مشکلات نگهداری گیاه آفلاندرا

مشکلات نگهداری گیاه آفلاندرا

در مطلبی جداگانه به بررسی گل آفلاندار پرداختیم که میتوانید تمامی نکاتی که در نگهداری و نیازهای این گیاه زیبا باید بدانید رو در آن قسمت مطالعه کنید، ولی در این مطلب قصد داریم به برخی از مشکلات نگهداری گیاه آفلاندرا عمده که خیلی از دوستان با آن مواجه شدن مانند گل ندادن خشم شدن و ریزش برگ آفلاندرا مورد بررسی قرار دهیم.

رنگ پریدگی برگ های آفلاندرا

نور لازم برای گیاه شما محیا نیست. آفلاندرا  را به مکانی روشنتر برده و مواظب باشید نور خورشید به صورت مستقیم به گل شما تابش نکند.

رشد علفی مانند گیاه و منحرف شدن ساقه ها

هوای محیط گرم است پس گیاه آفلاندرا را به مکان سردتری انتقال دهید و شاخه های اضافی را هرس کنید.

بنر گل من و تو

گل ندادن آفلاندرا

چند دلیل وجود دارد. گلدان نسبت به گل شما بزرگ تر است در فصل بهار به گلدان کوچکتری انتقال دهیدو تغذیه و کود دهی شود  تا غنچه های شما نمایان شود.

خم شدگی برگ ها و ریزش گل

آبیاری بیش از حد انجام میدهید یا گیاه شما تشنه می شود. یا محیط اطراف شما برای گیاه آفلاندرا  گرم است. نسبت به شرایط خود یکی از دلیل ها را انتخاب و برطرف کنید.

لکه های قهوه روی برگ های گیاه آفلاندرا

نور آفتاب شدید است گلدان خود را به مکان کم نورتری انتقال دهید. سعی کنید گلدان شما در مکانی با نور غیر مستقیم قرار بگیرد.

زخم های قهوه رنگ روی گیاه

عامل آن وجود دود و گاز موجود در آشپزخانه در محیط است.گلدان ها را به محیطی با هوای مملو از اکسیژن منتقل دهید.

آفت تار عنکبوت

متاسفانه گیاه شما را افت زده دلیل آن کنه ریز قرمز است، هر هفته یکبار با سم کنه کش طبق دستور گیاه را سمپاشی نمایید، تامین رطوبت در کاهش آفت موثر است.

حشرات ریز پروازی

هر دو هفته یک بار با سم حشره کش سمپاشی نمایید تا حشرات از بین بروند.

رشد ریز برگ ها

این نشان از فقر غدایی خاک آفلاندرا  است. آن را طبق دستور هر دو هفته یکبار تغذیه مصنوعی کنید.

زخم های سفید پنبه مانند

آفت عامل آن است، با سم حشره کش نفوذی هر هفته برگها را سم پاشی کنید تا علائم آن از بین برود، با پنبه آغشته به محلول سم نیز میتوانید لکه ها را خیس کنید.

ریزش برگ

این نشان از تشنگی گیاه شما است آن را به مدت 10 دقیقه درون تشت آب قرار دهید. آبیاری را تنظیم کنید احتمالا هوا هم خیلی خشک است..

چسبندگی برگ ها

برگهای بدشکلی که حشرات چسبناک روی آن به چشم میخورد. باید با سم حشره کش نفوذی، هر دو هفته یکبار، تا رفع علایم، سمپاشی کنید.

زرد شدن برگ های پایینی آفلاندرا

سوراخ ته گلدان را بازدید کنید تا اگر گرفتگی دارد، برطرف شود. زهکشی گلدان و خاک خیلی مهم است.

پوسیدگی ریشه

نوعی بیماری قارچی است که موجب پژمردگی و زردی برگها و ساقه‌های آفلاندرا می‌شود ریشه ها سیاه می‌شوند و می‌پوسند. برای رفع این بیماری می‌توان از سموم قارچکش استفاده کنید.