{داروی گیاهی برای سردی رحم} برای سردی رحم چه داروی گیاهی خوبه؟

داروی گیاهی برای سردی رحم
داروی گیاهی برای سردی رحم

معرفی داروی گیاهی برای سردی رحم : طبق گفته متخصصان مختلف یکی از مشکلات زنان سردی رحم است، که با ناراحتی و گرفتگی در قسمت تحتانی شکم مشخص می شود، این مشکل می تواند زندگی روزمره را برای بسیاری از زنان مختل کند. برای پیشگیری و مبتلا شدن به سردی رحم و عوارض جبران ناپذیر آن از جمله: دردهای دوران پریود، فیبروم، آندومتریوز و ناباروری بهتر است در ابتدا بدانیم سردی رحم چیست و برای گرمی رحم چه بخوریم و سپس به مبحث روش های درمان سردی رحم با داروی گیاهی مناسب و دمنوش های گیاهی می­پردازیم:

داروهای گیاهی برای سردی رحم شامل موارد زیر است:

طبق آنچه گفته شده گیاهان و دمنوش هایی که طبع گرم دارند برای کسانی که از سردی رحم رنج میبیرند مناسب است.

بنر گل من و تو
برای سردی رحم چه داروی گیاهی خوبه
برای سردی رحم چه داروی گیاهی خوبه

برگ تمشک برای سردی رحم

از داروهای مناسب برای سردی رحم میتوان به برگ تمشک اشاره کرد، برگ تمشک یک داروی غنی از مواد معدنی به ویژه کلسیم، اغلب به عنوان یکی از شناخته شده ترین گیاهان برای گرمی رحم و تقویت آن در بارداری در نظر گرفته می شود و همچنین برای ارتقای سلامت رحم نیز این گیاه با طعم ملایم و خاکی خود، معمولاً برای تهیه چای برگ تمشک استفاده می شود.

برگ تمشک منبعی از ترکیبات قابض ملایم است که توسط ترکیبات شیمیایی به نام تانن ایجاد می شود. با توجه به ماهیت قابض آن، گیاه شناسان و ماماهای غربی از چای برگ تمشک برای کمک به کاهش ناراحتی ناشی از سردی رحم در دوران قاعدگی، بارداری و زایمان استفاده کرده اند.

سیاهدانه مناسب برای گرمی رحم

سیاهدانه طبع گرم و خشکی دارد و دارای خواصی نظیر تسکین دهنده درد و تقویت کننده سیستم ایمنی است. از روغن سیاهدانه به صورت موضعی برای گرم کردن رحم و رفع عوارض سردی رحم همچون ناباروری، فیبروم، کیست­ها و دردهای شدید دوران پریودی استفاده می­شود.

همچنین، سیاهدانه به همراه عسل برای درمان نازایی ناشی از سردی رحم و تنبلی تخمدان از طریق تقویت رحم و تاثیر بر تخمک گذاری به کار می­رود. از دم کرده سیاهدانه برای بهبود قاعدگی نیز استفاده می­کنند.

جوز هندی برای گرمی رحم

جوز هندی یک ضد اسپاسم گرم کننده است، به این معنی که اسپاسم را آرام می کند. برای گاز معده، سوء هاضمه و دردهای قاعدگی و درمان سردی رحم موثر است.

هل مناسب سردی رحم

اگر این سوال همچنان در ذهن شما است که چه داروی گیاهی برای سردی رحم خوبه؟ باید گفت که یکی از گزینه های شما هل هست، هل یک دانه محرک و گرم کننده با مزاجی گرم و خشک است که برای جبران کاهش میل جنسی ناشی از سردی رحم مورد استفاده قرار می گیرد. هل به دلیل خواص ضد التهابی خود در کاهش دردهای عضلانی و دردهای پریودی بسیار کارآمد است. تحقیقات ثابت کرده است که هل با طبع گرمی که دارد در شل شدن عضلات و جلوگیری از انقباض که منجر به اسپاسم می شود، نقش اساسی دارد و به همین دلیل در کاهش سردی رحم نقش دارد.

