مکمل دی ایندولیل متان چیست و چه فوایدی دارد؟

مکمل دی ایندولیل متان چیست
مکمل دی ایندولیل متان چیست

فواید مکمل دی ایندولیل متان چیست : اگر می خواهید درباره این مکمل اطلاعات داشته باشید با ما همراه شوید. مکمل دی ایندولیل متان شامل مواد شیمیایی گیاهی است. در غذای ما ترکیب هایی وجود دارد که با تجزیه آن ها در بدن ما به طور طبیعی این ماده ایجاد می شود. این مکمل به ویژه وقتی که سبزیجات چلیپایی مصرف می کنیم تولید می شود. درست است که بدن ما به خوبی کاری که باید انجام دهد را انجام می دهد و این ماده را تولید می کند اما گاهی مصرف این مکمل به سلامت بدن کمک می کند.

اگر بیمار باشیم یا در دوران نقاهت به سر ببریم استفاده از این مکمل به بدن کمک می کند که سیستم ایمنی و زمان واکنش بهتری داشته باشد. درباره اثرات استفاده از این مکمل روی سلامتی تحقیقاتی انجام شده است. با اینکه نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم اما در اینجا می خواهیم نتایج فعلی را با هم مرور کنیم. در ضمن به این مکمل به اصلاح DIM میگویند.

در چه مواردی از این مکمل استفاده می کنیم؟

محققان دریافته اند که این مکمل در عین حال که می تواند ویژگی های استروژن مانند داشته باشد، می تواند مقدار بیش از حد استروژن تولید شده را نیز کنترل کند. این مکمل می تواند سطح تستوسترون را کنترل کند و از تبدیل آن به استروژن جلوگیری کند. علاوه بر این موارد، چیزی که باعث شده امروزه مصرف این مکمل بیشتر شود خاصیل ضد سرطانی آن است.

بنر گل من و تو
فواید مکمل دی ایندولیل متان
فواید مکمل دی ایندولیل متان

فواید مکمل دی ایندولیل متان

محققان فواید بسیاری برای این مکمل برشمرده اند با این حال برای اثبات این موارد نیاز است تحقیقات علمی بیشتری انجام شود اما در اینجا مواردی که پشتوانه علمی دارند بررسی خواهند شد.

اولین موردی که می خواهیم بگوییم تاثیر این مکمل در درمان سرطان است. اگر سطح استروژن در بدن بالا باشد خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سرطان تخمدان افزایش پیدا می کند. این مکمل می تواند استروژن را تحریک کرده و باعث تجزیه شدن آن شود و نهایتا به یک فرآورده مفید و موثر برای درمان سرطان تبدیل خواهد شد. این موضوع برای اثبات کامل نیازمند تحقیقات بیشتری است.

این مکمل در دمان آکنه نیز موثر است زیرا با تنظیم سطح استروژن و تستوسترون می تواند آکنه را کاهش دهد مخصوصا اگر جوش ها مربوط به زمان قاعدگی و یا جوش های کیستی باشند.

از آنجا که این مکمل استروژن را کاهش می دهد می تواند سندرم پیش از قاعدگی را کنترل کند زیرا استروژن بالا تاثیرات منفی بر روی روان و جسم زنان دارد. البته این یافته ها سندیت چندانی ندارد و بهتر است تحقیقات بیشتری در این حوزه انجام شود.

کنترل پروستات

در برخی از مردان برای کنترل اندازه پروستات از دی ایندولیل متان استفاده ولی توجه داشته باشید که برای اینکه این مکمل تاثیر مثبت بر استروژن داشته باشد  باید استروژن ها  تحریک به تجزیه و تبدیل شدن به فرآورده سالم در متابولیت های مفید شوند. همین مورد بریا آقایان بسیار مفید است چون این تجزیه باعث کم شدن التهاب میشود.

منابع مکمل دی ایندولیل متان

همانطور که در بالا اشاره شد سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم، خردل سبز، آب تره، کلم پیچ، کلم فندقی و انواع کلم ها منابعی غنی از این ماده هستند.

در چه موادی مکمل دی ایندولیل متان وجود دارد
در چه موادی مکمل دی ایندولیل متان وجود دارد

مقدار مصرف مکمل دی ایندولیل متان

معمولا برای رژیم های متعارف چیزی که تجویز می شود روزانه  250 میلی گرم از این مکمل است اما ممکن است برای حالت های خاصی تا 500 میلی گرم و حتی بیشتر از آن، مصرف روزانه این مکمل تجویز شود.

مقدار دوز تجویزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به مواردی مانند سن، وزن، سابقه مصرف دارو و داروهایی که فرد هم اکنون مصرف می کند نام برد.

از آنجا که محصولات این مکمل متفاوت هستند ترکیبات و غلظت مواد تشکیل دهنده آن نیز متفاوت است به همین خاطر حتما قبل از مصرف به برچسب آن توجه کنید و دستورالعمل مصرف را به دقت بخوانید. بهتر است با پزشک نیز مشورت کنید و در مورد تداخلات دارویی و خطرات احتمالی آگاه شوید.

عوارض جانبی احتمالی مکمل دی ایندولیل متان

این مکمل به خودی خود ضرری ندارد اما گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت زیاده روی یا مصرف با داروهایی که باهم تداخل دارند می تواند باعث ایجاد برخی عوارض جانبی شود.

کودکان، زنان باردار و زنان شیرده می تواند به صورت روزنه چیزی بین  تا  میلی گرم از این مکمل مصرف کنند. اگر مشکلات هورمونی دارید یا سطح استروژن بالایی دارید می توانید کاندید  ابتلا به بیماری هایی مانند آندومتریوز، سرطان تخمدان یا فیبر رحم باشید. مصرف این مکمل با داروهای ادرارآور و داروهای کبد نیز تداخل دارد. علاوه بر این ها این مکمل ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی مانند تهوع و استفراغ، سردرد، هارش و هیپوناترمی داشته باشد.

مطالب مرتبط :

علت بروز خطوط روی ناخن و بهترین روش های درمان آن

خواص سقز؛ 14 خاصیت باورنکردنی سقز برای سلامتی بدن

با شایع ترین بیماری های زنان آشنا شوید؛ 8 بیماری مهم