شرایط کار در آلمان برای فارغ التحصیلان گیاه شناسی

شرایط کار در آلمان برای فارغ التحصیلان گیاه شناسی
شرایط کار در آلمان برای فارغ التحصیلان گیاه شناسی

گیاه شناسی در آلمان یکی از شغل های پرطرفدار برای افراد تازه کار و با تجربه است. چه  به دنبال اولین شغل گیاه‌شناسی خود باشید و چه فردی باشید که مدت های طولانی در این صنعت مشغول کار بوده‌اید، می‌توانید شغل های مربوط به بیوشیمی، شیمی، علم غذا، میکروبیولوژی و سایر موارد را انتخاب کنید. به عنوان یک متخصص گیاه شناسی، از شما انتظار می رود که با برخی از مهارت‌های کلیدی مانند میکروبیولوژی، سیستم مدیریت اطلاعات (Mis)، بیوتکنولوژی، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی آشنایی داشته باشید. از آنجایی که گیاه شناسی بسیار محبوب است، جای تعجب نیست که مشاغل گیاه شناسی در سراسر صنایع توسط شرکت‌های برتر آلمان ارائه می شوند.

چگونه در آلمان شغل گیاه شناسی پیدا کنیم؟

مهمترین سؤال هنگام جستجوی کار در آلمان این است که چگونه می توان در آلمان کار پیدا کرد. خوشبختانه، راه روشنی برای یافتن کار گیاه شناسی در آلمان برای ایرانیان وجود دارد. با این حال موانعی نیز وجود دارد که متقاضیان باید قبل از شروع کسب درآمد از آنها اطلاع داشته باشند.

شرایط لازم برای یافتن کار در آلمان
شرایط لازم برای یافتن کار در آلمان

شرایط لازم برای یافتن کار در آلمان

قبل از شروع کار در آلمان، افراد تازه وارد باید اقدام به دریافت ویزای جستجوی کار(Jobseeker) دراین کشور نمایند. این سند توسط دولت آلمان از طریق کنسولگری ها یا سفارتخانه های خارج از کشور صادر می شود و به خارجی ها اجازه می دهد تا در خود آلمان کار پیدا کنند. برخی از معافیت ها وجود دارد، اما به عنوان یک قاعده، کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد می شوند احتمالاً باید درخواست دهند.
این ویزا به افراد تازه وارد شش ماه اجازه می دهد تا بتوانند در آلمان ساکن شوند و با کارفرمایان تماس بگیرند. ما در این مقاله نحوه دریافت آن را با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد، اما مهم است که بدانید برای دریافت ویزا باید درخواست دهید.
علاوه بر این، همه ساکنان آلمان باید بیمه درمانی دریافت کنند. ارائه دهندگان متعددی وجود دارند که سطوح مختلف خدمات بیمه را پوشش می دهند. شما میتوانید با کمک موسساتی مانند ورسک جاب که خدماتی مانند کمک به اخذ ویزا، کاریابی در کشور آلمان و… را ارائه می‌دهند، نوع بیمه مورد نیاز خود را پیدا کنید و اقدام به دریافت آن نمایید.

بنر گل من و تو

آیا می توانم بدون اینکه آلمانی صحبت کنم در آلمان کار پیدا کنم؟

علاوه بر ویزای جستجوی کار، متقاضیان کار احتمالاً باید مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشند. اکثر شغل های سطح بالا در آلمان نیاز به مصاحبه دارند و تقریباً همه کارفرمایان بر صحبت کردن به زبان آلمانی روان اصرار دارند.
در برخی موارد، ممکن است شغل گیاه شناسی مختص انگلیسی زبانان پیدا کنید. اگرچه شرکت های آلمانی باید با انگلیسی زبانان به ویژه در سطح جهانی ارتباط برقرار کنند اما مشاغل گیاه شناسی به احتمال زیاد نیاز به درک قوی از زبان آلمانی دارند.
همچنین ممکن است به کسب مهارت های حرفه‌ای بیشتر قبل از پیدا کردن شغل نیاز داشته باشید و این مسئله مستلزم درخواست دوره‌های دانشجویی می باشد. در این صورت، ممکن است لازم باشد افراد ورودی یک حساب بانکی راه اندازی کنند. در هر صورت، چه نیاز به دوره های بعدی باشد یا نه، آنها باید خدمات بیمه درمانی نیز دریافت نمایند.  

