11 تا از بهترین روغن ضد چروک صورت و پوست را بشناسید

روغن چروک صورت و پوست
روغن چروک صورت و پوست

روغن ضد چروک صورت چیست؟ پوست رفته ‌رفته با افزایش سن خاصیت الاستیک خود را از دست داده و کلاژن کمتری تولید می‌کند. روغن چروک پوست یکی از موارد طبیعی است که می‌تواند به شما در بهبود چین‌ و ‌چروکهای صورت کمک‌ میکند. پس نیازی نیست که به روش های غیر طبیعی مانند بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پوست مراجعه کنید، در خانه با روش های کاملا طبیعی پوست خود را جوان کنید.

این روش طبیعی بوده و بسیار معجزه ‌آسا عمل می‌کند. شاید تا حالا محصولات زیادی را برای رفع پیری و چین صورت امتحان کرده باشید و نتیجه نگرفته‌ باشید. در این مطلب قصد داریم بهترین روغن چروک صورت را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا روغن‌های طبیعی به بهبود پوست کمک می‌کنند؟

روغن‌های طبیعی با تولید کلاژن پوست می‌توانند به بهبود پوست کمک کرده و حتی التهابات پوستی را کاهش دهند. همانطور که گفته شد با افزایش سن تولید کلاژن کم می‌شود و روغن‌ها با آبرسانی به پوست این مشکل را رفع می‌کنند.

بنر گل من و تو

آشنایی با بهترین روغن‌های چروک صورت

در ادامه به معرفی برخی از رایج ترین روغن رفع چروک صورت خواهیم پرداخت که حتما توضیحات رو مطالعه کنید و یک انتخاب درست داشته باشید.

روغن ضد چروک صورت و پوست
روغن ضد چروک صورت و پوست
1 . روغن آرگان ضد چروک:

روغن آرگان یکی از بهترین روغنهای طبیعی برای جلوگیری از چروک شدن و پیری پوست است. این روغن از میوه درخت آرگان گرفته می‌شود و خواص زیادی دارد. روغن آرگان برای مشکلات پوست و مو بسیار مفید است. این روغن دارای ویتامین‌های سی، امگا6و 9، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. اگر دقت کرده باشید در بسیاری از وسایل آرایشی از این روغن در ترکیبات خود استفاده میکنند.

2. رزماری معجزه آسا:

از دیگر روغن های ضد چروک صورت رزماری است، رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی معجزه ‌آسا در درمان پیری است. اگر می‌خواهید پوستی جوان داشته ‌باشید، این روغن طبیعی را استفاده‌ کنید. این روغن از برگهای تازه و جوان رز ماری بدست می‌اید.

همچنین برای درمان آکنه و جوش، التهابات پوستی و خارش می‌توان از این روغن استفاده کرد. برای استفاده از آن بصورت ماسک، روغن را روی پوست زده و حدود 15دقیقه زمان داده و سپس بشویید.مواد مغذی موجود در رز ماری به جوان کردن پوست کمک کرده و آن را زیبا و جوان می‌کند.

ما در مطلبی کامل به بررسی خواص رزماری پرداختیم که حتما مطالعه کنید.

3. روغن گل رز، درمانگر چین و چروک صورت:

روغن رفع چروک صورت باید حاوی مواد جوانسازی باشد که گلهای رز علاوه بر زیبایی دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی هستند. روغنی که از برگهای گل رز گرفته می‌شود در درمان التهابات پوستی مفید است. و این خاصیت را وامدار همان آنتی اکسیدان موجود در برگهاست.

ویتامین A موجود در برگهای رز سبب رفع چین و چروک می‌شود. همچنین به تولید کلاژن و رطوبت زایی پوست می‌پردازد.

روغن رفع چروک صورت - گل رز
روغن رفع چروک صورت – گل رز
4. با روغن اسطوخودوس به جنگ پیری بروید:

اسطوخودوس گیاهی زیبا به رنگ بنفش با عطری خوش بوده که آرامش بخش و ضد استرس است. این گیاه علاوه بر رفع استرس، به درمان پوست نیز کمک می‌کند. اسطوخودوس حاوی آنتی اکسیدان فراوان بوده که برای پوست مفید است و رادیکال های آزاد را از بین می‌برد.

از این گیاه در صنعت عطرسازی و ساخت صابون‌ها به وفور استفاده می‌شود. اگر صورتتان دارای جوش غرور و جوانی است از این روغن استفاده کنید و مزایای آن را ببینید. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی از عفونی شدن جوشها جلوگیری می‌کند. بصورت تونر هم می‌توانید ار این روغن استفاده لازم را ببرید.

اگر پوست صورت و پیشانی چروکی دارید حتماً از روغن اسطوخودوس استفاده کنید. زیرا به دلیل دلشتن آنتی اکسیدان با چروکها مقابله می‌کند.

