7 کاربرد و استفاده از کانسیلر به شکل صحیح برای زیبایی

نحوه استفاده از کانسلیر
نحوه استفاده از کانسلیر

روش استفاده از کانسلیر و کاربردهای کانسیلر : هر وسیله آرایشی را باید به نحوه صحیح مورد استفاده قرار داد تا بتوان بازخورد آن را مشاهده کرد اگر میخواهید که جوانتر به نظر بیاید حتما این مطلب رو تا آخر مطالعه کنید ولی قبل از هر چیزی باید گفت که کانسیلر چیست؟ کانسیلرها پودرهای فشرده‌ای هستند که به رنگهای متفاوتی وجود‌دارند. امروزه استفاده از کانسیلر به عنوان پوشاننده جای لکه‌ها، جوشها و سیاهیهای دور و زیر چشم بسیار رایج شده‌است. همچنین برای پوشش دادن رگهای واریسی، لکه‌های سیاه، زخم و برآمدگیها بکار‌می‌رود. کانسیلر را می‌توانید بعد ازکرم پودر بزنید که نتیجه بهتری در پی دارد.

کانسیلرها شکلهای متنوعی دارند؛ بعضی از آنها بصورت ماتیکی بوده و بسیار راحت می‌توان استفاده نمود، نمونه‌های دیگر کرم مانند و نیمه جامدند و نمونه‌های مایع آنها نیز در بازار موجود است. کانسیلری که استفاده‌ می‌کنید باید یک درجه از رنگ کرم پودرتان روشن‌تر باشد. در صورت روشن‌تر بودن نتیجه عکس داده و لکها بیشتر نمایان می‌شوند.

کانسیلر چیست
کانسیلر چیست

آیا اصلاح‌ کننده با کانسیلر متفاوت است؟

در واقع کانسیلر نوعی پوشاننده برای پوست محسوب‌ می‌شود، در حالیکه اصلاح‌ کننده یا کورکتور برای رفع اشکالات و اصلاح پوست بکار می‌روند. کورکتورها رنگهای متفاوتی دارند، همچون سبز، صورتی، هلویی. کورکتورها بیشتر برایس اصلاح سیاهی زیر چشمها یا پوشاندن قرمزی و تورم بکار می‌روند. اصلاح‌ کننده را قبل از کرم‌ پودر زده و بعد با کرم پودر رویش را می‌پوشانند تا محو شود و مشخص نباشد.

بنر گل من و تو

کاربردهای کاسنیلر

انتخاب کانسیلر متناسب با پوست:

بهتر است قبل از خرید کانسیلر آنها را بشناسید. برای انجام گریم حرفه‌ای یک سری اطلاعات لازم است داشته‌ باشید.کانسیلرها علاوه بر اینکه توسط برندهای مختلف لوازم آرایشی تولید می شوند انواع و شکل های گوناگونی دارند که می توان در یک دسته بندی کلی آن ها را به سه دسته تقسیم کرد. ولی حتما مطلب جداگانه ای که در خصوص انواع کانسیلر در سایت گل من و تو هست رو مطالعه کنید.

1. کانسیلر استیک یا ماتیکی: این کانسیلرها که ظاهری شبیه رژها دارند پوششی کامل تا متوسط برای سیاهی دور چشم دارند. این کانسیلرها به صورت کرم و ضخیم بوده و برای پوستهای نرمال، خشک یا حساس مناسبند. کانسلرهای استیکی کمی پربی داشته و ضخیمند. به همین دلیل به راحتی روی پوست پخش‌می‌شوند.اگر پوستتان چرب است از اینگونه کانسیلرها استفاده‌نکنید.

2. کانسیلر کرم مانند: این کانسیلرها بصورت پالت فشرده و ظرفهای کوچکند. این کانسیلرها نیز برای افرادی که پوست نرمال، خشک و حساس دارند مناسب بوده و پوشش متوسطی دارند.