ویزای کار و اجازه اقامت
ویزای کار و اجازه اقامت

ویزای کار و اجازه اقامت

اگرچه پیش از این به نحوه پیدا کردن کار در آلمان پرداختیم، اما بهتر است به ویزای کار و اجازه اقامت با جزئیات بیشتری نگاه بیندازیم، چرا که اساس هرگونه جستجو در زمینه شغل گیاه شناسی در آلمان می باشد.
آلمان انواع مختلفی از ویزاها از جمله ویزای دانشجویی و ویزای اقامت کوتاه مدت را صادر می کند. با این حال، ویزای مورد بحث ما در این مقاله ویزای جستجوی کار است. این ویزا به دارنده این اجازه را می دهد شش ماه در داخل مرزهای آلمان بماند و به دنبال کار بگردد.
ویزای کار به مشاغل ماهر مربوط می شود، به این معنی که شما باید تحصیلات عالی داشته باشید و از آنجایی که مدرک لیسانس گیاه شناسی یک نیروی کار ماهر است، شما واجد شرایط ویزای کار آلمان خواهید بود.
روند درخواست ویزا ممکن است در ابتدا گیج کننده به نظر برسد، اما آنقدرها هم پیچیده نیست. متقاضیان صرفاً باید هماهنگی های لازم را انجام دهند و وقتی همه شرایط را مشخص کردند، می توانند فرم درخواست را پر کنند و آن را به کنسولگری یا سفارت آلمان ارسال نمایند.

دانستن زمان بندی نیز مهم است. شما باید در یک مصاحبه کوتاه درخواست ویزا شرکت کنید، و معمولاً از سه ماه قبل وقت رزرو کنید. تأیید ویزا معمولاً چهار تا شش هفته زمان می برد، بنابراین کل فرآیند می تواند بین چهار تا پنج ماه طول بکشد. بنابراین اگرچه نمی‌توانید فوراً در آلمان  مشغول به کار شوید، اما مسیر اشتغال روشن است. با کمی برنامه ریزی و حوصله می توان به نتایج خوبی رسید.

چرا باید در آلمان گیاه شناس شوید؟
چرا باید در آلمان گیاه شناس شوید؟

چرا باید در آلمان گیاه شناس شوید؟

کار به عنوان گیاه شناس در آلمان مزایای زیادی دارد. در اینجا دلایل کار در آلمان را بیان می کنیم.

اخلاق کار آلمانی

آلمان اخلاق کاری قوی دارد و کارمندان معمولاً بر اساس شایستگی هایشان سنجیده می شوند. مطمئن باشید اگر کار خود به خوبی انجام می دهید از نردبان موفقیت در حرفه گیاه شناسی بالا خواهید رفت.

درآمد

از نظر درآمد، یک شغل در آلمان به احتمال زیاد باعث می شود که شما بیشتر از میانگین اروپا درآمد داشته باشید. متوسط ​​دستمزد یک گیاه شناس 67571 یورو در سال و 32 یورو در ساعت است.

امنیت اجتماعی

هر چند مقدار مالیات در آلمان نسبتاً بالاست (حدود 38٪)  اما در ازای این میزان مالیات خدمات دریافت می کنید. به عنوان یک کارمند در آلمان، حدود 20 درصد از حقوق خود را به چهار صندوق اصلی تأمین اجتماعی اختصاص خواهید داد.

پول شما صرف این موارد خواهد شد:

  • صندوق بازنشستگی
  • بیمه سلامت
  • بیمه بیکاری
  • بیمه حوادث و بیماری
  • بیمه ازکارافتادگی

آلمان تشنه مهاجران ماهر است.
آلمان قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا است و این بدان معناست که این کشور با نیروی کار خود اداره می شود. با این حال، در سال های آینده، بخش قابل توجهی از نیروی کار وجود خواهد داشت که تنها چند سال یا چند ماه با بازنشستگی فاصله دارند. گیاه شناسی تقاضای زیادی ندارد، با این حال کارفرمایان زیادی وجود دارند که به دنبال مهاجران ماهر هستند و اگر واجد شرایط باشید، حتماً در آلمان کار پیدا خواهید کرد.