سفر به کانادا: بازدید از جشنواره گل لاله بریتیش کلمبیا و اتاوا

سفر به کانادا: بازدید از جشنواره گل لاله بریتیش کلمبیا و اتاوا

هیچ چیز به زیبایی گل های رنگارنگ بهاری خصوصا گل های لاله نیست. در بریتیش کلمبیا و واشنگتن روییدن این گل ها خبر از تابستانی گرم و طولانی می دهد. این منطقه بیشتر به دلیل داشتن کوه های وسیع، مناظر زیبای ساحلی، ورزش های زمستانی، غذاهای دریایی تازه و آب و هوایی که دائم در حال نوسان است شناخته شده است. با این حال یکی از چیزهایی که افراد غیربومی درباره این منطقه نمی دانند این است که در اینجا گل های لاله بسیار زیبایی میروید. علاوه بر این در این منطقه سالانه جشنواره گل لاله برگزار میشود.

اگر قصد سفر به این منطقه را دارید به شما پیشنهاد می کنیم در فصل بهار از اینجا بازدید کنید تا تجربه دیدن گل های زیبای بهاری را از دست ندهید. در ادامه با سه جشنواره گل که در این منطقه برگزار می شود آشنا میشوید.

توجه کنید که فصل رویش گل لاله در بریتیش کلمبیا و واشنگتن نسبتا کوتاه است و کاملا طبیعی و بدون دخالت بشر اتفاق می افتد. تاریخ تقریبی شروع جشنواره های گل در ادامه آورده شده است اما ممکن است چند روزی به علت ایجاد تغییر در فصل رویش گل ها تاریخ جشنواره گل نیز تغییر کند.

بنر گل من و تو
جشنواره گل های لاله در بریتیش کلمبیا
جشنواره گل های لاله در بریتیش کلمبیا

جشنواره گل های لاله در بریتیش کلمبیا

این جشنواره بزرگترین جشنواره گل در بریتیش کلمبیا است و هرساله در فصل بهار برگزار می شود. این رویداد طولانی مدت با نام جشنواره لاله های چیلیواک نیز شناخته میشود و دارای بیش از شش و نیم میلیون شکوفه گل لاله در بیش از ۳۰ گونه از این گل و همچنین چندین گونه دیگر از گل های تزئینی از جمله گل نرگس و سنبل می باشد. در این جشنواره بیش از ۲۰ هکتار از مزارع گل پوشش داده میشود.

بازدیدکنندگان این جشنواره گل می توانند علاوه بر تماشای شکوفه های لاله در رنگ های مختلف از خوردن غذاهای محلی این منطقه نیز لذت ببرند یا به بازار محصولات مزارع این منطقه سربزنند. در این بازار غذاهای سنتی هلندی همچون استروپ وافل هلندی و همچنین دسته گل لاله تازه و پیازچه گل لاله را برای کاشتن در منزل فروخته میشود. اغلب تورهای بازدید از بریتیش کلمبیا بازدید از این جشنواره گل را در برنامه خود دارند.

هر ساله در جشنواره گل های لاله چیلیواک در بریتیش کلمبیا مسابقه عکاسی در دسته بندی های گوناگون برگزار میشود و جایزه امسال این مسابقه ۲۷۰۰ دلار است. برای شرکت در این مسابقه میتوانید از هشتگ #ChilliwackTulipFest در شبکه های مجازی استفاده کنید. توجه کنید که بهترین زمان ها برای عکاسی از این جشنواره بلافاصله پس از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید است که به «ساعت طلایی» نیز معروف است.

جزئیات این جشنواره مانند غرفه های مواد غذایی، بازدید از مناطق اطراف و قیمت بلیت به زودی منتشر میشود. در سال ۲۰۲۱ این جشنواره از ۱۱ آوریل تا ۲ مه برگزار شد.

جشنواره گل های لاله در اتاوا
جشنواره گل های لاله در اتاوا

جشنواره گل های لاله در اتاوا

هرساله بیش از ۱۱ روز در ماه مه، در جشنواره گل های لاله اتاوا زیبایی گل های فصلی و پیوند تاریخی این گل ها با پایتخت کانادا جشن گرفته میشود. این رویداد در فضای باز Commissioners Park برگزار میگردد. در این جشنواره بیش از سیصد هزار گل لاله که در نزدیکی دریاچه زیبای Dows روییده است به نمایش گذاشته میشود.