3. کانسیلرهای کرمی تا پودری: این کانسیلرها فشرده بوده و برای پوستهای نرمال، نیمه خشک، حساس و مختلط مناسبند. این کانسیلرها را می‌توانید در همه قسمتهای پوشت صورتتان بکار ببرید.

4. کانسیلرهای کرمی مایع: این نوع کانسیلر بصورت تیوپی بوده و سبک هستند. زیر چشمها را نیز می‌توان با آنها پوشش داد. برای افرادی با پوست نرمال، مختلط، چرب یا حساس مناسبند.

5. کانسیلرهای مات و مایع: این نوع کانسیلر بصورت تیوپی بوده و بافت سبکب دارند. به عنوان زیرساز سایه هم می‌توانید از آنها استفاده‌ کنید. این نوع کانسیلر باعث ایجاد چین و چروک نمی‌‎شود.

آشنایی با انواع کانسیلر
آشنایی با انواع کانسیلر

انواع کانسلیر بر اساس رنگ

علاوه بر این تقسیم بندی می توان کانسیلرها را بر اساس رنگ آن ها هم دسته بندی کرد. چراکه هر کدام از این رنگ ها برای پوست خاصی مناسب می باشند.

کانسیلر زرد: این رنگ تقریبا برای هر رنگ پوستی مناسب است و می تواند به خوبی لکه های تیره پوست را محو کند. همین طور برای رفع تیرگی های اطراف چشم تان هم می توانید از این رنگ کانسیلر استفاده نمایید.

کانسیلر نارنجی: این رنگ بیش تر برای افرادی مناسب است که پوست سبزه و برنزه دارند. و به خوبی می تواند لکه های پوست این افراد را پوشش دهد.

کانسیلر سبز: این رنگ کانسیلر از بین برنده و محو کننده قرمزی های پوست است. اگر پوست قرمز یا جوش ها و لکه های قرمز بر روی پوستتان دارید از این رنگ کانسیلر استفاده نمایید تا به خوبی آن ها را محو کند.

کانسیلر بنفش: این رنگ کانسیلر برای افرادی که پوستشان حالت زرد دارد مناسب تر است. و می تواند لکه ها و کبودی های روی پوست را به خوبی بپوشاند.

حالا که با انواع و تقسیم بندی های مختلف کانسیلر آشنا شدیم در ادامه به تناسب هریک از کانسیلرهای فوق با ویژگی های پوستی و متفاوت و نکات مهم درباره استفاده از آن ها می پردازیم.

پوشاندن جای زخم با کانسیلر:

یکی از کاربردهای کانسیلر پوشاندن جای زخم ها می باشد، کانسیلرهای مختلف با تنهای رنگی متفاوت و روشن و تیره کاربرد خاص خود را دارند. موادی که در آنها بکار می‌رود متفاوت است. شما نمی‌توانید با کانسیلر مخصوص سیاهی زیر چشم جای زخم یا تتو را بپوشانید. این کانسیلرها کرمی شکل بوده و فقط باعث می‌شوند قرمزیها بیشتر نمایان‌شوند. پس به شما توصیه می‌کنم جای زخم را با این کانسیلر نپوشانید. برای پوشاندن جای زخم، تتو و جوشهای قرمز باید از کانسیلری با تن زرد استفاده‌کنید. این کانسیلربهتر است همرنگ پوستتان باشد.

پوشاندن جای زخم با کانسیلر
پوشاندن جای زخم با کانسیلر

اگر میخواهید لک و تیرگی صورت خود را بپوشانید حتما مطلبی که در سایت قرار داده شده را مطالعه کنید.

