جدیترین روشها برای میکاپ صورت 2019 به همراه آموزش تصویری

جدیترین روشها برای میکاپ صورت
جدیترین روشها برای میکاپ صورت

نحوه صحیح میکاپ صورت به همراه مدلهای جدید : درست است که زیبایی در سادگیست اما این نکته که گاهی آرایشی بی نقص در زیباتر شدن چهره و حتی اعتماد به نفس افراد کمک‌ می‌کند نیز قابل کتمان نیست. گاه نکات کلیدی برای میکاپ صورت بقدری در زیبایی مؤثر است که اگر می‌دانستید محال است از آنها غافل می‌شدید.  خانمها می‌دانند که با تغییراتی در صورت و میکاپ خود تا چه حد می‌توانند یا عیوب چهره را بپوشانند و یا اینکه زیبایی‌های چهره خود را دو چندتن نمایند.

اما آرایش‌کردن اصول و قواعدی داشته و باید نکاتی را رعایت‌نمود که ما در ادامه سعی‌می‌کنیم ترفندهایی کامل به شما آموزش‌دهیم تا با خودآرایی بهتر جلوه‌کنید. ضمن اینکه جدیدترین مدلهای 2019 را به شما آموزش خواهیم داد.

شاید بگویید ارایش‌کردن که آسان است و کاری ندارد، اما اینطورها هم که تصور می‌کنید نیست. کار آسانی نیست که در عین آرایش داشتن، چهره‌تان طبیعی جلوه‌کند. حتماً شما هم با آرایش و چهره‌های مصنوعی روبرو شده‌اید، اینها همه به دلیل آشنا نبودن به ترفندهای آرایشی و نیز فرم و شکل صورت است.

بنر گل من و تو

بهترین ترفندهای آرایش و میکاپ:

حتما شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که ترفندهای خاص خود را برای آرایشی بهتر دارید. در اینجا یک سری نکات را می‌آوریم که می‌توانید با استفاده از آنها میکاپی عالی داشته‌باشید. پس با ما همراه شوید.

صورتتان را خوب تمیز کرده و بشویید:

برخی افراد بعد از آرایش عادت ندارند صورت خود را پاک‌کرده یا تمیز بشویند. باید بگویم چنین کاری آسیب زیادی به پوست زده و سبب ایجاد لک می‌شود. همچنین مواد باقیمانده آرایشی در روزنه‌های پوست، پوستتان را خراب‌ می‌کند.

شستن صورت
شستن صورت

اگر آرایشی روی پوست صورتتان هست، ابتدا آن را با میسلار پاک‌کرده و سپس سعی‌کنید صورتتان را با شوینده‌های مخصوص صورت، انواع ژلهای موجود بشویید. می‌توانید پس از آن از شیر پاک‌کن یا تونر مخصوص پوستتان را استفاده‌کنید. با تونر پوست خود را تغذیه‌کرده و رطوبت را به آن باز می‌گردانید.

پس از حمام از اسکراب استفاده‌ کنید. اسکراب لایه‌بردارهایی هستند که در بازار موجودند و می‌توانید مارک مورد نظرتان را تهیه‌نمایید. اسکراب سلولهای مرده را از روی پوست شما از بین می‌برد. لایه‌های مرده چین‌‌و‌چروکها را عمیق‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از مرطوب‌ کننده:

مرطوب‌کننده از آن دسته لوازم آرایشی بهداشتی است که برای هر پوستی لازم است. مرطوب‌کننده‌ها را زیر میکاپتان حتما استفاده‌کنید تا پوستی با طراوت داشته‌باشید. بگذارید کمی جذب شود و سپس مراحل بعد را اجرا نمایید.

استفاده از مرطوب کننده صورت
استفاده از مرطوب کننده صورت
از یخ برای فیکس‌ کردن آرایش استفاده‌ کنید:

بسیار از خانمها پس از تمام شدن مرحله آرایششان از پودرها یا اسپری فیکساتور برای فیکس‌کردن آن استفاده‌می‌کنند. پودرها و مارکهای زیادی در بازار وجود دارد.

