چگونه یک گیاه مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟

گی

شاید شما هم تجربه خشک شدن گل و گیاه خود را در گذشته داشته اید و برای پرورش دوباره آن تردید دارید، اما باید به این نکته توجه نمایید که با انتخاب مناسب گل و گیاه به تناسب فضای خانه خود می توانید گیاهان خود را رشد داده و از پرورش آنها لذت ببرید و به زندگی خود شادابی و نشاط بیاورید. اگر نکات زیر را به خوبی رعایت نمایید میتوانید به راحتی گیاهان مورد نظر خود را انتخاب نموده و به خوبی از آنها مراقبت کنید، پس با ما همراه باشید.

با توجه به بررسی های انجام شده و تجربه شخصی، مهمترین نکاتی که هنگام خرید گیاه باید مورد توجه قرار گیرد، میزان نور مورد نیاز آن است. تقریبا تمام گیاهان یک نقطه روشن را ترجیح می دهند، اما بعضی نیز در نور کم رشد می کنند. بنابراین مرحله اول برای انتخاب گیاه مناسب تناسب فضای نوری با نیاز نوری گیاه می باشد.

تعیین وضعیت نور منزل یا محل کار

پنجره شما میتواند یکی از شرایط زیر را داشته باشد…

بنر گل من و تو

شمالی

پنجره های شمالی کمترین نور را در اختیار شما قرار می دهند. پس شما گیاهانی که نیاز نوری کمتری دارد را انتخاب کرده و چسبیده به پنجره قرار دهید.

جنوبی

پنجره های جنوبی بیشترین نور ممکن را برای شما به ارمغان می آورند در نتیجه شما به شما اجازه انتخاب بی شمار گیاه را می دهد. در این نوع پنجره ها حتی با دور بودن گیاه از پنجره، نور کافی برای رشد گیاه تامین می گردد و خیال شما از بابت نور کاملا آوده خواهد بود.

شرقی

پنجره های شرقی در ساعت های اولیه صبح مقدار زیادی نور را فراهم می کنند. در این حالت شما گیاهان سبک و متوسط ​​را انتخاب می کنید و آن را نزدیک پنجره قرار میدهید.

غربی

پنجره های غربی نیز نور خوبی برای شما فراهم میکنند ولی در فصلهای گرم سال این یعنی گرمای زیاد، در نتیجه شما باید گیاهانی را انتخاب کنید که تحمل گرمای زیاد بعداظهر را داشته باشند.

بگونیا کورالیس-تفاوت

شما در تصویر بالا تفاوت دو گیاه بگونیا کورالیس را مشاهده میکنید که گیاه سمت راست پشت پنجره شرقی و گیاه سمت چپ پشت پنجره شمالی قرار داشته

پنجره ای وجود ندارد

بعضی از مواقع پیش می آید که شما در اتاق پنجره ای نداردی(مانند اتاق های محل کار و یا خواب) در چنین شرایطی باستی شما گیاهان کم نور را انتخاب کنید و یا از نور مصنوعی برای گیاهان استفاده نمایید. برای مطالعه تهیه نور مصنوعی این مقاله را مطالعه فرمایید.

شاید در جاهایی به طور مثال پنجره ای رو به غرب وجود دارد ولی روبه روی پنجره دیواری مانع رسیدن نور میشود، شما حتما گیاه متوسط ​​و کم نور را انتخاب کنید. برای اطمینان از نوع نوری که شما دریافت میکنید چگونه است آزمایش زیر را انجام دهید:

1- یک تکه کاغذ سفید روی بالای نقطه ای که قصد دارید گیاه خود را قرار دهید، قرار دهید.

2- دست خود را در حدود 30 سانتی متر در بالای کاغذ قرار دهید.

3- چه نوع سایه ای می بینید؟

  • سایه به خوبی تعریف شده = نور روشن
  • سایه فازی، اما هنوز هم به عنوان دست خود را قابل تشخیص = متوسط ​​نور
  • فقط یک سایه قابل تشخیص است = نور کم
  • بدون سایه = ایده آل برای گیاه نیست

توصیه های گل من و تو

در زیر گیاهانی که برای نورهای مختلف مناسب می باشند را ذکر می کنیم.

گل و گیاه آپارتمانی در دکوراسیون

بهترین گیاهان برای نور روشن

 

چگونه یک گیاه مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟


کاکتوس، ساکولنت، پرومیا، شمعدانی همه ارقام، کاح مطبق، سدوم ها، انواع کراسولا : کمپ فایر خرفه اواتا و …

بهترین گیاهان برای نور متوسط

 

گیاهان با نیاز نوری متوسط


انواع بگونیا مخصوصا رکس، کالانکوا، برگ بیدی، بنجامین

بهترین گیاهان برای نور کم

 

گیاهان با نیاز نوری کم


دراسنا، گیاه عنکبوتی، سانسوریا، پتوس، شفلرا، زاموفیلیا