بهترین موسسه مهاجرتی برای اخذ ویزای کاری

بهترین موسسه مهاجرتی برای اخذ ویزای کاری
بهترین موسسه مهاجرتی برای اخذ ویزای کاری

تصمیم برای مهاجرت کاری می‌تواند نقطه عطف بزرگی در زندگی شما محسوب شود و به همین دلیل است که قبل از انجام هر کاری، باید تمام جوانب را در نظر گرفته و بهترین مسیر را انتخاب کنید. یک موسسه مهاجرتی می‌تواند بهترین راهنمای شما در این مسیر باشد. شرایط مهاجرت کاری به کشورهای مختلف متفاوت بوده و جزئیاتی دارد که در اغلب مواقع، تنها باکمک یک مشاور مهاجرتی می‌توانید از آن مطلع شوید. در ادامه این مطلب بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان بهترین موسسه مهاجرتی برای اهداف مهاجرت کاری انتخاب کرد و برای انتخاب یک مشاور در این زمینه، چه نکاتی را باید در نظر گرفت.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از مهمترین روش‌های مهاجرت به خارج از کشور است زیرا علاوه‌بر امکان یافتن شغل و داشتن درآمد در یک کشور خارجی، شیوه زندگی شما را نیز تغییر می‌دهد. اما آنچه اهمیت دارد، این است که شرایط کار در کشور مقصد را به خوبی بررسی کرده و ببینید که آیا به عنوان یک فرد خارجی می‌توانید در آنجا شغل مورد نظر خود را داشته باشید یا خیر؟!

علاوه‌بر شرایط کار، مانند درآمد، موقعیت شغلی و امنیت شغلی و … قبل از هر چیز باید به فکر دریافت ویزا باشید. کشورهای مختلف هر یک شرایط خاصی برای دریافت ویزای کاری دارند که در کنار وضعیت شغل مورد نظر، باید به سادگی در اخذ ویزا نیز فکر کنید. به همین دلیل است که کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر و باسابقه برای بررسی این موارد، می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

بنر گل من و تو

برخی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری عبارتند از:

  • کانادا؛ نهمین اقتصاد بزرگ در جهان و رتبه 21 جهان از لحاظ قدرت خرید
  • استرالیا؛ کشوری با دستمزدهای بالا و قوانین سخت برای جلوگیری از فساد اقتصادی
  • آلمان؛ بزرگترین اقتصاد اروپا و کشوری با کمبود قابل توجه نیروی کار
  • امارات؛ یک کشور پیشرفته و قانونمدار در بین 30 کشور برتر دنیا از نظر درآمد سرانه و قدرت خرید
  • قطر؛ از جمله کشورهای شناخته شده در حال توسعه با بیش از 88% مهاجر
  • عمان؛ کشوری ثروتمند با ارزشمندترین پول جهان

همه این کشورها، جزو بهترین کشورهایی هستند که نه تنها از لحاظ اقتصادی و درآمد پیشرفته هستند، بلکه به دلیل نیاز به جذب نیروی کار، مسیرهای متعدد مهاجرت کاری را برای افراد خارجی ارائه می‌دهند. تنها کافی است با مشاوران و وکلا در بهترین موسسه مهاجرتی که می‌شناسید صحبت کرده و یکی از این کشورها را برای مهاجرت انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی

همانطور که پیش از این گفتیم، وکلا یا مشاوران مهاجرت به دلیل آشنایی با قوانین مهاجرت کاری کشورهای مختلف و با در نظر گرفتن شرایط شما، می‌توانند همواره بهترین گزینه‌های ممکن را به شما معرفی کنند. از آنجایی که وکلای موسسه مهاجرتی نقشی تعیین کننده در مسیر مهاجرت ایفا می‌کنند، باید بهترین موسسه‌ای را که می‌شناسید انتخاب کنید. موارد زیر، مهمترین نکاتی هستند که در زمان انتخاب یک موسسه مهاجرت باید به آن دقت کنید.

