نکاتی مهم در میکاپ و آرایش روزانه

نکاتی که باید در میکاپ و آرایش روزانه رعایت کرد
نکاتی که باید در میکاپ و آرایش روزانه رعایت کرد

برای خیلی از خانم ها این سوال پیش اومده که برای داشتن یک میکاپ یا آرایش روزانه متعادل چه کار باید بکنیم؟ چطوری سلامت پوست خودمون رو به خطر نندازیم و شاید سوالات متعدد دیگر که در این مطلب قصد داریم در فیلد مد و زیبایی به بررسی این موضوع و راه حلی برای داشتن یک میکاپ و آرایش روزانه خوب داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

به صورت مرتب صورت خود را بشورید

اولین نکته برای داشتن پوستی شاداب و خوب شستشوی مرتب صورتتون هست. توجه داشته باشید که هیچوقت با آرایش نخوابید، شاید برخی از شما برای شستشوی پوست از صابون و مواد شوینده الکلی استفاده میکنید که باید همینجا بگم که از امشب همشون رو کنار بذارید چرا؟ چون PH مناسب شوینده برای پوست بین 5 تا 6 هست و بهم ریختن اسیدیته پوست باعث بهم ریختن فلورنرمال و همچنین از بین رفتن باکتری های مفید که روی پوست هستند میشه و پوست شما رو برای آکنه مستعد میکنه.

پس استفاده کردن از هر وسیله شوینده و الکلی برای شتسن آرایش ممنوع هست (صابون و حتی دسمال مرطوب). پس چطوری آرایش خودمون رو بشوریم؟ میتونید از انواع فیس واش ها که داروخانه ها میتونید تهیه کنید.

بنر گل من و تو
به صورت مرتب صورت خود را بشورید
به صورت مرتب صورت خود را بشورید

ابرو ها مهم هستن

خیلی این روزها مد شده که دور ابرو کادر میکشن ولی من پیشنهاد میکنم که شما این کارو نکنید! سعی کنید زیبایی ابروی خودتون رو نگه دارید. توجه داشته باشید که وقتی ابروهایتان را بیش از حد آرایش میکنید در دراز مدت کم پشت میشن، اگر ابروهای کم پشت دارید این خود یک زیبایی برای خود داره و با ضخیم کردن غیر واقعی چهره شما کمی خشنتر به نظر خواهد آمد.

اگر میخواهید که ابروهای خود را تقویت کنید میتوانید از یک ریمل تقویت کننده و بی رنگ استفاده کنید و همچنین اگر شما خیلی دوست دارید که ابروهایتان پر به نظر بیاد یک مداد ابروی که هم رنگ و یا کمی تیره تر از ابروهایتان باشه رو انتخاب کنید و به صورت پراکنده هاشور بزنید، یک نکته خیلی مهم اینه که بهتره تاج ابروهاتون به حالت طبیعی باشه.

میکاپ و آرایش ابرو
میکاپ و آرایش ابرو

آرایش چشمتان را ساده دهید

اگر میخواهید یک آرایش چشم ساده ولی جذاب داشته باشید از سایه به جای خط چشم استفاده کنید. ولی خب سوال اینجاست که چه رنگی برای سایه چشم انتخاب کنیم؟ این رو میتونیم با استفاده از گرمی و سردی پوست بگیم که اگه پوستی سرد دارید از سایه های که تن رنگی بنفش تا بادمجانی دارن و اگر پوست گرمی دارید(برای تشخیص سردی و گرمی میتونید در قسمت رژ گونه مطالعه کنید) از تن رنگی قهوه ای برای بالای پلکتون استفاده کنید. اگر میخواهید که جای سایه چشم رو پر کنید میتونید از یک سایه مشکی و براش سایز کوچیک استفاده کنید.

خط رویش مژه را از بیرون پلکتان با یک خط نازک مشکی از سایه‌تان پرکنید و از یک مداد‌مشکی ضدحساسیت برای پر‌کردن خط رویش مژه از داخل استفاده کنید. برای انتخاب ریمل از یک ریمل با براش کوچک استفاده کنید تا به مژه‌هایتان یک حجم طبیعی بدهد و کمی هم آن‌ها را بلندتر کند. اگر مژه‌های پری دارید می‌توانید از یک تقویت‌کننده بی‌رنگ مژه استفاده کنید و در انتها با استفاده از فرمژه به آنها کمی حالت دهید.

آرایش چشمتان را ساده دهید
آرایش چشمتان را ساده دهید

کرم پودر مناسب با رنگ و نوع پوست

اگر یک آرایش و میکاپ روزانه میخواهید پس شما به هیچ وجه احتیاج به کرم پودرهای خیلی سنگین ندارید و حتما باید از یک فونداسیون سبک که میتونه دارای ضدآفتاب باشه استفاده کنید.

یکی از گزینه های مناسب برای پوست شما بی‌بی‌کرم‌ها میتونه باشه، این کرمها دارای فاکتورهای مثل : پرایمر بی رنگ، ضدآفتاب، کمی کرم پودر و مرطوب کننده هستند. اگر فکر میکنید که یک پوست خیلی خوب دارید میتونید از یک ضدآفتاب بی رنگ هم استفاده کنید. برخی از کرم ها که پوشانندگی بالایی دارن برای یک میکاپ و آرایش روزنه مناسب نخواهند بود چون منافذ پوست شما را می پوشانند و موجب آکنه میشه.

نکته خیلی مهم: بی‌بی‌کرم‌ها برای انواع پوست مناسب هستند ،اگر پوست چربی دارید می‌توانید از انواع “فاقدچربی” آن استفاده کنید.

چه رژ لبی انتخاب کنیم؟

رژلب‌های نود (nude) برای یک میکاپ سبک و متعادل روزانه کاملا مناسبه. رژ لب‌ نود تنوع رنگی گسترده‌ای داره، که بهتر هست همون رنگی رو که برای رژگونه انتخاب کردید،برای رژ هم انتخاب کنید. اگر دوست ندارید رژ بزنید میتوانید از بالم لب‌های رنگی استفاده کنید. اگر بالم لب شما دارای ضدافتاب یا SPF باشد ، انتخاب بهتری خواهدبود.

فراموش نکنید که رژلب های تیره برای میکاپ شب انتخاب بهتری هستند.

رژ لب مناسب پوست شما
رژ لب مناسب پوست شما

یک رژگونه مناسب رنگ پوستتان انتخاب کنید

خیلی راحت میتونید تناژ رنگ پوست خودتون رو پیدا کنید که راحت ترین راه مشخص کرده این است که مچ دستتون رو زیر نور کاملا سفید نگاه کنید اگه رگهای دستتون آبی یا بنفش بود پوست شما سرده و اگه سبز باشه پوست شما گرمه. ولی اصولا زن های آسیا پوست گرم دارن (خب ما هم آسیا هستیم دیگه) که یک رژگونه مناسب برای این نوع پوستها آجری روشن یا هلویی هستش (البته ما در خصوص میکاپ ر.زانه صحبت میکنیم) و برای پوست های سرد هم گلبهی یا صورتی میشه استفاده کرد.