چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می شوید؟

چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می شوید؟
چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می شوید؟
چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حاملهمی‌شم؟ زوج‌ها به طور متوسط بعد از سه ماه اقدام موفق به بارداری می‌شوند.

دلایلی که بارداری را به تعویق می اندازد

در ناباروری‌هایی که عوامل مردانه دخیل است، با انجام آزمایشات ساده، پاسخ آن دریافت می‌شود اما در زنان ممکن است اختلالات تخمک‌گذاری مانع از فرزندآوری شود که افزایش سن در کیفیت تخمک‌ها مؤثر است. کاهش کیفیت در باروری تخمک‌ها از سن ۳۵ سالگی به بعد است. بهتر است تا قبل از ۳۵ سال اقدام به فرزندآوری کرد، چون بارداری بعد از ۳۵ سالگی با شروع خطرات و مشکلاتی همراه است.

همچنین سیگار کشیدن یا بیماری‌هایی که باعث اختلال در باروری می‌شود، در طولانی‌تر شدن این زمان مؤثر است. ۸۵ درصد زوج‌ها معمولاً بعد از یک سال اقدام موفق به بارداری می‌شوند. اگر یک زوج پس از یک سال تلاش، موفق به بارداری نشده‌‌‌اند، بهتر است با یک متخصص مشورت کنند. اگرچه با ادامه دادن این روند، باز هم امکان بارداری وجود دارد، اما مراجعه به متخصص کمک می‌کند تا زمان را از دست ندهند و مشکلاتی را بررسی کنند که باعث ناباروری در زن شده است.

اگر سن زن بالای ۳۵ سال باشد، زمان اهمیت زیادی پیدا می‌کند و باید در صورت باردار نشدن هرچه سریع‌تر به متخصص مراجعه شود. اگر در این محدودۀ سنی هستید، بهتر است در صورت باردار نشدن پس از شش ماه از زمان اقدام، حتماً به متخصص مراجعه کنید. حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از زوج‌ها به طور طبیعی باردار می‌شوند و در نهایت ۱۰ درصد آنها نابارور تشخیص داده می‌شوند.
چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می‌شم؟
چه مدت بعد از اقدام به بارداری، حامله می‌شم؟

ناباروری چه زمانی رخ می دهد؟

حدود ۹۳ تا ۹۵ درصد از زوج‌ها اگر به مدت طولانی برای بارداری تلاش کنند، به طور طبیعی باردار خواهند شد ولی برخی ترجیح می‌دهند به جای انتظار، از متخصصان کمک بگیرند. یک سال تلاش بی‌نتیجه برای بارداری در زنان زیر ۳۵ سال یا شش ماه تلاش در زنان بالای ۳۵ سال به معنای ناباروری است. پس از دریافت کمک‌های پزشکی، معمولاً بسیاری از زوج‌های نابارور به طور طبیعی باردار می‌شوند. برخی نیز از روش‌های کمک‌باروری مانند لقاح مصنوعی یا تخمک اهدایی استفاده می‌کنند. روند بارداری با افزایش سن طولانی‌تر خواهد شد که علت آن عمدتاً کاهش کیفیت تخمک با افزایش سن است.
تخمک‌ها از زمان تولد همراه شما هستند و با افزایش سن، تعداد تخمک‌هایی که توانایی ترکیب با اسپرم و لقاح دارند، کاهش پیدا می‌کند.
حدود ۸۹ درصد زنانی که سن آنها بین ۲۰ تا ۳۰ است پس از یک سال تلاش باردار خواهند شد. این میزان در زنانی که ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند، حدود ۶۳ درصد و در زنانی که در اوایل دهۀ چهارم زندگی هستند یا تازه وارد ۴۰ سالگی شده‌اند به ۳۶ درصد کاهش می‌یابد. با رسیدن به سن ۴۵ سالگی، احتمال بارداری به شکل طبیعی نزدیک به صفر خواهد بود.
شما چند وقت بعد از نزدیکی باردار شدید؟ این پروسه برای شما چقدر طول کشید؟ آیا لازم شد که به پزشک مراجعه کنید؟