گیاهشناسی و تحصیل آن در کشور آلمان

گیاهشناسی و تحصیل آن در کشور آلمان
گیاهشناسی و تحصیل آن در کشور آلمان

آلمان یکی از مقاصد جذاب برای مردم سراسر دنیا است و استانداردهای آموزشی عالی، اقتصاد موفق و پیشرفت های عمده در بیولوژی و گیاه شناسی است و همین موارد باعث شده تا سالانه دوست داران رشته گیاه شناسی و کشاورزی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی آلمان نمایند. این ها تنها بخشی از دلایل لزوم قرارگیری دانشگاه های آلمان در فهرست اهداف تحصیلی افراد است. مزیت فوق العاده دیگری که در کنار برخورد مشابه با دانشجویان بین المللی مثل شهروندان آلمان و برخورداری از سیاست های اجتماعی عادلانه درباره اکثر دانشگاه های دولتی صادق است، عدم پرداخت شهریه برای تحصیل است. بعلاوه با تحصیل در کشور آلمان، موقعیت یادگیری زبان آلمانی را خواهید داشت که علاوه بر آلمان در اتریش، بلژیک، لیختن اشتاین و بسیاری از شرکت های بین المللی در سراسر دنیا نیز کاربردی است.

مدرک گیاه شناسی آلمانی برای آماده سازی متخصصان برای مدیریت رشد گیاهان، تولید و کیفیت در راستای حفظ راندمان تولید و محصولات است. کارشناسان گیاه شناس علاوه بر تضمین عدم تخریب محیط زیست در نتیجه فعالیت های کشاورزی به بررسی برهمکنش میان گیاهان، خاک و ارگانیسم ها می پردازند. فارغ التحصیلان این رشته قدرت فعالیت در زمینه کارشناسی کشاورزی، متخصص خاک، مشاور تولید محصولات کشاورزی و … را دارند.

برترین دانشگاه های گیاه شناسی آلمان

یک خبر خوب برای کسانی که دنبال تحصیل در یک دوره انگلیسی کارشناسی ارشد در آلمان هستند، آن است که برای انتخاب، گزینه های زیادی در پیش رو دارید. مطمئنیم که می توانید یک دوره تحصیلی کاملا مطابق با تخصص مد نظرتان را پیدا کنید و همین موضوع به صورت چشمگیری بر پیشرفت شغلیتان – چه در زمینه علمی یا حضور در بخش های دولتی و خصوصی – تاثیر می گذارد.

بنر گل من و تو

ما به چند دلیل معتقدیم که آلمان یک موقعیت استثنایی برای ادامه تحصیل در رشته گیاه شناسی است: یک، این زمینه در آلمان خیلی پیشرفت داشته و از شهرت بین المللی خوبی هم برخوردار است. دوم اینکه بسیاری از دوره های حاضر رشته گیاه شناسی، میان رشته ای است و بعد از گذراندن این دوره ها، در مواردی متخصص می شوید که در بازار شغلی امروز ضروری است. سوم می توان آینده رشته ژنومیک کشاورزی در آلمان را مخصوص با حمایت های انجام شده توسط رهبران کشور از سال 2008، روشن دانست. علاوه بر تمامی مواردی که در بالا گفته شد تحصیل در دانشگاه های آلمان باعث می شود تا از کمک هزینه تحصیلی مناسب برخوردار شوید و دیگر نگران هزینه های جانبی خود نباشید. بنابراین گزینه های مختلف را بررسی کنید و سپس با یک مشاور متخصص اپلای دانشگاه های آلمان صحبت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در اینجا به بعضی از بهترین دانشگاههای آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا تحصیل در مقطع دکتری اشاره شده است.

دانشگاه گیسن

دانشگاه گیسن
دانشگاه گیسن

زمینه های تحقیقاتی دپارتمان علوم کشاورزی دانشگاه گیسن، جتبه های مختلف ژنتیک کمی و مولکولی، ژنومیک و اصلاح دانه های روغنی انگور، جو، ذرت و گندم را پوشش می دهد. این گروه در حال حاضر شامل سه دانشمند/مسئول گروههای تحقیقاتی، نه دانشجوی پسادکترا و 16 دانشجوی دکترا است که کارشناسان، کارشناسان ارشد و دانشجوهای بسیاری نیز به آنان کمک می کنند. بودجه تحقیقاتی اکثر پروژه های ما از سوی DFG، BMBF، BMEL/FNR, EU و GFPi و همچنین مشارکت و اسکالرشیپ در نظر گرفته شده از سوی بخشهای خصولتی تامین می‌شود.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (LMU)

دانشگاه LMU از بالاترین استانداردهای آموزشی و پژوهشی برخوردار است و ماموریت آن ایجاد راه حل های عملی برای چالشهای پیش روی انسان، اجتماع، فرهنگ، محیط زیست و حوزه فناوری است. به همین دلیل دانشگاه سعی می‌کند تا در کنار پرورش یک ذهن انتقادی و القای آگاهی درباره ارزشها و تاریخ، یک زمینه علمی مناسب برای دانشجویانش فراهم کند.