کانسیلر مخصوص زیر چشم:

کاربرد کانسیلر در زیر چشم برای پوشش دادن سیاهیها و حلقه‌های سیاه زیر چشم بسیار مورد توجه قرار‌ گرفته‌ است. انتخاب کانسیلر درست می‌تواند آرایش شما را جذابتر کرده و شما را جوانتر نشان‌ دهد. کانسیلر زیر چشم را می‌توانید یک یا دو درجه روشن‌تر از پوستتان انتخاب‌ کنید. حتما دقت‌ کرده‌اید که پوست زیر چشم نازک بوده و رگها از زیر آن به رنگ آبی می‌زند، با انتخاب یک کانسیلر روشن و با تن رنگی زرد می‌توانید این رگها را پوشانده و پوستی یکنواخت داشته‌ باشید.

اگر پوست روشنی دارید از کانسیلرهای صدفی استفاده‌ کنید. اگر زیر چشمتان تنها به یک لایه و پوشش جزئی نیاز دارد، از کانسیلر استیکی یا جامد استفاده‌ کنید. در صورتی که پوستتان روشن است از کانسیلرهای خیلی روشن استفاده‌ کنید.برای پوشش دادن تیرگی اطراف چشم کانسیلر زرد مناسب است. کانسیلری با تن بنفش کمرنگ می‌تواند پوست با تن زرد یا رنگ پریده را پوشش‌ دهد.

رنگ سبز، قرمزیهای پوست و جای جوشهای قرمز را می‌پوشاند. رنگ صورتی سایه‌های آبی را می‌ پوشاند، نارنجی نیز لکه‌های خاکستری، آبی یا سیاهیهای زیر چشم را پوشش می‌دهد. حتی می‌توانید کانسیلرهایتان را با هم ترکیب کرده تا رنگی به رنک پوستتان بدست آید.

استفاده از کانسیلر برای زیر چشم
استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

کانسیلر برای سیاهی زیر چشم بیش از حد:

کانسیلرهای معمولی برای چشمهایی با تیرگی غیرطبیعی مناسب نیستند. اگر تیرگی چشمهایتان بیش از اندازه و کبودر نگ است، پیشنهاد ما استفاده از اصلاح‌کننده صورتی و هلویی است. ابتدا زیر چشم را پوشش داده و سپس از کانسیلری با تن زرد استفاده‌کنید. اگر پوست زیر چشمتان سبز یا بنفش است از کانسیلر  معمولی کاری بر نمی‌آید.

نحوه استفاده از اصلاح‌ کننده:

همانطور که پیش از این گفتیم اگر زیر چشمهایتان کبود بوده و سیاهی بیش از اندازه دارد ابتدا از اصلاح‌کننده استفاده‌کرده و بعد کانسیلر بزنید. نحوه استفاده از کورکتور همانند کانسیلر است و فقط محتوا و مواد تشکیل‌دهنده متفاوتی دارند. برای استفاده از اصلاح‌کننده به طریق زیر عمل‌کنید:

  1. صورتتان شسته و تمیز باشد. قبل از مرطوب‌کننده حتما صورتتان را بشویید تا آلودگی و کثیفی در بین نباشد. می‌توانید از پاک‌کننده‌های آاریشی نیز کمک‌بگیرید.
  2. ببینید کدام قسمتهای پوستتان نیاز به تغییر و اصلاح دارند.
  3. مثلا آیا زیر چشمهایتان تیره است یا بینیتان نیازبه اصلاح دارد. یا اینکه لک در پوستتان دارید. آیا جای جوشهای قرمز رنگ دارید و…؟
  4. مرطوب‌کننده بزنید. لوسیونهایی برای پوست هست که با خشکی پوست مبارزه کرده و از پوست نیز در برابر آفتاب محافظت‌می‌کند. سعی‌کنید نوعی متناسب با پوستتان تهیه‌کنید. در صروتی که پوست چربی دارید مرطوب‌کننده‌های ژل مانند بزنید.
  5. زیر چشمهایتان را نیز مرطوب‌کننده بزنید.زیر چشمها پون پوست نازکی دارد می‌تواند سریع خشک‌شود. کرمهایی وجود دارد که رطوبت را به پوست زیر چشم بازمی‌گرداند.
  6. پرایمر بزنید. پرایمر باعث می‌شود کانسیلر و فنداسیون و زیرسازی بهتر سر جایش ثابت بماند. پرایمر متناسب با پوستتان رابزنید. روی قسمت T صورت بیشتر استفاده‌کنید. در صورت داشتن پوست چرب آن را به کل پوست صورت بزنید.
  7. با قلم اصلاح‌کننده گوشه‌های داخلی چشمها را تا زیر مژه‌ها پوشش داده و قسمتهای تیره را بپوشانید.
  8. حالا آن را زیر چشم پخش‌کنید. با انگشت به آرامی این کار را انجام‌دهید.
  9. رنگ کانسیلر و پوست باید با هم هماهنگ شود.

