آموزش ساخت سبد رخت چرک شیک و آسون

آموزش ساخت سبد رخت چرک شیک و آسون
آموزش ساخت سبد رخت چرک

ساخت سبد رخت چرک : توجه کنید داخل اتاق خیلی آشفته بازار میشه که لباس های کثیف پراکنده باشه و برای یک خانم این بدترین مشکل هستش ولی امروز میخواهیم یک آموزشی رو بهتون یاد بدیم که خیلی راحت بتونید برای اتاق خودتون و بچه ها یک سبد رخت چرک بسازید و این مشکل رو برای همیشه رفع کنید. بله راحتترین روش اینه که از بیرون خرید ولی شما با هزینه کم و صرف چند ساعت میتونید این کار رو انجام بدین. از ویژگی های جالب این سبد رخت چرک میتونیم به ایستاده بودن و همچنین آویز بودن اون اشاره کنیم.

فقط کافیه که شما پارچه رو به تناسب دکوراسیون و رنگ اتاق انتخاب کنید و سپس کار رو شروع کنید و مطمئن باشید که از شروع این کار پشیمون نخواهید شد.پس بریم سراغ آموزش ساخت سبد رخت چرک

وسایل مورد نیاز

– پارچه طرح دار نسبت به اندازه که میخواهید درست کنید(پوسته بیرونی)
-پارچه برزنتی نسبت به اندازه  (پوسته داخلی)
-پارچه نخی برای دسته سبد
-یک وسیله دایره ای برای قالب قرار دادن
– قیچی
-اتو و میز اتو
– سوزن یا سوزن ته گرد
– متر
-چرخ خیاطی
-نخ

بنر گل من و تو
وسایل مورد نیاز برای سبد رخت چرک
وسایل مورد نیاز برای سبد رخت چرک

مرحله به مرحله با آموزش ساخت سبد رخت چرک

در ادامه به آموزش مرحله به مرحله این سبد زیبا و کاربردی می پردازیم پس با دقت مراحل رو مطالعه کنید.

مرحله اول :

یک وسیله دایره ای پیدا کنید مانند سینی یا یک گلدان بزرگ یا هر وسیله ای که شما بتوانید با آن روی پارچه یک دایره بکشید در غیر این صورت میتونید از یک نخ و سوزن استفاده کنید به نحوی که نخ رو به سوزن ببندید و به اندازه دلخواه بهش طول بدید و سپس مداد یا خودکار رو به نخ ببندید و سوزن رو در وسط پارچه قرار بدین و به صورت پرگار با خودکار روی پارچه دایره بکشید.(قطر دایره 50 سانتی متر )

مرحله دوم:

حال شما پس از کشیدن دایره روی پارچه قالب خودتون رو بردارید، و سپس پارچه را برش میزنیم.

قالب دایره ای و علامت زدن
قالب دایره ای و علامت زدن

مرحله سوم :

حالا یک مستطیل به اندازع 72*162 سانتی متر روی پارچه های برزنتی و طرح دار برش بزنید. این اندازه برای قطر دایره ای به طول 50 سانتی متری می باشد.

برش پارچه مستطیلی
برش پارچه مستطیلی

مرحله چهارم:

عرض پارچه طرح دار و همچنین پارچه برزنتی رو با سوزن و یا سوزن ته گرد به هم متصل کنید تا یجواریی شکل استوانه به خودش بگیره.

مرحله پنجم:

حالا با فاصله 1 الی 2 سانتی متر از لبه پارچه آنها را بهم کوک کنید.

مرحله چهار و پنج
مرحله چهار و پنج

مرحله ششم:

دایره آماده شده در مرحله اول رو به انتهای پارچه برزنتی متصل کنید و سپس پارچه طرح دار رو هم به همین صورت به پارچه دایره ای متصل کنید.

مرحله هفتم :

حالا وقت این رسیده که به سبدتون شکل کلی رو بدین به این صورت که کف دایره ای شکل رو به کناره های استوانه ای بدوزید برای این کار هم با فاصله یک الی دو سانتی متری کار رو به هم متصل کنید.

مراحل 6 و 7
مراحل 6 و 7

مرحله هشتم:

حالا ما می خواهیم به پارچه برزنتی پارچه طرحدار رو اضافه کنیم. در هر لوله بر روی هر لوله قرار دهید و آنها را با هم ترکیب کنید تا طرف راست هر قطعه با یکدیگر روبرو شوند.شما با کوک زدن از داخل باید پارچه ها را طوری روی هم قرار دهید که کاملا یکدست بشن.

مرحله نهم :

حالا برای اینکه انتهای کار رو هم بتونید بدوزید یا باید قسمتی از کار رو برگردونید و یا بهتره که کل کار رو برعکس کنید و انتهای پارچه رو هم بدوزید تا کارتون تمیزتر بشه و در انتها پارچه رو برگردونید.

 

مراحل هشتم و نهم
مراحل هشتم و نهم

مرحله دهم :

بعد از اینکه پارچه ها رو برگردوندید کف کار که همون دایره 50 سانتی هست رو روی زمین قرار بدین و بدنه مستطیلی رو به سمت بالا ببرید دقت کنید که انتهای کار تمیز دوخته شده باشه می تونید کاملا اتو بکشید که پارچه ها تمیز روی هم قرار بگیرند.

 

مرحله یازده :

حالا توبت به دسته های سبد رخت چرک رسیده می تونید با استفاده از نوارهای 5 سانتی دستگیره ها رو درست کنید. نوارهای آماده ردزو از داخل سبد بدوزید تا بیرون کارتون تمیز و مرتب باشه

مراحل 10 و یازده
مراحل 10 و یازده

مرحله دوازدهم :

می تونید دوخت نوارهارو به صورتی که در عکس نشان داده شده هم انجام بدید تا مطمئن بشید محکم دوخته شده و با پر شدن سبدرخت چرکتون جدا نمی شه.

 

دوخت دسته سبد
دوخت دسته سبد

 

آموزش ساخت سبد رخت چرک
آموزش ساخت سبد رخت چرک

 

سبد رخت چرک خانگی
سبد رخت چرک خانگی

سبد رخت چرکتون رو می تونید در اتاق خواب یا اگر برای شستشو مکان خاصی دارید آنجا قرار بدهید و یا با خودتون به نزدیک ترین محل خشکشویی برده و به اون ها بسپارید.