ایده‌هایی ناب برای چیدمان اتاق خواب نوجوانان

چیدمان اتاق خواب نوجوانان
چیدمان اتاق خواب نوجوانان

چیدمان اتاق خواب نوجوانان : اگر به دنبال چیدمان اتاق خواب نوجوانان هستید باید بدانید که امروزه نوجوانان بسیار به روز بوده و نسبت به مسائل طراحی بسیار آگاهند. نوجوانی دورانی بسیار حساس بوده که علاوه بر اینکه حس استقلال و بزرگ شدن به نوجوان داده‌‌می‌شود، باید عواطف و احساسات دوران بلوغ و گذر از کودکی را نیز مد نظرقراردهید.

 برای چیدمان اتاق خواب نوجوانان سعی‌کنید راهنماییشان کنید و نظرشان را نیز بدانید. درست است که می‌خواهید همه قسمتهای خانه با هم منسجم و هماهنگ باشد، اما باید به آنها آزادی کافی بدهید تا احساس خرسندی کنند. سعی کنید نظرات، سلایق و علاقمندیشان را در مورد رنگ، تم و سایر موارد جویاشوید. در اینجا به ارائه نکاتی متناسب با سبک و سن نوجوانان می‌پردازیم.

بگذارید شخصیت فرزندتان با چیدمان اتاقش بدرخشد

اتاق نوجوان شما بازتاب روحیات اوست. می‌توانید چیدمان را طوری انجام دهید که در صورت تغییر سلایق، ایده‌ها و… بتوانید آنها را عوض‌کنید.

بنر گل من و تو

 رنگ‌های روشن در اتاق بکارببرید

رنگ‌های روشن و شاد انرژی مثبتی را به اتاق خواب نوجوانان القا‌ می‌کنند.

چیدمان اتاق نوجوانان - استفاده از نگ شاد
چیدمان اتاق نوجوانان – استفاده از نگ شاد

کاغذ دیواری بزنید

انواع مختلف کاغذ دیواری در بازار موجود است، چه رنگی و چه طرحدار. پس یافتن یک کاغذ دیواری که هم شما و هم فرزند نوجوانتان آن را بپسندید، کار سختی نیست. چسباندن کاغذ دیواری ضمن زیبایی جاهای خالی دیوار را پرمی‌کند.

 اتاقی چندمنظوره برای نوجوان طراحی کنید

اتاق خواب نوجوان را تنها جایی برای خوابیدن و استراحت در نظر نگیرید. اتاق خواب نوجوان جایی برای حس استقلال نوجوان است. داشتن فضایی برای مطالعه، سپری کردن زمان با دوستان بسیار مهمتر از خوابیدنشان است.پس باید اتاق را با گذاشتن یک جفت مبل، میز تحریر و … راحت‌تر کنید.

چیدمان اتاق نوجوانان با تم مورد علاقه‌شان بهترین روشی است که می‌توان پیشنهاد داد.

اتاق خواب مشترک برای نوجوانان

اگر فرزندانتان اتاق مشترک‌دارند، و فعلاً نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید، سعی کنید یک تابلوی بزرگ هنری به دیوار آویزان‌کنید، بدین شکل اتاق تکامل یافته تر بنظر می‌رسد. از آنها برای انتخاب تابلو نظرخواهی‌کنید. اجازه‌دهید رنگ و استایل مورد نظر خودشان را انتخاب‌کنند. تا به راحتی اتاقشان را به روز کنید.

استفاده از تابلو برای اتاق مشترک
استفاده از تابلو برای اتاق مشترک

فضایی مرتب بوجود آورید

تمام نوجوانان نمی‌خواهند پوسترهای گربه و رنگهای روشن در اتاقشان بکاربرند. گاهی‌ اوقات سادگی چاره‌سار است. اگر شما و یا فرزندتان روحیاتی آرام دارید، فضایی مرتب به همراه کمدهایی برایش فراهم‌کنید تا از آشفتگی به‌ دور

ایجاد فضای آرام - چیدمان اتاق نوجوان
ایجاد فضای آرام – چیدمان اتاق نوجوان

باشد. به میز سه‌پایه دارای طبقه، ی دیواری، شلفها و قلاب آویزها فکر کنید.

 

حس و حال باشگاه را در اتاق نوجوان ایجادکنید

اگر فضای کافی داشته و می‌خواهید اتاق خواب فرزندتان را تبدیل به باشگاهی موقتی کنید، از اتاق زیر ایده‌بگیرید. اگر حتی موقعیت شیروانی ندارید، می‌توانید با صندلی ننو مانند، فرشی که قسمتی از کف اتاق را می‌پوشاند، و مبلمان و اثاثیه دوست داشتنی فضایی بسیار فوق‌العاده بوجودآورید.

ایجاد حس باشگاه
ایجاد حس باشگاه

 با تختخواب چند طبقه فضا را بزرگتر جلوه‌دهید

برای اتاقی با تختخواب چند طبقه از اتاق زیر الهام بگیرید. تختها را داخل دیوار کار گذاشته و فضای کف قابل استفاده را کمی بازتر کنید. نوجوان علاه بر جایی برای خوابیدن، جایی برای تحرک نیز دارد. تخت‌های چند طبقه گزینه‌ای برای باز کردن فضای اتاق نوجوان برای قرار دادن میز تحریر و کاناپه ایجاد می‌کنند.

استفاده از تخواب دو طبقه
استفاده از تخواب دو طبقه

کمد و قفسه در اتاق قرار دهید

در انتخاب کمد، قفسه، و جایی برای گذاشتن وسایل در اتاق خواب نوجوانان دقت‌کنید. از جمله وسایلی که برای نظم دهی به اتاق نوجوان مورد نیاز است، جارختی، قفسه و دو لابهای زیر تخت است.

به این ترتیب با توجه به شخصیت نوجوان خود فضایی مناسب برایش ایجاد کنید.

قرار دادن کمد و کاناپه
قرار دادن کمد و کاناپه
مطالب مرتبط :

باید و نبایدهای تهیه جهیزیه عروس

شیک ترین روش تزیین دیوار با دیوارکوب سفالی

جذاب ترین ترفندها برای چیدمان اتاق خواب