می‌دانید که آرایش پس از مدت زمانی ماندن خراب می‌شود، حال یا در اثر عرق‌کردن یا گرما و برخورد با آب. به همین دلیل هم برخی مواد آرایشی را ضد آب می‌سازند. اما راه حل آن فیکساتور است.

اگر زمانی پیش آمد که فیکساتور دم دستتان نبود و نیاز داشتید، از کمی یخ استفاده‌ کنید. به این صورت که یخ را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و کیسه را قبل از عرق‌کردن روی صورتتان بگذارید. به این شکل آرایشتان فیکس می‌شود و دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

یخ برای فیکس‌ کردن آرایش
یخ برای فیکس‌ کردن آرایش

استفاده از کرم پودر برای آرایش صورت:

استفاده از کرم پودر برای خانمها بسیار رایج است. اما باید بدانید استفاده از کرم پودر تنها گاهی آسیب‌رسان است. چون پوست شما نیاز به رطوبت و تغذیه داشته و باید مواظب باشید کرم پودر به آن صدمه‌ نزند.

پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و در آن قسمتها باید از محصولات متناسب با آن و چیزی با بافت سبک‌تر استفاده‌کرد.

اگر با استفاده از کرم‌پودر صورتتان خشک می‌شود، از بی‌بی کرم استفاده‌کنید. بی‌بی کرمها محصولاتی هستند که حالت کرم‌پودر مرطوب‌کننده دارند و رطوبت لازم برای پوست را تأمین‌می‌کنند.

برای تیرگی زیر چشمها از کانسیلر استفاده‌کنید، کانسیلری که با کرم‌چودر و بی‌بی کرمتان از لحاظ رنگ هماهنگ باشد. حال صورت شما آماده آرایش است.

انتخاب کرم‌ پودر متناسب با رنگ پوست:

کرم پودر را باید متناسب با رنگ پوستتان باشد. اگر پوستی روشن دارید، از کرم پودر عاجی روشن استفاده‌کنید. برای پوست بژ از کرم پودرهای بژ استفاده‌کنید و برای پوستهای تیره از بژ طبیعی یا بژ گرم.

برخی افراد به اشتباه کرم پودر را روی دست امتحان‌می‌کنند. سعی‌کنید کرم پودر را روی گردن یا پوست صورتتان امتحان‌ کنید.

مراحل استفاده از کردم پودر:
  • ابتدا فونداسیون یا کرم پایه را باید زد به این شکل که مقداری کرم به گونه‌ها، بینی، چانه و پیشانی بزنید. آن را با انگشت یا پد مخصوص پخش‌کنید. دقت‌کنید که کرم را به درستی زیر خط ابرو، کنار موها و اطراف بینی بزنید.
  • استفاده از کانسیلر را در قشمتهای مورد نیاز توصیه‌می‌کنیم، مثلاً زیر چشمها. سپس به آرامی آن را پخش‌کنید.
  • نوبت به زدن پودر پنکیک است. آن را بصورت دایره‌ای بتدا به پیشانی و سپس روی گونه‌ها و بینی و چانه بزنید. می‌توانید از اسفنج مخصوص یا برس مخصوص استفاده‌کنید.
میکاپ صورت - نحوه استفاده از کرم پودر
میکاپ صورت – نحوه استفاده از کرم پودر

انتخاب رژگونه متناسب با پوست:

اگر پوستی روشن دارید از رنگهای هلویی، مرجانی روشن و صورتی استفاده‌کنید. در صورتی که پوست شما بژ است، از هلویی روشن، صورتی و صورتی روشن استفاده‌کنید. و اگر پوستی تیره دارید، از نارنجی، قهوه‌ای و صورتی روشن استفاده‌کنید.

رژگونه را بر اساس شکل صورت بزنید:

نحوه زدن رژگونه برای صورتهای با فرمهای مختلف، متفاوت است. مثلاً برای صورتهای کشیده بهتر است نقاط بلند و کشیده را کمی پودر رژگونه زد. ینی علاوه بر گنه‌ها کمی به بلندی پیشانی و چانه پودر بزنید. اگر قسمت پایین و فک بلندی دارید آن قسمت را با پودر کمتر جلوه دهید.