5. آشنایی با روغن بادام برای پوست:

یکی از بهترین روغن‌های درمانی پوست روغن بادام است که معمولاً همه افراد ایرانی در منزل دارند. روغن بادام به حفظ جوانی پوست کمک می‌کند. همچنین برای درمان التهاب پوستی و اگزما بسیار توصیه می‌شود. همچنین در درمان یک سری زخم‌ها و پوستهای خشک مفید است.

6. روغن زردآلو داراری خواص ضد پیری:

روغن زردآلو میوه‌ای سرشار از ویتامین C است و به تغذیه پوست و جوان نمودن آن کمک می‌کند و میتواند جزو بهترین روغن ضد چروک صورت به حساب بیایید. این روغن از دانه میوه گرفته می‌شود و پوست را نیز روشن می‌کند، به دلیل لینکه دارای یک سری اسیدهاست.

اگر پوستی خشک دارید، ممکن است خیلی زود چروک شود، لذا توصیه ما ماساژ پوست با روغن زردآلو است.

7. روغن انار، روغنی بی‌نظیر:

از بهترین روغن‌های ضد چروک شاید بتوان به روغن انار اشاره کرد. روغن انار باعث کاهش التهابات پوستی شده و بسیار برای پوست صورت مفید است.

این روغن که از هسته‌های انار گرفته می‌شود، روغنی بی‌نظیر برای پوست است. این روغن با تحریک پوست به تولید کلاژن می‌پردازد. اگر چروکهای ریز صورتتان شما را اذیت می‌کند، از این روغن و مزایای آن غافل نشوید.

همچنین برای درمان جای جوش و اگزما مفید است. روغن انار به علت سبک بودن و نفوذ به لایه‌های زیرین پوست،  آبرسان قوی‌ای برای پوست محسوب می‌شود. وقتی پوست آبرسانی شود، چروکها هم کمتر دیده می‌شوند.

روغن ضد چروک صورت انار
روغن ضد چروک صورت انار
8. روغن نارگیل، ضد چروک صورت:

بی تردید این روغن یکی از بهترین روغن‌های چروک صورت محسوب می‌شود. البته روغن نارگبل تنها مختص چین و چروک صورت نیست، در هر قسمت از بدن، نظیر پیشانی، گردن، زیر چشم می‌تواند استفاده شود.

پوستتان را با روغن نارگیل طبیعی ماساژ داده و تغییرات را ببینید. با کم شدن کلاژن پوست، پوست روند پیری را آغاز می‌کند، با روغن نارگیل می‌توانید تولید و بازسازی کلاژن را تقویت کنید.

همچنین این روغن حاوی آنتی اکسیدان قوی است که برای پوست لازم است. همچنین به پوست آبرسانی کرده و آن را شاداب و مرطوب نگه می‌دارد.

پوست خود را به آرامی با روغن نارگیل ماساژ دهید و بگذارید جذب شود. حرکات دایره‌ای شکل انگشتان به تحریک پوست می‌پردازد.

9. روغن لیمو و درمان چین و چروک:

لیمو با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، یک ماده بسیار قوی برای پوست بوده و روغن آن پوست را سفت و محکم می‌کند. روغن لیمو به مبارزه با چین و چروکهای صورت می‌رود.

10. روغن دانه هویج، با خواص ضد پیری:

روغن هویج را از بذر آن می‌گیرند. به تازگی از آن برای ساخت لوازم آرایش و محصولات ضد چروک استفاده می‌کنند.

این روغن برای پوستهایی که آسیب دیده‌اند و یا نیاز به بهبود و جوانسازی دارند بسیار مؤثر و مفید است و توصیه می‌شود. بعلاوه به پوست طراوت و تازگی و نرمی می‌بخشد.

11. روغن چوب سفید:

یکی از روغن‌های درمانگر بوده و در درمان اگزما، پسوریازیس و آکنه مفید است. توصیه می‌شود برای پوستهای آسیب دیده استفاده شود.

علاوه بر روغن‌های نامبرده بالا که به عنوان بهترین روعن‌های چروک صورت شناخته شده‌اند، روغن هسته انگور، روغن جوجوبا و روغن‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند برای پوست بی نظیرند. یک دوره ماساژ درمانی با روغن انجام دهید و خاصیت معجزه آسای آنها را ببینید.

چطور از روغن چروک صورت استفاده کنم؟

  • برای روغن تراپی صورت می‌توانید یکی از این روغن‌ها را با روغنی حامل رقیق کرده و روی پوست ماساژ دهید و بعد از یک ربع بشویید.
  • ابتدا روغن را روی قسمتی از پوست خود تست کنید.

ما برای شما معرفی چند روغن رفع چروک صورت را داشتیم، توجه داشته باشید که استفاده از روغن معمولاً خطرات چدی در پی ندارد اما در صورت بروز حساسیت به پزشک مراجعه کنید و مصرف آن را قطع نمایید.

آیا شما هم روغن ضد چروک صورت استفاده کردید که در این لیست نباشید؟ حتما نظر و تجربه شخصی خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماسک آبرسان و ضد خشکی و چروک صورت

اتوی صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

معجزه سفید شدن پوست صورت با 5 روش طبیعی