کانسیلر را بصورت حرفه‌ای استفاده‌ کنید:

1.سیاهیهای زیر چشم را بپوشانید:

  • زیر چشمتان یک مثلث با کانسیلر کشیده و توی آن را پر کنید. هیچ‌گاه بصورت نیم‌دایره یا نقطه‌ای کانسیلر نزنید. این روش باعث برجسته تر شدن و لیفت پوست می‌شود.
  • از گوشه داخلی چشمتان با کانسیلر خطی مورب تا وسط وبالای استخوان گونه خود بکشید.
  • از استخوان گونه نیز خطی مورب تا گوشه خارجی چشم بکشید.
  • کانسیلر را به سمت پایین محو کنید.

2.زخمها و لکه های سیاه و تیرگیها را بپوشانید:

از کانسیلر کرم مانند و یک براش برای زخم و لک استفاده‌کنید. براش را در کانسیلر زده و روی لک ها بزنید. با اسفنج آن را محو نمایید.

3.پف زیر چشم یا بالا را بپوشانید:

پف چشم را تنها با کانسیلر نمی‌توان پوشاند. اما با وجود این با کمی کانسیلر و هایلایتر می‌توانید آن را بپوشانید. مقداری کانسیلر مایع را با هایلایتر مخلوط‌کرده و با انگشت یا براش یا اسفنج به قسمت مورد نظر بزنید.

4.قرمزیهای را با کانسیلر بپوشانید:

برای پوشش دادن لکهای قرمز می‌توانید از کانسیلر کرمی فاقد چربی و اسفنجی مرطوب استفاده‌کنید. با انگشت می‌توانید روی قرمزیها کانسیلر بزنید.

5.لکه‌ها و دیگر عیبهای پوست را بپوشانید:

لک‌ها و برآمدگیها را با کانسیلرهای مدادی بخوبی می‌توان پوشش داد. اگر پیشانیتان بلند است با استفاده از کانسیلر تیره آن را کوتاهتر کنید.

6.رگهای واریسی را پنهان‌ کنید:

برای پوشش دادن رگهای واریسی از کانسیلر مدادی به رنگ پوستتان استفاده‌کنید. بعد از زیرسازی رگهای واریسی را پوشش‌دهید. حالا نوبت به لایه دوم فنداسیون می‌رسد. با ضربه اسفنج مرطوب و پودر آرایش را تکمیل‌کنید.

بعد از آن می‌توانید کرم پودرتان را زده و با یک پودر زیرسازی کنید. پودر زدن پوستتان را یکنواخت‌کرده، آرایش ماندگارتری به پوستتان می‌بخشد، چربی پوست توسط پودر گرفته‌می‌شود و ماتی زیبایی به آن می‌دهد. همچنین منافذ باز پوست را می‌پوشاند.

استفاده از کانسیلر برای آرایش
استفاده از کانسیلر برای آرایش

مراحل استفاده از کانسیلر

بدون شک شرط اساسی در استفاده از هرچیز دانستن اصول و مراحل دقیق آن می باشد. اگر این مراحل و اصول رعایت نشود چه بسا نتوان به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید. بنابراین در استفاده از کانسیلر رعایت مراحل بسیار مهم و ضروری است. در ادامه به ذکر این مراحل و توضیحات آن می پردازیم.

