نحوه انتخاب مژه مصنوعی برای داشتن چشمانی گیرا

نحوه انتخاب مژه مصنوعی و انواع مژه مصنوعی
نحوه انتخاب مژه مصنوعی و انواع مژه مصنوعی

انتخاب مژه مصنوعی و انواع آن: نباید کتمان کرد که چشمهای زیبا در چهره فرد گیرایی و زیبایی او را دو چندان‌ کرده و باعث اعتماد به نفس بیشتر در افراد نیز می‌شود. بر هیچ کس پوشیده نیست که داشتن مژه‌های پرپشت و زیبا، حالت چشم را بهتر کرده و فرد را جذاب‌تر نشان‌ می‌دهد پس همین امر اهیمت تأثیر مژه مصنوعی در زیبایی چشم شما را بیشتر میکند.

اما بسیاری افراد مژه‌های پر پشتی ندارند و یا در اثر مرور زمان مژه‌هایشان کم‌پشت‌ شده و ریخته‌ است. یا حتی افرادی مژه‌هایی کوتاه دارند و دلشان می‌خواهد مژه‌هایی بلندتر داشته‌ باشند. تمام این مشکلات راه حل دارد و راه حل آن مژه مصنوعی است. البته امروزه روشهای پر هزینه‌تر کاشت مژه دائمی و اکستنشن مژه نیز آمده است، اما مژه مصنوعی با توجه به انواع مختلفی که دارد و از 24ساعت تا یک هفته (بسته به نوع چسب بکار رفته) روی چشم می‌ماند، هنوز هم هواداران خود را دارد.

خانمها هیچ گاه از تآثیر شگفت‌آور مژه‌ها غافل نبوده و مژه مصنوعی یکی از وسایل ثابت آرایش آنها شده‌است. برای مهمانی‌ها, مراسمها و جشنها از انواع مژه مصنوعی استفاده‌می‌کنند. اما این را بدانید که استفاده از مژه اصولی دارد که با توجه به چشمها باید نوع مناسب را انتخاب‌کرد. چه بسا انتخاب مژه مصنوعی نامناسب، از جذابیت چشمهای شما کاسته و یا چشمهایتان را ریزتر کند. با ما همراه باشید تا در انتخاب مژه مصنوعی مناسب راهنماییتان کنیم.

بنر گل من و تو
زیبایی با مژه پر پشت
زیبایی با مژه پر پشت

انواع مژه مصنوعی موجود در بازار:

مژه مصنوعی هم مانند سایر وسایل آرایشی برندهای گوناگون و انواع مختلفی در بازار دارد. این گوناگونی ممکن است شما را سردرگم کرده و ندانید کدام یک را انتخاب‌کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که با ذوق‌ و‌ شوق جعبه مژه مصنوعی را خریده‌اید، اما وقتی آن را روی چشمتان نصب‌ کرده‌اید، چنگی به دلتان نزده و چشمهایتان را غیر طبیعی نشان‌ داده‌ است. این بخاطر عدم هماهنگی مدل مژه با چشمهایتان است. در ادامه شما را با انواع مژه مصنوعی آشنا خواهیم‌ کرد:

مژه مصنوعی نواری:

دو نمونه از این مژه‌ها در بازار وجود‌ دارد. با توجه به نوع آرایشتان باید آنها را انتخاب کنید. یک مدل روی نواری بیرنگ چسبیده‌اند. این نوار را کنار خط مژه‌ها می‌چسبانید. اگر تمایل دارید آرایش ملامی کنید و یا آریش‌ نکنید، این مژه بسیار طبیعی است. حتی می‌توانید خط چشم نکشیده و از آن استفاده‌کنید.

مدل دوم مژه‌ها بر روی یک نوار سیاه قرار گرفته‌اند. این نمونه برای افرادی مناسب اس که آرایش غلیظ کرده و خط چشم می‌کشند. هر دو مدل مژه نامبرده در اندازه و طولهای مختلف موجود و قابل تهیه‌اند.