میتوانید برای گرفتن سلفی به یکی از ده ها باغ پوشیده از گل در این منطقه بروید یا میتوانید برای آشنایی با میراث تاریخی که نخستین بار منجر به ایجاد این جشنواره گل شد به نمایشگاه آثار تاریخی این منطقه بروید. علاوه بر این میتوانید از این نمایشگاه شاخه های گل، صنایع دستی و هنری را تهیه کنید. در این جشنواره برای سرگرم کردن کودکان مراکز تفریحی تدارک دیده شده است. از نظر بازدیدکنندگان پیاده روی در باغ های پوشیده از گل این منطقه خصوصا پس از تاریک شدن هوا بسیار لذت بخش است.

بهتر است هنگام تهیه بلیت، بهترین تورهای کانادا که دارای راهنمای تور هستند را انتخاب کنید تا علاوه بر بازدید هنگام روز از گل های شفت انگیز این جشنواره بتوانید تجربه شنیدن داستان های تاریخی و محلی درباره اشباح آن منطقه را حین شب و در تاریکی داشته باشید. برنامه های دیگری همچون کارگاه های عکاسی، بازی بینگو، دیدن فیلم در فضای باز و آتش بازی در روز ویکتوریا از برنامه هایی است که حین بازدید از این جشنواره انجام میشود.

به بازدیدکنندگان این جشنواره خدمات حمل و نقل مناسب میان مرکز شهر و Commissioners Park ارائه میشود. در ایستگاه های متعددی می توان از اتوبوس برای رسیدن به جشنواره استفاده کرد. در روزهای کاری این خدمات به صورت ساعتی و در تعطلات آخر هفته تقریبا هر نیم ساعت تنظیم و برنامه ریزی میشوند. هزینه هر نفر روزانه ۲۰ دلار به ازای یک دور کامل در فضای جشنواره و بازگشت به مبدا است و هزینه مسیر یک طرفه ۱۰ دلار به ازای هر نفر است.

نخستین بار این جشنواره با هدیه ای ویژه آغاز گشت. خانواده سلطنتی هلند در طول جنگ جهانی دوم به اتاوا پناه آوردند و شاهزاده مارگاریت در سال ۱۹۴۳ در این منطقه به دنیا آمد. سربازان کانادایی دو سال بعد نقش مهمی در آزادسازی هلند ایفا کردند. به دنبال این اتفاق دولت کشور هلند از سال ۱۹۴۵ هرسال به عنوان هدیه و به رسم قدردانی به کشور کانادا پیازهای گل لاله میفرستد و این هدیه الهام بخش برگزاری جشنواره گل در اتاوا بوده است.

جشنواره گل های لاله بلوم در بریتیش کلمبیا
جشنواره گل های لاله بلوم در بریتیش کلمبیا

جشنواره گل های لاله بلوم در بریتیش کلمبیا

جشنواره گل های لاله بلوم در گذشته با نام جشنواره گل Abbotsford شناخته میشد و در سال ۲۰۲۱ از دره Fraser به منطقه Armstrong در اکاناگان شمالی در بریتیش کلمبیا تغییر مکان داد. آرمسترانگ منطقه ای کوچک و دارای جمعیتی کشاورز است و برای برگزاری این جشنواره بسیار مکان خوبی است.

جشنواره گل های لاله بلوم را نسل سوم یک خانواده میزبانی می کند و در این جشنواره بیش از ۲۰ گونه گل لاله از جمله چند گونه دو رنگ از گل لاله به نمایش گذاشته می شود. بازدیدکنندگان این جشنواره میتوانند در مزارع این منطقه قدم بزنند. همچنین بخش هایی تدارک دیده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند دسته گل های دلخواه خود را تهیه و آماده کنند. شاخه های گل از پیش چیده شده برای خرید در دسترس قرار داده شده و غرفه هایی برای خرید غذاهای محلی تدارک دیده شده است.

نحوه سفر به کانادا

اگر قصد سفر به کانادا را دارید باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. همچنین لازم است برای ثبت مشخصات بیومتریک مانند عکس و اثرانگشت، مدارک لازم را جمع آوری کرده و به یک کشور همسایه مراجعه کنید. در صورت رعایت کلیه شرایط ویزای توریستی کانادا و همچنین داشتن تمام مدارک لازم مانند ترجمه شناسنامه و کارت ملی، ترجمه سند ازدواج، ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل، تمام پاسپورت های گذشته، اصل پاسپورت و… می توانید به صورت فوری و تضمینی ویزای کانادا را اخذ نمایید. برای دریافت مهر ویزا نیز باید به کشوری که مشخصات بیومتریک خود را به آن ارسال کرده اید بروید.

این مورد را فراموش نکنید که قبل از سفرتان به کانادا، آژانس های مسافرتی و مراکزی را پیدا کنید تا از مراحل اولیه دریافت ویزا مانند گرفتن پاسپورت تا عملیات لیبل شدن مهر ویزای کانادا در پاسپورت تان همراه شما باشند.