استفاده از کانسیلر و آماده سازی پوست

در ابتدا باید پوست را آماده کنید. همیشه قبل از آرایش بهتر است که پوست را با استفاده از کرم های آبرسان و نرم کننده آماده کنید. و یا به طور مثال می توانید از کمی پرایمر استفاده نمایید.

محو کردن تیرگی

سپس تیرگی زیر چشم ها را بپوشانید و محو کنید. برای این منظور بهتر است از کانسیلری که حدودا2 درجه از پوستتان روشن تر است استفاده نمایید. کانسیلر را به شکل دو مثلث زیر چشم خود قرار دهید و سپس به وسیله ی اسفنج یا بیوتی بلندر آن را آرام آرام محو کنید. البته برای این کار می توانید از انگشت هم استفاده کنید اما اسفنج و بیوتی بلندر بهداشتی تر هستند و علاوه بر آن اگر از انگشت استفاده کرده و با شدت کانسیلر را بر دور چشم خود فشار دهید سبب آسیب به پوست دور چشم که خیلی حساس و نرم است می شود. بنابراین بهتر است ارام و با احتیاط این کار را انجام داده و دقت کنید که تا زیر مژه ها به طور کامل کانسیلر زده شود تا ارایش چهره شما طبیعی تر به نظر برسد.

از بین بردن قرمزی

اگر دور بینی خود قرمزی دارید ان را با استفاده از کانسیلر محو کنید.

استفاده از کانسیلر برای پوشش جوش
استفاده از کانسیلر برای پوشش جوش

استفاده از کانسیلر برای جای جوش

قسمت هایی از صورت خود که جای جوش وجود دارد را با استفاده از کانسیلر بپوشانید. برای این کار بهتر است به جای استفاده از کرم پودر زیاد از مقداری کانسیلر استفاده کرده و آن  را به وسیله یک براش بر روی صورت خود قرار دهید و این گونه جای جوش ها را محو نمایید. و البته بهتر است در این مرحله تا حد امکان از انگشت استفاده نکنید و کانسیلر را به وسیله یک براش بر روی آکنه قرار دهید و سپس آن را محو کنید، زیرا ممکن است آلودگی دست  وضعیت جوش یا احیانا آکنه  روی صورت را بدتر کند.

کانسیلر و تثبیت آرایش

حالا بهتر است که کانسیلر خود را تثبیت کنید. برای این منظور می توانید از یک اسفنج تثبیت کننده مخصوص استفاده نمایید و آن را بر روی قسمت هایی از صورت که کانسیلر وجود دارد بزنید تا کانسیلر شما به خوبی تثبیت شود.

روش استفاده از کانسیلر و تثبیت آرایش
روش استفاده از کانسیلر و تثبیت آرایش

نحوه استفاده از کانسیلر برای دور چشم

بسیاری از خانم ها با این مشکل مواجه می شوند که کانسیلر دور چشم بعد از مدتی چروک یا پوست پوست می شود. که این امر سبب به هم ریختگی آرایش شده و جلوه مناسبی هم ندارد. بنابراین در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم تا از بروز این پدیده تا حد امکان بتوان جلوگیری کرد.

اشتباه اول این است که بسیاری از خانم ها کانسیلر را به طور مدور زیر چشم می کشند. که خوب روش غلطی است.

بهترین روش برای استفاده کانسیلر در زیر چشم این است که کانسیلر را به صورت مثلث زیر چشم خود قرار دهید و سپس با کمک یک براش آن را به اطراف چشم خود پخش نمایید.

نکته دوم اینکه اگر پس از ارایش اطراف چشمتان چروک می شود بهتر است از کرم پودر برای این ناحیه از صورت استفاده نکنید.

