خواص گل سرشور برای پوست

خواص گل سرشور برای پوست
گل سرشور

گل سرشور یا گل رخت شویی که به عنوان جاذب در صنعت پشم مورد استفاده قرار می گرفت، امروزه یکی از اجزاء اصلی بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت پوست است. این ماده سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، سیلیس، کوارتز، کلسیم، آهن، کلیست، و دولومیت است. گل سرشور نوعی خاک سفید و خوشبو با طعمی خوب و کمی شور است. این گل کم ضررتر از خاک های دیگر و طبیعت آن سرد و خشک است اما هر چه میزان شوری آن بیشتر شود، به سمت گرمی گرایش می یابد. این ماده دارای فواید و خواص درمانی زیادی برای پوست است اما هنوز هم بسیاری از مردم از خواص آن بی خبرند. با ما همراه باشید تا با خواص گل سرشور برای پوست آشنا شویم.

خواص گل سرشور برای پوست:

لایه برداری پوست

گل سرشور دارای خواص لایه‌برداری فوق العاده عالی است. این ماده روی صورت اثری ملایم دارد. این ماده به طرز موثری سلول‌های مرده را از لایه‌ی رویی پوست پاکسازی و منافذ پوست را باز می‌کند که برای پیشگیری از جوش زدن استفاده می‌شود.

 

درخشندگی پوست صورت

گل سرشور نه تنها سلول‌های مرده‌ی پوست را پاکسازی می کند، بلکه درخشندگی فوری به پوست صورت می‌بخشد. در واقع گل سرشور با زدودن تمام ناخالصی‌ها از پوست‌ و باز کردن منافذ پوست باعث درخشندگی پوست صورت می شود. بدین ترتیبب به پوست صورتتان کمک می‌کند بهتر سروم‌ها و لوسیون‌ها را جذب کند، و کارایی آن‌ها را تقویت می‌کند.

 

بنر گل من و تو

کنترل تولید چربی

گل سرشور برای تنظیم تولید چربی برای پوست‌های چرب و همچنین پوست‌های خشک مفید است.

 

کنترل جوش

گل سرشور دارای خواص جذب کنندگی چربی بسیار عالی است. بنابراین با جوش مقابله می‌کند. این ماده برای بیرون کشیدن چربی و آلودگی‌ها از پوست، تسریع فرایند درمان جوش‌ها مفید است. علاوه براین پوست را با محتوای غنی مواد معدنی که دارد تغذیه می‌کند، که آن را سالم نگه می‌دارد و مانع جوش زدن‌های بیشتر می‌شود.

 

رفع لکه‌های پوستی

گل سر شور نه تنها مانع جوش زدن می شود، بلکه پوست‌ را نیز با کمرنگ کردن لکه‌ها و جای زخم‌های باقی مانده از جوش تمیز می‌کند.

 

از بین بردن برنزگی پوست

 این ماده‌ی طبیعی برنزگی شدید را که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شود را از بین می برد.

از بین بردن جوش‌های سر سیاه و سر سفید

گل سرشور، به عنوان یک اسکراب، به از بین بردن جوش‌های سر سیاه و جوش‌های سر سفید کمک می‌کند.

 

گل سرشور
گل سرشور

محو کردن جای زخم

گل سرشور برای کمرنگ کردن ظاهر جای زخم‌ها و سوختگی‌های قدیمی مفید و موثر است.

 

تمیز کردن پوست

گل سرشور یک تمیز کننده‌ی ملایم است که نه تنها کثیفی‌ها را پاک می‌کند بلکه پوست‌ را نیز لایه برداری می کند. همچنین باعث ایجاد رنگ چهره‌ای صاف و یک دست می شود.

 

بهبود جریان خون

گل سرشور از طریق تحریک پوست به بهبود جریان خون کمک می‌کند.

 

کارایی به عنوان یک کمپرس گرم یا سرد

گل سر شور را می‌توان بسته به ناراحتی که به آن مبتلا هستید به عنوان کمپرس سرد یا گرم مورد استفاده قرار دهید. از آن می‌توان برای تسکین گرفتگی‌های دوران قاعدگی، نیش حشرات، و سوختگی‌ها استفاده کرد.

 

برطرف کردن گرما زدگی

گل سرشور دارای خواص خنک کنندگی است که موقع بیرون زدن حرارت از بدن پوست‌ را تسکین می‌دهد. این خاصیت برای وقتی که در یک منطقه‌ی آب و هوایی گرم زندگی می‌کنید یا برای اینکه سریعا از آفتاب سوختگی رهایی یابید، بسیار مفید است.

 

خاصیت ضد عفونی کننده

گل سر شور دارای خواص ضد عفونی کننده‌ی عالی است. این ماده کثیفی و عفونت را به خود جذب می‌کند و سبب پاکسازی و سلامت پوست می‌شود. به همین دلیل این ماده درمانی موثر برای معالجه‌ی مشکل جوش و آکنه می باشد.

 

پاکسازی موثر و خوشایند پوست

خواص جذب چربی گل سر شور آن را به عامل تمیز کننده‌ی موثری تبدیل می‌کند که می‌تواند لکه‌های چربی، روغنی، و خونی را از پوست و لباس پاک کند. گاهی از این ماده در شوینده‌های خشک‌شویی‌ها برای شستن لباس‌های چرب و روغنی استفاده می‌شود.

هشدار:  گل سرشور را به صورت خوراکی مصرف نکنید. خوردن آن می‌تواند باعث به وجود آمده سنگ کلیه یا انسداد روده‌ها شود.