1- بررسی مجوز موسسه مهاجرتی

از جمله مهمترین نکاتی که قبل از انتخاب یک موسسه مهاجرتی باید به آن توجه کنید، بررسی اعتبار حرفه‌ای آن موسسه است. توجه داشته باشید که علاوه برای اعتبار موسسه و مجوز آن برای کار در ایران، باید در کشوری که خدمات مهاجرتی برای آن ارائه می‌دهند نیز اعتبار داشته باشند. برای مثال، در کشور کانادا مشاوران مهاجرتی باید جزو وکلای رسمی RCIC باشند.

بررسی اعتبار موسسه در فضای آنلاین
بررسی اعتبار موسسه در فضای آنلاین

2- بررسی اعتبار موسسه در فضای آنلاین

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید اعتبار یک موسسه مهاجرتی را بررسی کنید، این است که در فضای آنلاین و اینترنت آن‌ها را جستجو کنید. حضور فعال یک موسسه مهاجرت در فضای آنلاین نه تنها می‌تواند اعتبار و سابقه آن‌ها را تأیید کند، بلکه می‌توانید از این طریق میزان موفقیت آن‌ها در پرونده‌های قبلی را در بازخوردهایی که دریافت کرده‌اند، بررسی کنید.

همچنین اغلب موسسات مهاجرتی معتبر و شناخته شده، مطالب بسیار مفید و کاربردی را در وب سایت‌های خود به اشتراک می‌گذارند که همین مسئله، میزان حرفه‌ای بودن آن‌ها را نشان می‌دهد. برای مثال، موسسه‌ای مانند پارسی کانادا از جمله موسسات مهاجرتی است که روی این مسئله تأکید دارد.

ارزیابی دانش و تخصص وکلا و مشاوران

آنچه که در مسیر مهاجرت کاری اهمیت دارد، این است که به هیچ عنوان نباید در این راه عجله کرده و یا بخواهید همه چیز خیلی زود اتفاق بیافتد. به همین دلیل، هرگز در انتخاب یک موسسه مهاجرتی عجله نکرده و هیچ پرداختی را تا زمانی که از آن‌ها مطمئن نیستید، انجام ندهید. شما باید زمان کافی را برای ارزیابی دانش وکلا و مشاوران موسسه اختصاص داده و ببینید تا چه اندازه در کار خود تخصص دارند. برای مثال، در کنار مطالعه منابع موثق درباره شرایط کلی مهاجرت به کشوری که به عنوان مقصد در نظر دارید، سوالاتی را درباره قوانین، مدارک لازم، هزینه‌ها و … از وکیل خود بپرسید.

گفت و گو با مشاوران مهاجرت

قبل از انتخاب قطعی یک موسسه مهاجرتی باید حتماً با آن‌ها صحبت کرده و مطمئن شوید که آن‌ها را از تمام شرایط خود مطلع کرده‌اید. بهترین مشاوران مهاجرتی کسانی هستند که در کنار صلاحیت‌های حرفه‌‎ای، در کنار شما بوده و با شنیدن شرایط شما و خواسته‌ای که از مهاجرت کاری دارید، بهترین مسیر را پیش رویتان قرار دهد.

در اولین گفتگو با مشاور خود حتماً باید از او سوال کنید که آیا در زمان مناسب به سوالات و تماس‌های شما پاسخ می‌دهند یا نه؟! این یکی از مهمترین وظایف مشاوران حرفه‌ای مهاجرت است. همچنین بهتر است از آن‌ها در مورد موارد زیر هم سوال کنید:

  • چطور از صحت و درستی اطلاعاتی که در فرم‌های رسمی وارد کرده‌ام، مطمئن شوم؟
  • شما چطور بهترین مسیر و کشور مقصد مهاجرت کاری را برای من در نظر می‌گیرید؟
  • لیست کامل از مدارک و اسنادی که باید ارائه شود را در اختیار من قرار می‌دهید؟

سخن پایانی

رد شدن درخواست ویزا یا مهاجرت کاری علاوه‌بر هدر رفتن زمان و هزینه‌های زیاد، می‌تواند منجر به ناامید متقاضیان شود. به همین دلیل است که کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر و باسابقه اهمیت پیدا می‌کند. در این مطلب، سعی کردیم تا هرآنچه که درباره یافتن بهترین موسسه مهاجرتی برای اخذ ویزای کاری لازم است بدانید را بررسی کنیم.