نکته سوم این که بهتر است از کانسیلرهای غلیط و چرب برای دور چشم استفاده نکنید. چراکه این کانسیلرها کوچک ترین چین و چروک این قسمت را بیش تر نمایان می کنند. بنابراین بهترین گزینه برای دور چشم همان طور که قبلا اشاره شد کانسیلرهای جامد و استیکی است.

البته برای جلوگیری از چروک شدن دور چشم می توانید از پرایمر مخصوص دور چشم به جای کانسیلر استفاده کنید.

نکته بعد این که بهتر است از انگشت یا اسفنج مرطوب برای محو کردن کانسیلر دور چشم استفاده کنید.

یک روش برای دور چشم

برای داشتن آرایش دور چشم بهتر با کانسیلر نکته مهم این است که اجازه دهید کانسیلر به خوبی خشک شود. برای این منظور پس از استفاده کانسیلر سر خود را پایین گرفته  به سمت بالا نگاه کنید. این روش سبب باز شدن فواصل پوست و نفوذ مناسب کانسیلر می شود و پس از مدتی کانسیلر به خوبی خشک می شود. بعداز این مرحله می توانید مقداری کرم پودر هم با استفاده از اسفنج مرطوب به صورت ضربه ای بر روی پوست خود بزنید.

تست‌کردن کانسیلر روی پوست:

اگر کانسیلری بسیار روشنتر یا تیره تر از پوست باشد، مناسب پوست شما نیست. طیف رنگی مناسب پوست خود را امتحان‌کنید بدین صورت که روی خط فکتان کمی بمالید، اگر روی پوست مشخص بود، مناسب با پوست شما نیست. اگر قابل دیدن نباشد، همان مناسب پوستتان است.

  • اگر کانسیلر را با سایه زیرسازی و فنداسیون تطابق‌دهید، پوستس یکنواخت و بدون لک خواهید داشت.
  • فقط برای زیر چشم می‌توانید کانسیلری روشن‌تر بزنید و باید یک دو درجه روشنتر از فنداسیون معمولی باشد.
ابزار مناسب برای زدن کانسیلر:

یک سری پدهای مناسب برای زدن کانسیلر وجود دارند که می‌توانید تهیه‌کنید. براشهایی نیز موجود است که هر یک با توجه به نوع و شکل و سایزشان مورد استفاده‌قرار‌می‌گیرند. پنبه و اسفنج آرایشی نیز مورد نیاز است.

ترکیب کردن و آرایش:

1.فونداسیون را روی پوست بزنید:

برای پوشش کامل ابتدا فونداسیون را زده و بعد کانسیلر بزنید. برای پوشش کمتر یا اگر کانسیلر رنگی می‌زنید، کانسیلر را می‌توانید قبل از فونداسیون بزنید.

  • کمی فونداسیون مایع رابالای دستتان بزنید.
  • براش را روی فنداسیون بکشید.
  • آن را وسط صورت مالیده و به سمت بالا و پایین ترکیب‌کنید.

2.آرایشتان را محو کنید:

سعی‌کنید با یک اسفنج یا پد آرایشتان را محو و در هم ترکیب کنید.

3.آرایشتان را یکدست و یکنواخت‌ کنید:

با یک پودر سبک می‌توانید آرایشتان را یکنواخت و یکدست کرده و چربی آن را نیز بگیرید. با یک براش کوچک که در پودر می‌زنید زیر چشمها و بین ابروها را پودر بزنید.

امیدواریم که با مطالعه نکات فوق و مواردی که پیش تر درباره کانسیلر گفته شد بتوانید یکی از آیتم های مهم و اساسی آرایش صورت خود را به نحو احسن انجام داده و از نتیجه فوق العاده آن لذت ببرید و جذاب تر دیده شوید. شما هم در خصوص روش استفاده از کانسیلر اگر نظر یا تجربه ای دارید حتما در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط :