معجزه سفید شدن پوست صورت با 5 روش طبیعی و 8 ماسک خانگی

سفید شدن پوست صورت
سفید شدن پوست صورت

سفید شدن پوست صورت : شما هم چند وقتی است احساس میکنید پوستتان تیره  و کدر شده است؟ آیا از لک‌های صورتتان خسته شده‌اید و هر راهی را برای از بین بردن آن امتحان کرده‌اید؟ طبیعی است که با افزایش سن تیرگی های پوست و نقاط سیاه و کک و مک های پوستی خودنمایی کنند. سفید شدن پوست و همچنین روشن سازی پوست یکی از مسائلی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند و انواع و اقسام روش ها، ماسک ها آماده و کرم‌ها را امتحان می‌کنند اما به نتایج دلخواه دست نمی یابند.

 البته سفیدی پوست و سالم بودن آن بسیار با نوع تغذیه، ورزش و سبک زندگی در ارتباط است. اما اگر می‌خواهید معجزه سفید شدن پوست را بدانید با ما همراه باشید.

در اینجا با روش‌های طبیعی و مراقبتی راز و رمز داشتن پوستی سالم را یاد می‌گیرید.  آموزش ماسک های خانگی فوق‌العاده را خواهید دید و یاد می‌گیرید چطور می‌توانید به پوست شادابی دست یابید.

بنر گل من و تو

علت های تیره شدن پوست به مرور زمان:

  • پوست در اثر آلودگیهای محیطی تیره می‌شود
  • نور آفتاب و اشعه ماروراء بنفش آن می‌تواند یکی دیگر از علل تیرگی پوست باشد.
  • بیماریها منشأ مهم تیرگی و کدری پوستند.
  • استرس
  • تغذیه و سبک زندگی
  • لوازم آرایش نامناسبی که استفاده می‌شود.
  • یکی از علل کدر شدن پوست صورت کمبود اکسیژن و خون است. در این صورت پوست کدر و خسته و بی‌حال بنظر می‌آید.
  • تابیدن آفتاب به پوست باعث جذب اشعه‌های مضر شده و تولید ملانوسیت و ملاتین بیشتری می‌کند. در نتیجه پوست لکه می‌زند و تیره‌تر بنظر می‌آید. درمان این لکه‌ها زمان‌بر بوده و با گذشت زمان افزایش پیدا کرده و پوست را بد جلوه می‌دهند.
راه‌هایی برای سفید شدن پوست صورت
راه‌هایی برای سفید شدن پوست صورت

راه‌هایی برای سفید شدن پوست صورت:

برای داشتن پوست سفید و روشن باید به موارد زیادی توجه کنید. که در ادامه به ذکر انها می‌پردازیم:

1.سفید شدن پوست  با مصرف مرکبات:

شاید برایتان جالب باشد که مصرف مرکبات چطور به سفیدی پوست کمک می‌کند. مرکبات حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک بوده و مانند لایه‌بردار عمل می‌کند.

می‌توانید از آب لیمو ترش یا پرتقال تازه استفاده کنید. سرکه سیب نیز مفید است و قارچ‌های پوست را از بین می‌برد. آن را هنگام مصرف رقیق کنید و با پنبه به صورت بزنید.

2.معجزه سفید شدن پوست با کرم‌های روشن‌کننده:

کرم‌های روشن‌کننده ملانین پوست را کاهش داده و به رفع تیرگی‌ها می‌پردازند. هنگام خرید مواظب باشید محصولی که می‌خرید جیوه نداشته باشد. فاقد هیدروکوئینون باشد. زیرا این مواد سبب سرطان می‌شوند.

3.استفاده از مواد غذایی دارای لاکتیک اسید برای سفید شدن پوست سبزه:

لاکتیک اسید در برخی میوه‌ها موجود بوده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. و به روشن شدن نیز کمک می‌کند.

4.سفید شدن پوست با استفاده از زردچوبه، خاک رس و آرد نخود:

با خمیر کردن این مواد می‌توانید ماسکهایی روشن کننده درست کنید. آن را روی پوست مالیده و بعد بشویید.

5.نشاسته معجزه‌ای برای روشن شدن پوست تیره

سفید شدن پوست را با نشاسته تجربه کنید. مواد غذایی نشاسته‌ای به روشن شدن پوست کمک می‌کند. موادی مانند سیب‌زمینی، برنج. می‌توانید از آرد برنج یا آب برنج استفاده‌کرده و تأثیرش را ببینید.

مراقبتهای پوستی و سفید شدن پوست صورت
مراقبتهای پوستی و سفید شدن پوست صورت

مراقبتهای پوستی و سفید شدن پوست صورت

برای اینکه پوست شفافی داشته باشید باید مراقب پوست صورتمان باشیم. نمی‌توان بدون مراقبت از پوست انتظار داشتن پوستی خوب و سالم و درخشان داشته باشیم.

در اینجا برخی از روش های مراقبتی پوست را یادآور می‌شویم:

1. روزانه پوست خود را بشویید:

هر روز پوست صورت خود را با آب و صابون و یا انواع شوینده‌های موجود در بازار بشوید. زیرا آلودگی های محیطی سبب کثیف شدن روزنه و سلول‌های پوست می‌شوند.

مطالب مرتبط: نکات مهم برای خرید و انتخاب ژل شستشوی صورت

2. با لایه برداری پوستی روشن داشته باشید:

لایه برداری یکی از موارد لازم برای پوست شماست. سلول‌های مرده روی پوست اجازه تنفس به پوستتان را نمی‌دهند. پس بهتر است هفته‌ای دو بار این کار را با روشهای خانگی و طبیعی انجام دهید. موادی مانند شکر، قهوه، جو دوسر و یا جوش شیرین.

