کنید.

میرزا قاسمی - غذای نونی
میرزا قاسمی – غذای نونی

تاس کباب خوشمزه بی رقیب

از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که من عاشق اون هستم (ولی خوردنش سخته 🙂 تنبل ها میگن ) و جزو غذاهای نونی فوق العاده است همین تاس کباب خودمونه، تاس کباب یک نوع خوراک به حساب میاد ولی حیفم اومد همین اول کاری بهتون معرفی نکنم در خیلی از کشورهای آسیایی اونو درست میکنند ولی هر کشور به مدل و سبک خودش، مواد تکشیل دهنده اون بیشتر گوشت گوشفندی + هویج + سیب زمینی +به + آلو هست که در آخر حتما بهش رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

تاس کباب : غذاهای نونی برای مهمانی
تاس کباب : غذاهای نونی برای مهمانی

لازانیا غذای جوان پسند

یکی از غذاهای ایتالیایی که خلی طرفدار پیدا کرده خمیر برگ یا همون لاانیا خودمون هست این یک گونه از ماکارونی پهن ورقه ای هست که بینش رو با گوشت و پنیر پیتزا پر میکنن وای که دلم رفت، بیشتر بچه ها عاشق اون هستند پس اگر مهمونای کوچولو زیادی دارید حتما جزو گزینه های شما باشه، درسته درست کردن اون کار دشواری هست ولی وقتی همه بهتون بگن واااای دستت درد نکنه خستگی از تنتون در میاد. مواد تشکیل دهنده اون بجزی موارد گفته شده گوشت، پیاز، رب گوجه فرنگی، سس سفید، پنیر پیتزا، روغن زیتون، ادویه های خوش بو نظیر آویشن و کلی مخلفات دیگر استفاده می شود.

لازانیا
لازانیا

غذاهای نونی برای شام : دال عدس

یکی از غذاهای استان خوزستان همین دال عدس هست که با عدس قرمز درست میشه، اگر به غذاهای تند علاقه دارید میتونه پیشنهاد خوبی برای شما باشه البته میتویند تندی اونو کم یا زیاد کنید ان بسته به ذائقه خانواده شما هست. مواد تشکیل دهنده اون علاوه بر عدس، پیاز و سیب زمینی، سیر تازه می باشد البته در درست کرن اون میتویند از گوشت هم استفاده کنید. ما در این سایت نحوه درست کردن سوپ عدس قرمز رو براتون آموزش دادیم که میتونید مطالعه کنید.

طرز تهیه سوپ عدس قرمز - سوپ دال عدس
طرز تهیه سوپ عدس قرمز – سوپ دال عدس

فلافل غذای بدون گوشت

یکی از پرکن بخورهای معروف فلافل هست که توع خیلی زیادی داره از جمله فلافل اهوازی، فلافل باقالی، فلافل سویا و… اگز شما هم دنبال یک غذا با رژیم گیاه خواری هستید فلافل اهوازی گزینه خوبی برای شما خواهد بود راستی بچه ها هم خیلی خیلی فلافل دوست دارند پس خیالتون راحت باشه که همه دنبال این غذا هستند، شما میتویند تنوع های مختلف اونو درست کنید.

فلافل غذای بدون گوشت
فلافل غذای بدون گوشت

غذای نونی برای شام : یتیمچه

این غذا رو توی مناطق مختلف کشورمون به روش های مختلفی درست میکنند و جزو غذاهای رژیمی و نونی هست که میتونه گزینه خوبی برای شام باشه، اگر رژیم دارید پیشنهاد میکنم جزو رژیم غذایتون باشه درست کردن هم خیلی راحت و آسون هست پس همین الان دست به کار بشید.

اولویه خوشمزه نام آشنا

کدوم سالاد هست که میشه با نون خورد؟ بله درست گفتید سالاد اولویه یک غذای خوشمزه بر پایه سیب زمینی هم میتونید تیو مهمونی ها و هم شام از اون استفاده کنید مطمئنم که همه خوششنون میاد راستی پایه ثابت جشن های تولدم که هست دیگه چی از این بهتر؟ سالاد اولویه از کجا اومده؟ این سالاد رو میشه اختراع لوسیان الیویه، سرآشپز اروپایی که ساکن روسیه است دانست و به شکل سرد سرو میشه میتویند در درست کردن اون از گوشت مرغ، کالباس، ژامبون به همراه سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌ پز و سس مایونز و خیار شور استفاده کرد.