استفاده درست از رژ گونه
استفاده درست از رژ گونه

نحوه آرایش چشم بر اساس فرم چشمها:

1.آرایش چشمهای ریز: اگر چشمهای ریزی دارید روی پلک بالا سایه روشن زده و به سمت ابروها بروید. زیر ابروها را سایه رنگ صورتی زده و روی چین پلک سایه تیره. برای چشمهای ریز گوشه داخلی چشم را با استفاده از مداد سفید می‌توانید پرکنید که چشم درشت‌تر بنظر آید. از سایه‌های صدفی یا روشن استفاده‌کنید تا چشمانتان درشت‌تر بنظر آید.

نحوه صحیح میکاپ صورت - چشمان ریز
نحوه صحیح میکاپ صورت – چشمان ریز

2.آرایش چشمهای پف‌کرده: برای چشمهای پف زیر ابروها و روی خط مژه سایه روشن زده و روی پلک بالایی سایه‌ای مات بی‌رنگ بزنید. لبه‌های سایه را در هم ترکیب و محو کنید که مشخص نباشد. روی خط مژه پایین مداد تیره بزنید. برای چشمهای پف هیچگاه روی پلک بالایی را سایه تیره استفاده‌ نکنید.

نحوه صحیح آرایش صورت - چشمان پف کرده
نحوه صحیح آرایش صورت – چشمان پف کرده

3.آرایش چشمهای گود: برای چشمهای گود و تو رفته روی پلک بالایی را سایه روشن زده و روی استخوان ابرو سایه بی‌رنگ و مات بزنید. گوشه داخلی چشمها را هایلایت نمایید. در صورتی که چشمهای گودی دارید از خط چشم استفاده نکنید، یا حداقل خط چشمی باریک بکشید.

نحوه آرایش چشمان گود
نحوه آرایش چشمان گود
4.آرایش چشمهای برجسته:

اگر چشمهایتان برجسته است زی ابروها را سایه‌ای روشن زده و روی پلک بالایی سایه بی‌رنگ و مات بطور کامل بزنید. روی خط مژه بالا و پایین سایه تیره بزنید. بهتر است روی تمام پلک فقط سایه روشن نزنید.

نحوه آرایش چشمان برجسته
نحوه آرایش چشمان برجسته

5.چشمهای نزدیک به هم: پلک بالاییتان و زیر ابروها را سایه روشن بزنید و ترکیب کنید. در گوشه داخلی چشمها سایه سفید بزنید. به گشوه خارجی چشمتان سایه تیره زده و آن را ترکیب و محو کنید. چون باید کاری کنید که فاصله کم چشمها بیشتر نشان دهد، پس از سایه بسیار روشن در گوشه داخلی چشمها استفاده‌کنید. همچنین به گوشه خارجی مژه‌ها ریمل بیشتری بزنید.

میکاپ چشمان نزدیک
میکاپ چشمان نزدیک

6.آرایش چشمهای با فاصله: برای کم کردن فاصله چشمها باید به پلک بالاییتان سایه بی‌رنگ زده و به بالا ترکیب کنید. زیر ابروها را از سایه‌ای روشن استفاده‌نمایید. گشوه داخلی چشم را نیز برای نزدیک کردن و نزدیک نشاندادن چشمها سایه تیره بزنید. در مژه‌های پایینی بیشتر به وسط مژه‌ها ریمل بزنید.

نحوه آرایش چشمان با فاصله
نحوه آرایش چشمان با فاصله

انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم:

چشم سبز: رنگهایی مانند کهربایی، نارنجی، سایه کرمی مسی رنگ برای چشمهای سبز رنگ مناسبی است. روی تمام پلک را سایه بزنید.

چشم آبی: البته چشمهای آبی به خودی خود زیبا هستند اما اگر تمایل دارید از سایه قرمز، بنفش و مشتقات رنگ نارنجی استفاده‌کنید.

چشم طوسی: برای چشمهای طوسی از طیف رنگ سبز به همراه سایه‌های قرمز و بنفش استفاده‌کنید تا رنگ طوسی چشمها نمایش داده‌شود. سایه بنفش، شرابی و قرمز قهوه‌ای نیز مناسبند.

چشم قهوه‌ای روشن: برای چشمهای قهوه‌ای روشن بهترین سایه طلایی و دودی است. همچنین ترکیب طلایی با برنز و مسی زیباست.

