سلام به دوستان گل من و تو.

همه ما دوست داریم که برای مدت زمان بیشتری جوان بمانیم این خواسته هر انسانی است و هیچ کسی رو در اطرافمون پیدا نمیکنیم که بگه برای من جوانی و زیبایی مهم نیست. خب پس برای رسیدن به این خواسته باید چکار کنیم؟ شاید خیلی ها دسترسی به کرم و مواد شیمیایی که برای جوان سازی پوست است دسترسی ندارند پس بیاید به سبد غذاییمون یه نگاهی بندازیم و موادی رو که برای جوان سازی پوست مفید هستند توی سید غذاییمون قرار بدیم. یکی از این اکسیر جوانی ها میوه انار است. انار ضد پیری می باشد. پس از میوه انار غافل نشید و توی فصل خودش تا می تونید انار بخورید.

به گفته محققان همچنان که به روزهای عمر ما افزوده می شود سلول ها – به ویژه میتوکندری درون سلول ها – توانایی خود را برای عملکرد مناسب از دست می دهند و نتیجتا این اختلال عملکردی سلول ها و میتوکندری های درون آن هاست که پیری و سایر بیماری ها را در بدن انسان ایجاد می کنند.

بنر گل من و تو

انار معجون ضد پیری

انار بخورید تا جوان بمانید
انار بخورید تا جوان بمانید

وقتی ما انار می خوریم سیستم گوارش شروع به هضم کردن آن می کند و طبی فرآیندی یورولیتین.إی تولید می شود. این ترکیب به سلول های ماهیچه ما اجازه می دهد که در مقابل پیری از خودشان محافظت کنند. طبق بررسی هایی که در سایت پزشکی (https://www.nature.com) انجام شده است این ماده تاثیر بسیار زیادی بر روی جوندگان داشته است. و طول عمر کرم ها تحت تاثیر این ماده تا 45% بیشتر شده است.

اما خاصیت ضد پیری انار فقط مربوط به یورولایتنین نیست. هسته ی انار دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا ۵ است. این ماده ضد التهابی قوی است. روغن موجود در هسته ی انار با کمک همین خاصیت، آسیب های وارده توسط اشعه ی ماورای بنفش را کاهش می دهد. همچنین هسته ی انار نوعی آنتی اکسیدان دارد که برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست مفید خواهد بود.

انار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای سلامت پوست است. انار در تامین تغذیه ی سلول های پوست نقش مهمی دارد. موادی مانند فسفر و ویتامین ب-۲ از مهم ترین مواد موجود در انار هستند که در تغذیه ی پوست موثر هستند. انار همچنین در تولید کلاژن موثر است. کلاژن مهم ترین علت شادابی پوست است. بنابراین نمی توان از انار و خاصیت آن برای پوست به سادگی عبور کرد.

جوان سازی پوست با انار
جوان سازی پوست با انار

انار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر و ریبوفلاوین است . انار در تولید کلاژن پوست موثر است ماده ای که نبودش یعنی چین و چروک و پیری پوست.

به گفته دستیار تحقیق مذکور: « این ترکیب تنها مولکول شناخته شده تا امروز است که می تواند میتوکندری های درون سلول را دوباره به فعالیت طبیعی بازگرداند. این یک ماده کاملا طبیعی است و تاثیر آن بر روی سلول ها چشمگیر و قابل اندازه گیری است.»