خواص درمانی لیمو ترش

خواص درمانی لیموترش-گل من و تو

سلام خیلی در مورد خواص و فواید لیمو ترش شندیدم از دوستان و آشنایان ولی در این مطلب قصد داریم که به طور تخصصی خواص درمانی لیمو ترش رو بررسی کنیم امیدوارم که مفید باشه در ادامه با مت همراه باشید.

ليمو ترش به دلیل داشتن خواص اسيدی ضد عفوني كننده قوی است هم چنین به خاطر داشتن اثر شاداب کننده و فرح بخش از اسانس ان استفاده میشود خواص درمانی لیموترش بسیار است.

آب لیمو ترش و اسانس و هم چنین لیمو ترش خواص درمانی بسیاری در ذهن و روح و جسم دارد شما می توانید از اسانس لیمو ترش برای بخور استفاده کنید یا برای نشاط اعضای بدن مقداری از آن را در وان حمام بریزید البته لازم به ذکر است که اسانس لیمو را حتما رقیق کنید و بعد برای پوست استفاده نمایید در غیر اینصورت باعث بروز مشکلات پوستی خواهید شد.

بنر گل من و تو

از دیگر خواص درمانی لیمو ترش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

درخشان کننده چشمها

خواص درمانی لیمو ترش-گل من و تو

یکی از خواص درمانی لیمو ترش درخشان کردن چشم ها و نشاط پوست است شما می توانید در نوشیدنی ها از اب لیمو ترش استفاده کنید در صورتیکه می خواهید طعم بهتری به نوشیدنی خود بدهید می توانید از عسل و شکر نیز استفاده نمایید .

برای رسیدن به پوست دلخواه و با نشاط و هم چنین درخشان کردن چشم ها کافیست هر روز صبح اب لیمو ترش را در مایعات مانند آب بریزید و میل نمایید تا علاوه بر زیبایی از خواص درمانی ان نیز بهره مند شوید.

تسکین دهنده گلودرد

همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شد اثرات ضد عفونی کننده یکی از خواص درمانی لیمو ترش است هم چنین علاوه بر این قابض نیز است و برای درمان گلودرد موثر است .

به دلیل داشتن ویتامین “ث” زیاد در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن میشود هم چنین در زمان ابتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی کافیست مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم را میل کنید تا اثر شفابخش ان را مشاهده کنید.

 نیرو بخش و تب بر

لیمو ترش علاوه بر خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد باعث کاهش تب در افراد بیمار نیز میشود. برای مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمورا به آب سرد اضافه کنید، سپس با استفاده از یک دستمال آن را روی پیشانی فردی که تب دارد قرار دهید، این کار باعث کاهش تب وتقویت نیروی بدن می شود بنابراین یکی دیگر از خواص درمانی لیمو ترش کاهش تب و نیرو بخش بودن ان است .

به این نکته توجه کنید که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب باید از قرار دادن اسانس لیمو به صورت مستقیم برروی پوست خودداری شود زیرا ممکن است باعث بروز حساسیتهای پوستی گردد.

تسکین دهنده درد

از خواص دیگر لیموترش میتوان به تسکین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی اشاره کرد . برای این منظور میتوان ۵ قطره اسانس لیمو را در۲۵ میلی لیتر از یک روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط کرد و آنرا با استفاده از یک دستمال کتانی برروی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد.

پاک کننده پوست

خواص درمانی لیمو ترش-گل من و تو

تمیز کردن پوست نیز یکی دیگر از خواص درمانی لیمو ترش به شمار میرود که برای افرادی که دارای پوست چرب هستند مفید است در صورتیکه پوست شما نیز چرب است میتوانید آنرا با لیمو که یک ماده قابض است تمیز کنید.

برای این کا کافیست ۱ قاشق چای خوری آب لیمو را در ۲ فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. به این ترتیب چربی پوست کم می شود میشود و از پدید آمدن جوشهای صورت جلوگیری میکند.