غذاهای نونی برای شام - سالاد اولویه
غذاهای نونی برای شام – سالاد اولویه

غذای دریای سالمون برگر

اگر دنبال یک غذای لاکچری و نونی هستید از دستش ندید بله میشه انواع همبرگر ها رو برای شما پیشنهاد داد ولی این یچیز دیگس میگی نه امتحان کن، این غذا از فیله ماهی سالمون درست میشه و برای بچه هایی که از طعم غذاهای دریایی بدشون میاد میتونه یه گزینه ی فوق العاده باشه

غذاهای نونی برای شام : سمبوسه

برخی به دنبال شام سبک ولی مقوی هستند پس سمبوسه برای اوناع فوق العاده هست، سمبوسه رو میشه با مواد مختلفی درست کرد که یکی از اونها گوشت مرغ هست، اگر یمخواید برای مهمونی خودتون یک فینگر فود جذاب درست کنید یکی از گزینه های شما سمبوسه مرغ میتونه باشه دیگه فک کنم همه ایران میدونه سمبوسه کجا معروفه و نحوه درست کردنش به چه شکلی هست.

سمبوسه
سمبوسه

املت غذای نونی همه پسند

یکی از غذاهایی که طرفداران فوق العاده زیادی داره و میدونم کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که این خوشمزه جذاب رو دوست نداشته باشه املت هست، اگر میخواهید برای شام و هودمونی ها درستش کنید کافیه چند تا گوجه ترش رو روی بپذید و بهش کمی فلفل تند هم اضافه کنید بعد تخم مرغ بزنید و نوش جان کنید. من خودم املت رو با جوجه کباب عوض نمیکنم، میدونستید پای ثابت غذاهای دانشجویی مخصوصا پسرا همین املت هست؟ من خودم شاید یک شب در میون فقط املت میزنم نوش جونتون بشه پس پاشید و درستش کنید.

املت غذای نونی
املت غذای نونی

کشک بادمجان غذای جالب

اگر شما و مهمونهای شما به بادمجان حساسیت ندارند میتونه جزو انتخاب های شما برای مهمونی باشه، یک غذای ساده و یبک که برای ناهار و شما میشه کنار غذا سرو کرد و خیلی راحت با نون خورده میشه به خدا 🙂 یک غذای رژیمی و مقوی که اگر رژیم گیاه خواری هم داشته باشید میتونید ازش استفاده کنید. تاکید میکنم کشک بادمجان انتخاب فوق العاده برای مهمونی ها هستش.

کشک بادمجان
کشک بادمجان

غذای نونی خاص : کباب ترک خانگی

اگر هیچ نوع رژیمی ندارید میتونه به راحتی ازش استفاده کنید وگرنه من پیشنهاد مینم یتیمچه گزینه خوبی برای شما هست 🙂 چون کباب ترک اونم ورژن خونگیش رو با گوشت و پنیر ورقه ای و سیب زمینی سرخ کرده درست میکنند و همه اینا کنار هم برای شام به نظرتون درسته آیا؟ راستی شاید بگید بابا کیه تو خونه درست کنه ولی خیلی راحت و با چند حرکت ساده میتونید اونو درست کنید راستی اگر میخواهید چشم مهمونارو در بیارید گزینه فوق العاده جذابی هست.

غذای نونی دانشجویی : سوسیس بندری

یک آشنای همیشگی مخصوصا برای دانشجوها قدیم، شاید از هر پسری بپرسید شام چی دوست داری بگه سوسیس بندی یا سوسیس سیب زمینی آخه چیکار کنه لنقدر خورده خودشم داره میشه بندری 🙂 ولی از شوخی گذشته طعم و مزه فوق العاده ای داره و میتونه گزینه راحت و سریعی برای شام باشه، میدونم که برای یکبار هم که شده توی خونه درست کردید.

19 نوع از بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام + عکس
غذای نونی دانشجویی : سوسیس بندری

کوکو سیب زمینی ورژن شکم پر

کوکو سیب زمینی خودش جزو غذاهای نونی خوب به حساب میاد ولی میخوایم یکم تنوع به خرج بدیم و شکم این کوکو رو با گوشت مرغ یا گوسفندی پر کنیم شاید طعم جدید بهون داد، حتما برای یکبار هم که شده امتحان کنید طعم خوبی داره البته اگر شما هم رژیم دایرد گوشت رو حذف کنید و همون کوکی خودمون رو میل کنید بهتره، البته گوشت خیلی کم در این نوع کوکو استفاده میشه و خیلی به صرفه هست.