دانشگاه بن

دانشگاه بن
دانشگاه بن

دانشگاه راینیش فردریش ویلهلم بن یا به اختصار دانشگاه بن در بن آلمان و نورث-راین وستفالیا قرار دارد. این دانشگاه دولتی در سال 1818 میلادی تاسیس شد و دوره های تحصیلی مختلفی در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا و روشهای پژوهشی تحسین شده مختلفی را ارائه می‌کند.با توجه به ارائه دوره ها به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی، دانشجویان باید برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه از سطح مناسبی از تسلط بر این زبان ها برخوردار باشد. بیش از 38000 دانشجو که 5000 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، در رشته های مختلف این دانشگاه مشغول تحصیل اند. دولتی بدون این دانشگاه باعث شده تا نیازی به پرداخت شهریه نباشد و تنها باید هزینه های اداری و اجتماعی را پرداخت کنید.

دانشگاه وورتسبرگ

دانشگاه وورتسبرگ که تحت عنوان ژولیوس ماکسیمیلیان نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه دولتی در منطقه وورتسبرگ آلمان است. این دانشگاه که 600 سال قبل و در سال 1402 تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاههای آلمان است و ششمین دانشگاه دارای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در آلمان اولیه بود. محققین و دانشمندان بسیاری از این دانشگاه به جامعه علمی معرفی شد که 14 برنده نوبل نیز در میان آنها وجود دارند و از جمله آنها می توان به ویلهلم کنراد رونتگن و امیل فیشر اشاره کرد. گزینه های بسیاری برای تحصیل در مقاطع مختلف در این دانشگاه وجود دارد. 250 دوره تحصیلی و حدود 28277 دانشجو باعث شده که دانشگاه وورتسبرگ، نقش قابل توجهی در حوزه های مختلف علوم و پزشکی ایفا کند. مراکز پژوهشی دانشگاه وورتسبرگ باعث شده تا این موسسه در میان سطح اول موسسات علمی آلمان قرار گرفته و نقش موثری در جامعه علمی المان داشته باشد.

دانشگاه نورتینگن گایزلینگن

دانشگاه نورتینگن گایزلینگن
دانشگاه نورتینگن گایزلینگن

دانشگاه نورتینگن-گایزلینگن در سال 1949 به عنوان یک کالج مهندسی کشاورزی تاسیس شد و در سال 1972 به یک دانشگاه دولتی علمی و کاربردی تبدیل شد. این دانشکده در محوطه اشتوتگارت بزرگ در مرکز ایالات بادن-وورتمبرگ قرار دارد و همین حضور در یک مرکز اقتصادی توسعه یافته در آلمان و اروپا باعث شده تا دانشگاه ارتباط بسیار خوبی با گروههای صنعتی پیشرویی مثل مرسدس بنز، گروه BaWa، IBM و پورشه داشته باشد. این ارتباط نزدیک باعث شده تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی موقعیت های شغلی بسیار خوبی داشته باشند.
بعلاوه امنیت ایالت بادن وورتمبرگ بسیار بالاست و این موضوع بخصوص برای دانشجویان بین المللی یک مزیت عالی محسوب می‌شود. بنابراین جمیع این موارد، NGU را به گزینه ای عالی برای تحصیل در آلمان در حوزه های تجارت و علوم اقتصاد، کشاوری و طراحی منظر تبدیل کرده است. این موضوع باعث شده تا پذیرش دانشگاه افزایش یابد و در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو در دو دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند. وزارت علوم، پژوهش و هنر ایالت بادن وورتمبرگ این دانشگاه را تاییده کرده است و دانشگاه در سراسر جهان بیش از 100 شریک تجاری و علمی دارد.

دانشگاه کلن

دانشگاه کلن
دانشگاه کلن

دانشگاه کلن کار خود را در ابتدا در سال 1388 میلادی با 700 دانشجو در رشته های مختلف آغاز کرد. با این وجود به دلیل وقوع حوادث مختلف در سال 1789 بسته شده و مجددا در سال 1919 بازگشایی شد. هر ساله 7244 دانشجوی سال اولی وارد این دانشگاه می شوند و براساس اهداف دانشگاه در زمینه های نوآوری و پژوهشی، تحصیل خود را آغاز کرده و ادامه می دهند. بودجه خارجی این موسسه برابر با 105.7 میلیون یورو و کل بودجه آن 807.7 میلیون یورو است. دوره های مختلفی برای دانشجویان در دوره های لیسانس و تحصیلات تکمیلی در رشته های تجارت، مدیریت، علوم پایه و … نیز در این دانشگاه ارائه می‌شود.