در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست میشود و برای پوستهای چرب بسیار مفید است. بنابراین اگر دارای پوست خشک هستید از مصرف آن خودداری کنید.

هم چنین می توانید از مخلوط گليسيرين و آ ب ليمو برای نرم کردن پوست دست استفاده نمایید برای این کار آب ليمو و گليسرين را به نسبت مساوي مخلوط كنيد و بدستهاي خود بمالید خواهید دید كه چقدر پوست دستها صاف مي شود . در زمستان نیز براي جلوگيري از سرما زدگي دستهای خود را با آ ب ليمو ماساژ دهيد .

ضد شوره و بر طرف کننده خارش پوست سر

آب لیمو برای پوست سر نیز مفید است و باعث کاهش شوره سر می شود . اگر می خواهید از خواص درمانی لیمو ترش برای پوست سر خود بهره مند شوید کافیست عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود ۱۰ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین می توانید ازآب لیمو برای تقویت مو و برطرف کردن خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده کنید.

یک حالت دهنده خوب برای موها

از خواص درمانی لیمو ترش علاوه بر پوست چرب برای موهای چرب نیز می توان استفاده کرد با شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو می توانید چربی موهای خود را کم کنید. برای این کار آب ۲ لیمو ترش را بگیرید و با ۱ لیتر آب مخلوط کنید و موهای خود را با این محلول بشویید این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها میشود. همچنین مصرف آن باعث روشن تر و طلایی شدن موها نیز میشود .

خواص دیگر لیمو ترش

خواص درمانی لیموترش

از دیگر خواص درمانی لیمو ترش می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نرم کننده مناسب برای پوست آرنج ، کافیست آرنجتان را حدود ۱۰ دقیقه برروی یک برش لیمو ترش فشار دهید این کار را به صورت مستمر انجام دهید تا پوست آرنجتان نرم شود

 

  • آرامش دهنده روح : از خواص درمانی لیمو ترش که همیشه مطرح بوده است تسکین دهنده روح است استشمام رایحه معطر لیمو در طی تمرینات تمرکز و تعمق روح (مدیتیشن) بسیار مفید است کافیست برای داشتن تمرکز بیشتر سه قطره از اسانس لیمو را به یک کاسه حاوی آب گرم اضافه کنید و آنرا در هوای اتاق قرار دهید. به این ترتیب در طول استشمام رایحه معطر لیمو به یک آرامش مطلوب فکری و روحی دست خواهید یافت.
  • تقویت کننده حافظه :

از دیگر خواص درمانی لیموترش است برای این منظور چند قطره از اسانس لیمو را روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید. همچنین میتوان این کار را در مواقعی انجام داد که میخواهید چیزی رابه یاد بیاورید. مغز با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه ای بدست خواهد آورد.

 

  • مناسب برای گرفتگي بيني و زكام چند قطره آب ليمو را با يك قاشق چايخوري آب مخلوط كرده و در بيني بچكانيد
  • مناسب برای جلوگيري از خونريزي بيني كافي است كه يك تكه پنبه را آغشته به آ ب ليمو كرده و در سوراخ بيني بگذاريد خون دماغ را برطرف خواهد كرد ..
  • رفع ورم معده و روده از دیگر خواص درمانی لیمو ترش است برای این منظور لازم است يك ليمو ترش را با پوست و هسته له كنيد و آنرا با يك ليوان آب سرد و يك قاشق عسل مخلوط كده و بمدت يك ساعت قبل از خواب بنوشيد

  • برطرف کننده سنگ کلیه کافیست از اب لیمو برای این منظور استفاده نمایید.

  • لاغر کننده صبح ناشتا آب ليمو ترش را با يك ليوان آب مخلوط كنند و مقدر كمي عسل بآن اضافه نمايند و آنرا بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدين ترتيب از شر چربيهاي اضافي راحت خواهند شد