گیاهانی که داخل خانه شما را منحصر به فرد می کند

گل و گیاه منحصر به فرد برای داخل خانه

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل علاوه بر اینکه زیبایی دوچندانی به محیط خانه شما می دهد نشاط و شادی را هم برای شما به ارمغان می آورد در این مطلب قصد داریم تا گیاهانی را برای شما معرفی کنیم که زیبایی و جلوه فوق العاده ای به خانه شما میدهدند.

دکوراسیون منحصر به فرد با گیاهان آپارتمانی

سپر فارسی (Persian shield)

این گیاه زیبا و رنگارنگ را میتوانید به یک گوشه و یا قفسه در منزل خود اضافه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. سپرپارسی، گیاهی همیشه سبزبه صورت یک ساله و یا چندساله است.

گیاه سپر فارسی یک جنس از 350 گونه گلدار در خانواده آکانتاسه بوده که جایزه سلطنتی باغبانی انگلستان را از آن خود کرده است.این گیاه امروزه در ایالات جنوبی آمریکا و برزیل به وفور کاشته میشود و بسیار مورد توجه است.

بنر گل من و تو

گیاه سپر فارسی - گل من و تو

پپروميا ابلق (Pink Edge Peperomia)

اگر به رنگ صورتی علاقه دارید پس پرومیا یک انتخاب فوق العاده برای شما هست که نگهداری آسانتری داره، این گیاه هميشه سبز است، ارتفاع گياه در حدود 25 سانتيمتر می باشد. برگها گوشتي و تخم مرغي شكل بوده و براق و ابلق با رنگ های سفيد و كرمي در زمینه سبز رنگ و پر از فرورفتگي و برجستگي است و گاهی برگ ها به رنگ سبز تيره با رگه هاي سبز روشن دیده می شوند.

پپروميا ابلق - پپروميا

رشته تسبیحی (String of Pearls )

این گیاه زیبا به علت رشد سریع و خارق العاده سریعا تمام گلدان را گرفته و زیبایی خوبی به دکوراسیون منزل میده، شما میتونید این گیاه را به صورت آویز در خانه خود استفاده کنید.

این گیاه رشد نسبتا سریعی دارد و ساقه‌ها بعد از مدت کوتاهی به طول 90-60 سانتیمتر می‌رسند. اگرچه برگهای این گیاه بیشتر شبیه دانه های نخود فرنگی است تا مروارید اما نام دیگر این گیاه در زبان انگلیسی  رشته مروارید Strain of Pearls می‌باشد.

رشته تسبیحی

سدوم مورگانیانوم (Donkey’s Tail Plant )

این گیاه هم رشد زیادی دارد و برای رشد به نور کافی نیاز دارد، سدوم مورگانیانوم ساکولنتی آسان رشد و زیبا است که ردیف هایی از برگ های آبدار و اشک مانند دارد. این گیاه برای پرورش در گلدان های آویز بسیار مناسب است. البته می توان آنها را در گلدان کوچکی کاشت و شاخسارش را با استفاده از قیم بالا نگه داشت. یک مورگانیانوم بالغ ممکن است شاخساری به درازای 60 سانتی متر هم داشته باشد که با برگ های خاکستری – سبز، شاداب و گوشت آلودش، شما را به یاد قطرات باران بیاندازد.

البته این گیاه را به اسم های (رشته مروارید – دونه غوره ای – رشته تسبیحی) در جاهای مختلف معروف هست.

سدوم مورگانیانوم

گیاه هوازی تیلاندسیا (Air Plants )

این گیاه عجیب بیش از 600 گونه مختلف دارد و بدون نیاز به خاک و فقط با رطوبت محیط در هرکجا از خانه میتوانید آنها را پرورش دهید، در صورت وجود رطوبت زیاد به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و کافی است هر دوهفته یک مرتبه گیاه را برعکس حدود ۲۰ دقیقه درون آب بگذارید ولی اگر در مناطق خشک زندگی میکنید هر روز باید بر روی آن آب اسپری کنید.

گیاه هوازی تیلاندسیا

سدوم مرواریدی آبی (Blue Pearl Sedums )

یک گیاه خاص از خانواده سدوم که پیدا کردنش در ایران کار خیلی سختی هست ولی اگر پیداش کنید عاشقش میشوید، زیبایی آبی آن کاملا شگفت انگیز است، فقط منظر شوید تا گلهای صورتی آن در اواخر تابستان باز شود در این صورت یک گیاه کاملا شکفت انگیز می شود.

سدوم آبی - گل من و تو

اسطوخودوس فرانسوی (Spanish Lavender)

این گیاه را میتوانید در انواع رنگهای صورتی پیدا کنید و علاوه بر زیبایی از خواص دارویی آن نیز استفاده کنید، اسانس این گیاه یکی از ترکیبات اصلی برخی فرآورده های بهداشتی و آرایشی را تشکیل می دهد و در تولید ادکلن، عطر، صابون، شامپو، خوشبوکننده های هوا و امثال آن کاربرد فرآوانی دارد. اسانس این گیاه نیز خاصیت شدید ضدباکتریایی دارد.

