دمنوش سرماخوردگی فصل پاییز و زمستان

دمنوش سرماخوردگی فصل پاییز و زمستان
دمنوش سرماخوردگی فصل پاییز و زمستان

دمنوش سرماخوردگی : سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری های فصل پاییز و زمستان است که شما میتوانید با اسفاده از دمنوش ها برخی از این سرماخوردگی ها را به راحتی در منزل درمان کنید و بدون استفاده از آنتی بیوتیک و سایر داروها آن را درمان کنید. شما علاوه بر اینکه از خواص دارویی آن برخوردا میشید از ویژگی های التیام بخش، گرم و آرامش بخش آن نیز برخوردار خواهید شد. به طور مثال آویشن از نظر طب سنتی طبعی گرم و خشک دارد. آویشن را به صورت تازه یا خشک و پودر شده در انواع غذا‌ها مصرف می‌کنند. برای اطلاع از دمنوش هایی که موقع سرماخوردگی به درد شما خواهد خورد را در ادامه مطالعه کنید.

بهترین دمنوش سرماخوردگی آویشن

درسته که مصرف دمنوش آویشن به هضم غذا، رفع درد شکم و نفخ کمک بسزایی می‌کند.ولی یکی از بهترین دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی ، دمنوش آویشن است. در بعضی از داروها و شربت های رایج تولید شده برای درمان سرماخوردگی آویشن هم پیدا می‌شود. حتی دمنوش های آماده آویشن هم به درمان این بیماری رایج فصل سرما کمک می‌کنند. با این وجود اگر هدف شما این است که در خانه خودتان دمنوش سرماخوردگی آماده کرده و به دفعات مصرف کنید، تهیه دمنوش آویشن را در اولویت قرار دهید. این دمنوش به کاهش سرفه‌های سرماخوردگی و باز شدن بینی کمک می‌کند و درمان سرماخوردگی در بارداری را سرعت می‌بخشد. در شرایط عادی می‌توانید این دمنوش را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

مواد لازم:

بنر گل من و تو
  • یک و نیم قاشق چایخوری پودر آویشن یا سه قاشق چایخوری آویشن تازه
  • یک لیوان آب
  • یک قاشق چایخوری عسل
دمنوش سرماخوردگی آویشن
دمنوش سرماخوردگی آویشن

طرز تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

آب را داخل کتری ریخته و بعد از جوش آمدن، آن را بر روی آویشن بریزید. اجازه دهید 20 دقیقه دم بکشد و سپس از صافی رد کنید تا دمنوش سرماخوردگی شما آماده شود. داخل این دمنوش عسل ریخته و قبل از سرد شدن آن را بنوشید.

دمنوش زنجبیل، داروی خانگی مناسب برای درمان سرماخوردگی

زنجبیل تازه از جمله گیاهانی است که مصرف آن در فصل سرد توصیه می‌شود، چرا که می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی و همین‌طور درمان سرماخوردگی تأثیر داشته باشد. دمنوش زنجبیل هم خاصیت ضد ویروسی داشته و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیر داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود که این دمنوش را تهیه کرده و آن را در رژیم غذایی هفتگی یا روزانه قرار دهید تا از خواص زنجبیل و دمنوش آن برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی در بارداری بهره‌مند شوید.

مواد لازم

  • 2 تا 3 برش نازک زنجبیل
  • یک فنجان آب
  • یک قاشق غذاخوری عسل
دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل

طرز تهیه دمنوش زنجبیل برای درمان سرماخوردگی

آب را به جوش بیاورید. زنجبیل‌ها را داخل قوری ریخته، آب جوش را روی زنجبیل‌ها ریخته و بگذارید با شعله ملایم در حدود 20 دقیقه دم بکشد. سپس عسل را اضافه کنید.

نکته در مورد دمنوش زنجبیل برای سرماخوردگی

ممکن است طعم این دمنوش برای شما قوی و تند باشد. از این رو اگر به مصرف نوشیدنی های تند علاقه ندارید به سراغ تهیه دمنوش های دیگری بروید.

دمنوش دارچین برای درمان سرفه‌های سرماخوردگی

یکی از مشکلاتی که بعد از سرماخوردگی همچنان ادامه دارد، سرفه‌های خشک است. در فصل زمستان به دلیل سردی هوا این سرفه‌ها تشدید می‌شوند. در صورتیکه در خانه دارچین دارید می‌توانید برای درمان سرماخوردگی از این دمنوش استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش دارچین:

  • چند تکه چوب دارچین
  • یک لیوان آب جوش
  • طرز تهیه دمنوش دارچین

چند تکه چوب دارچین را درون قوری فلزی بریزید و حدود دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. نوشیدن این جوشانده دو تا سه بار در هفته توصیه می‌شود.

دمنوش دارچین
دمنوش دارچین

دمنوش گشنیز برای رفع سرماخوردگی

این دمنوش هم با داشتن خواص مشابه، می‌تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کرده و در درمان سرماخوردگی هم نقش داشته باشد.

مواد لازم:

  • سه قاشق برگ خشک شده گشنیز تازه
  • 2 تا 3 فنجان آب جوش
  • طرز تهیه دمنوش گشنیز

برای تهیه این دمنوش برگ‌های گشنیز را به همراه آب جوش داخل قوری ریخته و دم کنید. سپس دم نوش را صاف کرده و میل کنید.

نکته مهم در مورد درمان سرماخوردگی در بارداری

دوران بارداری مرحله مهمی است که خانم‌های باردار باید نسبت به مصرف ادویه جات مختلف و دوز مصرف آنها احتیاط کنند. از این رو قبل از اینکه این دمنوش ها را برای رفع سرماخوردگی تهیه کنید بهتر است با توجه به شرایط و وضعیت بارداری نظر پزشک معالجتان را جویا شوید و بعد برای تهیه دمنوش سرماخوردگی اقدام کنید.

منبع : نی نی سایت