انواع مژه مصنوعی - مژه مصنوعی نواری
مژه مصنوعی نواری
مژه مصنوعی نیمه:

این مژه‌ها نوار کوتاه‌تری دارند و برای قسمت خارجی چشم تهیه‌ شده‌اند. یعنی شما باید آنها را به قسمت بیرونی چشمها بچسبانید. این نوع مژه گوشه‌ بیرونی چشم را زیبا نشان‌داده و طبیعی‌تر از نوع قبل است. چشمها را بسیار خوش‌حالت و گیرا می‌کند.

اگر چشمهایی نزدیک به هم یا گرد دارید، این مژه باعث می‌شود فرم چشمتان کشیده و جذابتر شود.

مژه مصنوعی نیمه
مژه مصنوعی نیمه
مژه مصنوعی کامل:

یکی از معمول و رایج‌ترین مدلهای مژه مصنوعی همین مدل است. مژه‌ها روی نواری قرار گرفته‌ که به راحتی در کمترین زمان ممکن آنها را می‌چسبانید.

انتخاب مژه مصنوعی - مژه مصنوعی کامل
مژه مصنوعی کامل
مژه مصنوعی شاخه‌ای یا تکی یا دانه‌ای:

مژه مصنوعی شاخه‌ای یا دانه‌ای طبیعی‌ترین نوع مژه است. ممکن است کمی وقت شما را بگیرد اما در عوض نتیجه عالیست و بر روی هر گونه چشم جواب می‌دهد. این مژه به گونه‌ای است که می‌توانید آن را در جاهای خالی پلکتان که مژه کمتری دارد نیز بچسبانید و داشتن مژه‌هایی طبیعی و پرپشت را تجربه‌کنید.

اگر از چسب با کیفیت استفاده‌کنید تا یک هفته می‌توانید این مژه‌ها را داشته باشید. این نوع مژه بدون آرایش غلیظ هم زیبا و طبیعی است. آرایشگران حرفه‌ای بیشتر از این مژه استفاده‌می‌کنند. این مژه نیز راندازه‌هایی متفاوت و بلند یا کوتاه در بازار وجود دارد.

نقطه ضعفی که این نوع مژه ها دارند این است که باید حوصله به خرج بدید و برای گذاشتن اون 5 الی 10 دقیقه وقت بیشتری بگذارید ولی خب نتیجه بهتر خواهید گرفت.

مژه مصنوعی شاخه‌ای یا تکی یا دانه‌ای
مژه شاخه‌ای یا تکی یا دانه‌ای

انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان:

چشم‌های ریز:

اگر چشمهای ریزی دارید، سعی‌کنید از مژه‌های خیلی بلند و پرپشت استفاده‌ نکنید. این مژه‌ها چشم‌ها را ریزتر نشان‌می‌دهند. در صورت استفاده برای چشمهای کوچک، آن را بسیار غیر طبیعی نشان‌داده و کاملاً مشخص است مژه مصنوعی گذاشته‌اید.

چشم‌های درشت:

مژه‌های بلند و پرپشت مناسب افرادی است که چشمان درشتی دارند. اینگونه می‌توانند چشمان گیراتری داشته‌باشند.

چشم‌های پف‌دار و پلکهای افتاده:

برای این مدل چشم مژه‌مصنوعی باید در قسمت وسط پرپشت‌تر و بلندتر باشد. به این شکل مژه‌ها پلکها را پوشانده و کمتر پف و افتادگی نمایان است.

چشم‌هایی با مژه‌هایی کم‌پشت:

در صورت داشتن مژه‌های کم پشت بهترین انتخاب مژه‌هایی با حالت توی هم رفته، ضربدری و به‌هم‌ریخته است. بدین طریق می‌توانید مژه‌های کم‌پشت را پوشش دهید و بهرت روی مژه‌ها قرار‌می‌گیرد. حتما دیده‌اید که مژه‌های خودمان هم در یک جهت صاف نروییده و گاهی حالتهای ضربدری دارند و روی هم قرار‌می‌گیرند.

انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان
انتخاب مژه مصنوعی مناسب چشمانتان

زمان گذاشتن مژه‌ها:

بهترین زمان برای مژه‌ چسباندن پس از تکمیل آرایش و قبل از کشیدن خط چشم است. تا هیچ پودری روی آنها ننشیند.

