مرغ سوخاری طالقانی، عصرجدید

مرغ سوخاری طالقانی
مرغ سوخاری طالقانی

مرغ سوخاری از آن دست غذاهای خوشمزه بوده که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. شاید بهتر است بگوییم علاقه به مرغ سوخاری یک روش و سبک زندگی است. مرغ سوخاری طالقانی، عصر جدید یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مرغ سوخاری‌های تهران را داشته که هنوز هم بعد از چندین دهه، مانند روزهای اول محبوب است. مرغ سوخاری شعبه طالقانی این مجموعه به تازگی افتتاح شده و پذیرای عزیزان است.

یک نکته مثبت دیگری که در مورد تهران مرغ سوخاری وجود دارد این است که دسترسی‌های بسیار خوبی از سراسر تهران دارد. شما هم با اتومبیل شخصی و هم با حمل و نقل عمومی می‌توانید خود را به سرعت به یکی از شعبات رستوران برسانید.

محل تولد مرغ سوخاری

مرغ سوخاری که به مرغ کنتاکی هم شناخته می‌شود، یک ترکیب خوشمزه و خاص بوده که به مرغ طعم جدیدی می‌دهد. برای درست کردن این ترکیب، باید مرغ کمی در‌ آرد غلتانده شده و بعد با تخم مرغ و پودر سوخاری ترکیب شود. بعد هم داخل روغن داخل قرار گرفته تا به طور کامل بپزد اما نکته مهم ادویه‌هایی است که برای طعم دار کردن آن استفاده می‌شود. این ترکیب ادویه اولین بار در ایالت کنتاکی آمریکا توسط یک آشپز کشف شد و به سرعت هم در سراسر دنیا محبوب شد.

بنر گل من و تو

این غذا در قرون وسطی در اروپا رایج بود. با این حال اسکاتلندی‌ها، اولین اروپاییانی بودند که مرغ را در روغن سرخ کردند. البته در آن زمان اطلاعی از ترکیب پودر سوخاری و آرد نداشتند بنابراین بدون استفاده از هیچ ادویه‌ای آن را داخل چربی سرخ می‌کردند. در همین زمان، مردم بسیاری هم در غرب آفریقا مدل‌های مختلفی از مرغ چاشنی دار را سرخ می‌کردند. همه این تکنیک‌ها از اروپا و آفریقا به آمریکا برده شد و برای اولین بار ترکیب این رسپی‌ها منجر به پخت اولین مرغ کنتاکی شد.

رستوران تهران مرغ سوخاری با رسپی شگفت انگیز، نزدیک‌ترین طعم را به مزه اصلی مرغ سوخاری آماده می‌کند. استفاده از مرغ‌های باکیفیت و همچنین پودر مرغوب در کنار فوت کوزه‌گری باعث شده مراحل پخت به طور کامل طی شوند. در نهایت هم شما مرغی را میل می‌کنید که بو و مزه فوق العاده‌ای دارد.

احتمالا تاکنون مرغ خام را از نزدیک دیده باشید. حتی اگر تازه هم باشد بوی خوشایندی ندارد. به همین دلیل بسیاری از افراد از طعم مرغ در داخل غذا خوششان نمی‌آید اما اگر یک بار طعم خاص و خوشمزه مرغ سوخاری را بچشید، حتما نظرتان در این باره تغییر می‌کند.

بهترین مرغ سوخاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از عللی که مرغ سوخاری طالقانی، عصر جدید طعم خاص و خوشمزه‌ای دارد، این است که از مواد اولیه باکیفیت و تازه استفاده می‌کند. مرغ‌ها کاملا تازه و اصطلاحا داغ بوده بنابراین هنگامی که در داخل ادویه‌ها قرار می‌گیرند،‌ به خوبی طعم آن را به خود می‌گیرند. از طرفی ترکیب ادویه‌ها هم با تمرین و آزمون‌های بسیاری به دست آمده پس بهترین انتخاب ممکن است.

مرغ‌ها برای مدت زمان مناسبی طعم دار شده و برای سرخ شدن آماده می‌شوند. چیزی که بسیاری از افراد هنگام درست کردن مرغ به آن توجه نمی‌کنند دمای روغن داغ است. این دما اگر زیادتر از حد معمول باشد باعث سوختن و از بین رفتن بافت مرغ شده و اگر کمتر باشد، مرغ خام می‌ماند. به همین علت باید تک تک موارد در هنگام پخت رعایت شود تا نتیجه غذایی خوشمزه با طعم متفاوت باشد.

بهترین مرغ سوخاری چه ویژگی‌هایی دارد؟
بهترین مرغ سوخاری چه ویژگی‌هایی دارد؟

تهران مرغ سوخاری، قدیمی‌ترین رستوران مرغ سوخاری پایتخت

 رستوران تهران مرغ سوخاری قدیمی‌ترین رستوران مرغ سوخاری در تهران یا بهتر است بگوییم در ایران بوده که در اوایل دهه 50 تاسیس شده است. این رستوران در یکی از پرترددترین خیابان‌های تهران یعنی تخت جمشید قرار داشته است. کیفیت بی‌نظیر، تازگی، نوآوری و قرار گرفتن در یک خیابان استراتژیک از دلایل محبوبیت این رستوران بوده است.

تهران مرغ سوخاری، قدیمی‌ترین رستوران مرغ سوخاری پایتخت
تهران مرغ سوخاری، قدیمی‌ترین رستوران مرغ سوخاری پایتخت

در حال حاضر هم با گذشت چندین دهه از شروع فعالیت، هنوز هم این رستوران یکی از بهترین کیفیت‌ها را ارائه می‌دهد. افرادی که علاقمند هستند طعم اصیل مرغ کنتاکی را بچشند نیاز نیست تا آمریکا بروند، بلکه در قلب شهر تهران می‌توانند آن را تجربه کنند.

تهران مرغ سوخاری شعبه طالقانی، عصر جدید یکی از جدیدترین شعبه‌های این رستوران در تهران بوده که کاملا زیر نظر برند اصلی در حال فعالیت است. این شعبه در داخل خیابان طالقانی، جنب سینما عصر جدید قرار دارد. می‌توانید در یک آخر هفته به همراه خانواده، بعد از تماشای یک فیلم جالب در سینما خود را به یک شام خوشمزه در این رستوران دعوت کنید.

تهران مرغ سوخاری شعبه طالقانی
تهران مرغ سوخاری شعبه طالقانی

سخن پایانی

در هر کجای تهران که هستید، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید سفارش آنلاین از تهران مرغ سوخاری را انجام دهید. مرغ‌های تازه و خوشمزه به سرعت به دست شما می‌رسند. بنابراین این آخر هفته که با دوستان و خانواده کنار هم جمع شدید، وقت این بوده که یک طعم جدید و فراموش نشدنی را امتحان کنید. تهران مرغ سوخاری، علاوه بر این غذای محبوب انواع پیش غذا، پیتزا و نوشیدنی‌های سرد را هم ارائه می‌دهد که سفره شما را رنگ آمیزی می‌کنند.