3. پوست صورتتان را با ماساژ دادن جوان کنید:

ماساژ دادن پوست سبب جریان یافتن خون و اکسیژن رسانی به آن می‌شود. با روغن‌های سبک پوست خود را ماساژ دهید.

مطالب مرتبط: فیس براش چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

4. مرطوب کننده را از یاد نبرید:

بعد از هر شستشو حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. پوست مرطوب دیرت دچار چین و چروک و پیری می‌شود. می‌توانید از روغن‌های طبیعی نیز استفاده کنید.

کارهایی که برای جلوگیری از تیرگی پوست باید انجام دهیم

1. تغذیه مناسب:

بی شک یکی از فاکتورهای مهم در داشتن پوست خوب تغذیه است. پس حتماً تغذیه مناسبی داشته باشید و تعادل را حفظ نمایید. خوردن میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. ویتامین سی مصرف کنید.

لطافت و طراوت پوست خود را با خوردن آب کافی به دست آورید. روزانه 8لیوان آب بنوشید.

2. از ضد آفتاب استفاده کنید:

مصرف ضد آفتاب از واجبات مراقبتهای پوستی است. اشعه‌های مضر خورشید پوست شما را خراب می‌کند. پس همیشه قبل از رفتن زیر نور آفتاب ضد آفتاب به میزان کافی بزنید. هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

مطالب مرتبط: نقد و بررسی ضدآفتاب سینره (آبی و زرد) + نظرات استفاده کنندگان

نقد و بررسی کرم ضدآفتاب شیسیدو Shiseido Expert Sun

سفید شدن پوست با روش ها و ماسک های خانگی
سفید شدن پوست با روش ها و ماسک های خانگی

معجزه سفید شدن پوست با روش ها و ماسک های خانگی:

1. ترکیب شیر و لیمو برای سفید شدن پوست:

استفاده از این ترکیب باعث می‌شود به مرور زمان پوست شما روشن و روشن‌تر شود. شیر با دارا بودن آنزیم عمل مرطوب کنندگی را نیز انجام می‌دهد. از این ترکیب به مدت 20دقیقه بر روی پوست خود استفاده کرده و سپس بشویید.

2. معجزه سفید شدن پوست با آب لیمو:

آب لیمو با خواص فوق‌العاده‌ای که دار پوست را روشن می‌کند. بهتر است آن را با کمی آب رقیق کنید و با پنبه به صورت بزنید.

بعد از 15دقیقه آن را بشویید. معجزه آن را خواهید دید. 2یا 3بار در هفته کافیست و هنگامی که در معرض نور قررا می‌گیرید بهتر است آن را بشویید.

3. ماسک کشک برای سفید شدن پوست:

با ترکیب کشک، آب گوجه فرنگی و جوی دوسر می‌توانید ماسک روشن کننده خوبی درست کنید. آن را روی صورت تمیزتان بزنید. بعد از 15تا 20دقیقه بشویید. این ماسک را هفته‌ای 2تا 3بار تکرار کنید.

مطالب مرتبط: خواص کشک؛ 12خاصیت عالی کشک برای سلامتی و زیبایی + آشنایی با انواع آن

4. موز روشن کننده طبیعی پوست:

معجزه سفید شدن پوست صورت خود را با موز تجربه‌کنید. موز رسیده را با کمی عسل و آب لیمو مخلوط کرده، آن را له کنید. به دمت تا 10تا 15دقیقه روی صورت گذاشته و سپس بشویید.

5. سیب‌زمینی برای روشن‌سازی پوست:

سیب زمینی را پس از شستن و پوست گرفتن تکه‌تکه کنید. آن را روی صورتتان گذاشته و ماساژ دهید. 15دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک به روشن شدن پوستتان کمک‌می‌کند.

6. نعناع ماده‌ای طبیعی برای روشن‌سازی پوست:

یکی از موادی که بخوبی به روشنی پوست کمک می‌کند نعناع است. آن را خمیر مانند کرده و کمی آب به آن اضافه‌کنید. پس از 20دقیقه آن را بشویید. هفته‌ای 2بار این ماسک را روی صورت خود بگذارید.

7. ماسک روشن‌کننده زردچوبه:

زردچوبه از موادی است که برای روشن‌سازی پوست بکار می‌رود. زردچوبه خواص فوق‌العاده‌ای دارد. یک قاشق زردچوبه، یک قاشق آبلیمو یا آب خیار را با هم ترکیب کنی. آن را روی پوست بمالید.

هر روز این کار را تکرار کنید. پوستی بسیار روشن خواهید داشت. زردچوبه از ایجاد ملانین در پوست که موجب تیره شدن آن می‌شود جلوگیری می‌کند. برای زیر بغل نیز می‌توان از آن استفاده‌کرد.

مطالب مرتبط: آشنایی با خواص زردچوبه

8. ماسک خانگی روشن‌کننده پوست سفیده تخم‌مرغ:

زرده تخم مرغ را جداکنید. آن را با گلیسیرین ترکیب و به هم بزنید. عسل و لیمو را اضافه کنید. پودر نک دریا را نیز به مواد قبل بیفزایید. آن را روی پوست بمالید و ماساژ دهید. بعد از 15تا 20دقیقه بشویید.

مطالب مرتبط:

بررسی-ماسک-صورت-خاک-رس،-نعنا-و-لیمو-فریم

ماسک روشن کننده و ازبین برنده لک پوست

تهیه ماسک آرد نخود روشن کننده پوست

بررسی ماسک صورت خاک رس، نعنا و لیمو فریمن؛ معجزه ای برای پوست