وسایل لازم برای استفاده از مژه مصنوعی:

1.اسپری ضد‌عفونی‌کننده برای ضدعفونی پنس و قیچی

2.پنبه

3.شانه کوچک و فرمژه

4.مژه مصنوعی

5.چسب موقت مژه مصنوعی

نحوه چسباندن مژه مصنوعی:

قبل از شروع صورتتان را بشویید تا دور چشمهایتان چرب و کثیف نباشد. زیرا مژه خوب نمی‌چسبد. دستهایتان را خوب بشویید و خشک‌کنید. مژه‌ها را با فرمژه کمی فرکنید. چون خود مژه مصنوعی هم حالت فر دارد و بهتر روی مژه فر قرارمی‌گیرد. مژه را از بسته خارج‌کرده و مواظب باشید شکسته‌نشود. حالا می‌توانید آن را بصورت زیر استفاده‌کنید:

1.می‌توانید مژه را با قیچی ببرید و به‌اندازه متناسب با چشمتان آن را درآورید. این کار را از قسمت انتهای مژه مصنوعی انجام‌دهید.

2.از آنجایی که چشم عضو حساسی در چهره است، سعی‌کنید چسبی با برند خوب و با کیفیت بالا انتخاب‌کنید. چسبها در رنگهای مختلف مشکی، سفید، بی‌رنگ و طوسی در بازار وجود دارند.

با موچین ضدعفونی‌شده مژه را گرفته و کمی از چسب را به مژه بزنید. صبر کنید تا کمی چسب خودش را بگیرد. حالا به آرامی آن را روی پلک بگذارید. چشمانتان هنگام نصب بشته باشد.

با موچین یا پنس کمی روی مژه فشار دهید تا بچسبد. چند دقیقه صبر کنید تا خوب چسب خشک‌شود و بعد چشمتان را بازکنید تا مژه کنده‌نشود.

اگر مژه‌هایتان تکی و شاخه‌ای است، چسب را روی چیز تمیزی ریخته و مژه‌ها با پنس گرفته، آنهارا تک‌تک درون چسب زده و سپس بچسبانید. از قسمت بیرونی چشم شروع به چسباندن‌کنید.

3.اگر دوست‌دارید چشمهایتان حالتی مست و خمار داشته‌باشند از مژه‌های تکی و یا شاخه‌ای به این شکل استفاده‌کنید که مژه‌های بلند در انتهای چشم، مژه با اندازه متوسط در وسط چشم و مژه‌های کوتاه را در ابتدای چشم استفاده‌کنید.

چسباندن مژه
چسباندن مژه

مدت زمان ماندگاری مژه مصنوعی:

مژه مصنوعی دوام زیادی ندارد. البته بسته به نوع و کیفیت چسب تا یک هفته هم روی چشم مانده‌اند. مژه‌ها با شستشو یا استفاده از مواد پاک‌کننده چشم کم‌کم کنده می‌شوند.

نحوه برداشتن مژه مصنوعی:

لوسیونهایی مخصوص این کار در بازار وجود دارد که می‌توانید تهیه‌کنید. البته باید بگوییم که این لوسیون برای مژه‌های موقت است. اگر کاشت مژه انجام‌داده‌اید، باید حتما به فرد حرفه‌ای در سالنی که کاشت انجام‌ داده‌اید مراجعه‌کنید تا با ریموور مژه‌ها را بردارد. چون در صورت بی‌تجربه بودن ممکن است به مژه‌هایتان آسیب جدی وارد آورید.

در این مقاله بطور کامل به معرفی انواع مژه، نحوه انتخاب و کاشت مژه موقت پرداختیم. اما با تمام جذابیتی که مژه مصنوعی دارد، باید بگوییم سعی‌کنید به دفعات خیلی زیاد از آنها استفاده‌ نکنید. زیرا ممکن است در صورت استفاده مکرر به مژه‌هایتان آسیب وارد‌ کند.

 در این مطلب با انواع مژه مصنوعی و همچنین نحوه صحیح انتخاب مژه مصنوعی آشنا شدیم به راحتی حالا میتونید یک مژه مناسب و عالی متناسب با صورت خود انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی تقویت کننده مژه سریتا

ویدیو آموزش گذاشتن مژه مصنوعی در خانه

نکاتی که باید در خصوص اکستنشن مژه بدانید