اسطوخودوس فرانسوی

انار زینتیی (Calamondin Orange)

در واقع درختهای انار داخل خانه گلدانهای بسیار جالب و زیبایی هستند. برخی از علاقمندان به گیاه و باغبانی، از پرورش درخت انار بونسای لذت میبرند. بنسای شکل مینیاتوری درختهای طبیعی است. گلهای به شکل زنگ،چهره ی جذاب درختچه ی زینتی انار را تداعی میکند.گلهای آن می تواند قرمز روشن یا صورتی و سفید باشد.

گیاهانی که داخل خانه شما را منحصر به فرد می کند

گیاه آلبوکا (Album Spirals Frizzle Sizzle)

این گیاه عجیب و غریب نیاز نوری زیاد به همراه آب فراوان دارد، این گل زیبا که کشور عزیزمان ایران به گل فنری یا پیچی معروف است از گیاهان گلدار از خانواده مارچوبگان، زیر خانواده Scilloideae است. نام علمی آن Albuca است. یکی از معروف‌ترین واریته های آن Albuca spiralis می‌باشد.

گیاه آلبوکا - گل فنری یا پیچی

ابوتیلون داروینی (Flowering Maple)

این گیاه زیبا نگهداری بسیار آسانی داشته و همیشه شکوفه دارد، دارای گل هایی صورتی رنگ است. این گیاه زینتی محبوب در مناطق گرم با آب و هوای مرطوب بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

این گیاه به نور متوسط، هوای معتدل، خاک همیشه مرطوب و رطوبت نسبی ۵۰ تا ۶۰ درصد PH 7 تا ۸ ، نیاز دارد. کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۳ گرم در لیتر هر هفته یکبار، تا اسفند تا شهریور ماه به کار برد. خاک باغچه همراه با کود حیوانی و گیاهی، مناسب کشت آبوتیلون می باشد.

ابوتیلون داروینی

کالانکوئه تیرسیفلورا (Paddle Plant)

اگر به دنبال یک گیاه خاص گوشتی میگردین این نوع از کلانکوئه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، این گیاهان گوشتی بوده و ساقه هایی به طول حدود یک متر تولید می کنند که پس از گلدهی از بین رفته و می پوسند. شکل پایه ی برگ های این گیاهان به حالت یک رزت بزرگ، پهن، گرد، گوشتی، بدون دمبرگ، به رنگ سبز مایل به خاکستری با حاشیه ای قرمز رنگ که به وسیله ی پودری سفید رنگ پوشیده شده اند، می باشد.

کالانکوئه تیرسیفلورا

گل ساعتی (Passionflower)

رنگ این گیاه زیبا، صورتی و ارغوانی است و گلدهی آن در ماه‌های گرم سال طی تابستان و پائیز صورت می‌گیرد. گل‌ها اغلب معطر و حاوی شهد فراوانی هستند. گل ساعت ، گیاهی سریع الرشد است که ساقه های بلند و بالارونده ای را تولید می کند که می توانید قلمه های زیادی از آنها بگیرید.

گل ساعتی - سرده

جونی پروس یا ارس (‘Nana’ Juniper)

جونی پروس سوزنی برگ کوهستانی است که با تنه ای به دور خود پیچیده اندام هوایی خود را بیشتر به معرض نمایش می گدازد تا تنه .فرم شاخه ها در این سوزنی برگ آن را برای گلدان های استوانه ای و دراز و کاشت آبشار گونه و آویزان و ریخته شده روی گلدان مستعد نموده است .هرس و تربیت شاخه ها در این گونه شاخه هایی را می تواند بسازد که نمایش نیمرخ آن واقعا تماشایی و لذت بخش است.

از ویژگی‌های مهم ارس سازگاری آن است. گیاهان در اقلیم‌های مختلف از خنک تا داغ، مرطوب تا خشک، در خاک‌های سبک تا سنگین، اسیدی تا قلیایی رشد می‌کنند. اما همه آن‌ها خاک‌های غرقابی را تحمل نمی‌کنند و ممکن است به پوسیدگی ریشه و مرگ گیاه منجر شود.

جونی پروس - ارس

سرخس شاخ گوزنی (Staghorn Fern)

یک گیاه عجیب غریب که شبیه شاخ گوزن هست، این گونه از سرخس به طور خیلی گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی در جهان استفاده می شود.

شکل برگهای این گیاه با سایر سرخسها متفاوت است. برگهایش به رنگ سبز روشن هستند و به شاخهای گوزن شباهت دارند؛ به همین دلیل آن را سرخس شاخ گوزنی نامیده اند.

سرخس شاخ گوزنی

امیدوارم گیاهان معرفی شده در این مطلب برای شما مفیده بوده باشه و بتوانید با پرورش آنها در منزل خود یک دکوراسیون عالی و طبیعی در خانه داشته باشید و سلیقه خود را به رخ دیگران بکیشید.