خوارکها غذای نونی جذاب برای شام و مهمانی

در بالا برخی از غذاها رو معرفی کردیم ولی خوراکها هم جزو اصلی غذاهایی هستند که با نون سرو میشن به برخی از اینها در بالا اشاره کردیم ولی در ادامه غذاهای بیشتری معرفی میکنیم

غذای نونی برای مهمانی : رولت گوشت

به نظر من اگر میخواهید در مهمانی از گوشت زیاد استفاده کنید و مهمان های شما رژیم غذایی خاصی ندارند رولت گوشت گزینه فوق العاده برای شما هست که میتونید با انواع سبزیجات اون رو تزئین کنید و رنگ و لعاب جذابی را برایش داشته باشید. نحوه درست کردن اون خیلی راحت هست شما گوشت چرخ‌ کرده رو به همراه پیاز، پودر نخودچی، زرشک، تخم گشنیز، جعفری ساطوری شده، ادویه‌جات و… ترکیب میکنید. اگر دوست دارید سلیقه خودتون رو به رخ بقیه بکشید میتونید، مغز رولت گوشت رو با تخم‌ مرغ یا تخم بلدرچین آب‌ پز پر کنید.

غذای نونی برای مهمانی، رولت گوشت
غذای نونی برای مهمانی، رولت گوشت
کوفته غذای سنتی و خومشزه

شما از انواع کوفته میتویند برای شام و مهمانی استفاده کنید که انواع اون مانند : کوفته تبریزی، کوفته سوجوک، کوفته سبزی شیرازی، کوفته گشنیز، کوفته گردو، کوفته مرغ، کوفته برنجی، کوفته هویج، کوفته کرمانشاهی، و … که هرکدوم داری رسپی خاص و طعم منحصر به فردی می باشد شاید بهتر باشه برای شروع کوفته تبریزی رو امتحان کنید که همه پسند هست.

طرز تهیه کوفته تبریزی
طرز تهیه کوفته تبریزی
سبیزجات بخار پز به همراه مرغ گریل

مرغ گریل خود به تنهایی یکی از غذاهای نونی خوب برای شام و یا مهمانی به حساب میاد ولی اگر میخواهید که غذای خودتون رو رژیمی تر کنید بهتره از سبزیجات بخار پز در کنار مرغ هم استفاده کنید، شما میتونید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، کدو، قارچ، سیب‌زمینی، و گل‌ کلم استفاده کنید. روند درست کردن به این شکل هست که پس از آب‌ پز یا بخار پز کردن مرغ، سبزیجات را به شکل دورچین در ظرف قرار می‌ دهیم و یک برش لیمو ترش تازه را در کنار این مخلفات قرار میدیم.

بیف استروگانف خوشمزه جذاب

شاید در ابتدا اسمی عجیب و غریب داشته باشه ولی جزو غذاهای خوشمزه و هیجان انگیز هست، برای درست کردن این خوراک خوشمزه باید از گوشت راسته گوسفندی که به شکل دراز بریده شده استفاده کنید و سپس گوشت را با پیاز و روغن و ادویه در تابه تفت‌ میدهیم و برای آن که به‌خوبی مغز پخت شود کمی آب به آن اضافه میکنیم. در مرحله بعد قارچ تفت‌ داده شده را با کمی نمک و فلفل به گوشت اضافه کنیدو سپس خامه و سیب‌زمینی سرخ‌کرده را میتوایند اضافه کنید که یک طعم و مزه فوق العاده به شما خواهد داد راستی میتویند از گشوت مرغ هم استفاده کنید.

بیف استروگانف
بیف استروگانف

در این مطلب برای شما انواع غذای نونی که میتویند برای شام و مهمانی درست کنید رو معرفی کردیم ولی غذاهای نونی فقط و فقط اینها نیستند و شما میتونید سایر غذاها رو هم استفاده کنید. ممنون میشم که شما هم در تکمیل کردن این پست به ما کمک کنید و بگید که چه غذاهایی برای شام و مهمانی که نونی هستند درست میکنیدف نظرات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

مطالب مرتبط :

420 تا از بهترین لیست غذاهای ایرانی + عکس

بهترین روش طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت

10 غذای جذاب و خوشمزه با مرغ