چشم قهوه‌ای: بهترین رنگ سایه برای چشمهای قهوه‌ای/ف رنگهای قهوه‌ای، صورتی، آبی و طلاییست که رنگ چشم قهوه‌ای را شاخص می‌کند.

فر مژه و ریمل اسموکی:

ریمل جزو یکی از پرکاربردترین وسایل آرایشی است که به چشمها جذایتی فوق‌العاده می‌بخشد. با استفاده از فر مژه می‌توانید این جذابیت را دو چندان نمایید. ریملهایی که روی آنها واژه اسموکی نوشته شده حاوی سرمه هستند، مانند ریمل کلوسال از برند میبلین. این ریملها هم مژه‌ها را سیاه کرده و هم از چسبیدن آنها به هم جلوگیری می‌کند.

استفاده از فر مژه را به شما توصیه‌می‌کنیم. اما استفاده از فر مژه نیز ترفند خاص خود را دارد. حتما دیده‌اید گاهی اوقات هنگام زدن فر مژه، مژه‌هایتان می‌شکند و به اصطلاح پله‌ای می‌شود. برای جلوگیری از چنین چیزی ابتدا کمی فرمژه‌تان را با روغن زیتون چرب‌کنید.

استفاده از مژه مصنوعی و فر مژه
استفاده از مژه مصنوعی و فر مژه

انواع مدل خط چشم:

کشیدن خط چشم با توجه به مدل چشم:

برای مشخص کردن سر ابرو یک خط عمود از سر ابرو تا انتهای گوشه بینی کشیده و جهت مشخص کردن خط ابرو خطی به موازات گوشه خارجی چشم بکشید. و جهت مشخص کردن کمان ابرو خطی از روی مردمک چشم رد کنید.

میکاپ لب و انتخاب رژلب طبق رنگ پوست:

اگر رنگ پوستتان روشن است باید از رنگ رژهای متناسب با پوستتان مانند صورتی، آلبالویی، صورتی روشن، قرمز مایل به ارغوانی، صورتی مرجانی، قرمز، صورتی ملیح، قرمز روشن استفاده‌کنید. برای پوست بژ رنگ رژ قرمز روشن، صورتی مرجانی و قرمز باز استفاده‌ کنید. برای پوستهای تیره از قرمز روشن، قرمز، کاراملی، صورتی گرم، برنز و قهوه‌ای استفاده‌ کنید.

انتخاب رژ لب برای میکاپ صورت
انتخاب رژ لب برای میکاپ صورت
حجیم کردن لبها:

ابتدا کمی نرم‌کننده بزنید. قسمت میان لب بالا و پایینی را روشن کنید. با خط لب مرز لبها را مشخص و تیره تر کنید. حالا قسمتهای طرفین لب را با رنگ رژ تیره پرکنید. سعی کنید این دورنگ را با هم طوری محو کنید که در هم بیامیزند. اینگونه لب شما حجیم تر می‌شود و برجسته نشان‌می‌دهد.

ترفند پایانی میکاپ:

کلاً برای میکاپ صورت قسمتهایی را که می‌خواهید برجسته تر شوند باید روشن‌تر و هایلایت نمایید. اگر می‌خواهید پیشانی را برجسته‌کنید باید بین دو ابرو را تا قسمت وسط پیشانی روشن و هایلایت نمایید.

برای باریک کردن بینی وسط تیغع بینی را روشن و دو طرف را تیره‌کنید.

اگر می‌خواهید لبها برجسته نشان داده شوند کمی بالای لب را در قیمت وسط هایلایت کنید.

هایلایت نمودن استخوان زیر ابرو چشمها رابازمی‌کند.

هایلایت نمودن استخوان روی گونه آن را برجسته می‌کند.

برای برجسته نشان دادن چانه نیز کمی آن را هایلایت کنید.

استفاده از هایلایت برای آرایش صورت
استفاده از هایلایت برای آرایش صورت

در این مقاله سعی بر این شد تا مهمترین ترفندها و نکات کلیدی برای میکاپ صورت را که لازم است آورده‌شود. البته دنیای مد و آرایش بی‌اندازه پهناور و وسیع می‌باشد و این تنها بخشهایی از آن است.

مطالب مرتبط :