زردچوبه مناسب سردی رحم

زردچوبه برای قاعدگی های دردناک به دلیل رکود خون ناشی از سردی رحم استفاده می شود. کورکومین یکی از مواد موثره زردچوبه است. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. برخی تحقیقات نشان می دهد که کورکومین می تواند سلول های فیبروتیک را از بین ببرد یا از تولید مثل آن­ها جلوگیری کند. چون زردچوبه دارای طبعی گرم و خشک است می­تواند در برطرف کردن سردی رحم بسیار موثر باشد.

دارچین بخورید

تو خونه مادر بزرگ همیشه فصل سرد دمنوش دارچین وجود داشت، از قدیم داروی گیاهی برای سردی رحم دارچین بوده، گیاه دارویی دارچین با داشتن طبعی بسیار گرم، به عنوان یک درمان بسیار موثر برای چندین عارضه مرتبط با پریود مانند لخته‌های سنگین در طول قاعدگی، گرفتگی عضلات، دردهای ناحیه شکمی، سیکل های قاعدگی نامنظم و خونریزی های شدید دوران پریود از طریق برطرف کردن سردی رحم به کار می­رود. همچنین دارچین با کمک منحرف کردن جریان خون از رحم به کاهش جریان خونریزی نیز کمک می­کند.

مشخص شده است که دارچین با برطرف کردن سردی رحم و افزایش تولید هورمون های لازم برای تخمک گذاری، باروری را بهبود می­بخشد. نوشیدن دم کرده دارچین به طور منظم می­تواند به افزایش شانس باروری کمک کند. علاوه بر این، دارچین یک ضد التهاب قوی و تقویت کننده سیستم ایمنی نیز به شمار می­رود.

زیره سبز برای گرمی رحم از قدیم

زیره سبز با طبع گرم به تسکین التهاب رحم همراه با علائم درد و همچنین به درمان بیماری‌های همراه با ترشحات اضافی واژن کمک می‌کند. زیره اغلب برای کمک به بهبود عملکرد رحم و رفع سردی رحم استفاده می­گردد. بخاطر همین همیشه پنیر رو با زیره ترکیب میکردن و میخوردن

زیره خستگی و درد قاعدگی را کاهش می­دهد. دم کرده زیره اغلب در طول قاعدگی توصیه می­شود تا مواد معدنی حیاتی را دوباره جبران کرده و هیدراتاسیون را افزایش دهد. خواص ضد اسپاسم و ضد درد آن می­تواند به تسکین انقباضات رحمی، تسکین گرفتگی و دردهای ناشی از سردی رحم کمک کند.

زیره به عنوان یک تقویت کننده و احیا کننده عالی رحم توصیف شده است که می تواند به اصلاح چرخه­های نامنظم و ارتقای سلامت باروری از راه گرم کردن رحم کمک کند. مصرف منظم آن برای کاهش مشکلات قاعدگی ایجاد شده از سردی رحم توصیه می­شود.

رازیانه بخورید

برای زنانی که دردهای شدید قاعدگی به دلیل داشتن رحمی سرد دارند، رازیانه ممکن است تسکین دهنده باشد. مطالعات نشان می‌دهد که نیتریت‌های موجود در رازیانه جریان خون را بهبود می‌بخشد، که می‌تواند به رحم کمک کند تا به طور موثرتر دیواره رحم را بیرون بریزد و طول قاعدگی را کوتاه کند. مطالعات دیگر نشان می­دهد که رازیانه می تواند تولید اکسی توسین و پروستاگلاندین را کاهش دهد، دو هورمونی که در پریودهای دردناک نقش دارند. دم کرده رازیانه به صورت منظم از طریق برطرف کردن سری رحم عوارض ناشی از آن را به شدت کاهش می­دهد.

آویشن و دمنوش اون عالیه

آویشن از نظر آنتی اکسیدان­ها و مواد مغذی گیاهی بسیار غنی است و به دلیل داشتن طبع گرم و خشک، گرم کننده رحم به شمار می­رود. آویشن دارای ترکیبات ضد اسپاسم است که نه تنها دستگاه گوارش بلکه سایر ماهیچه های صاف مانند رحم را نیز آرام می­کند و با کاهش سردی رحم به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند. همچنین، آویشن از راه بهبود جریان خون می­تواند موجب گرمی رحم و رفع سردی رحم گردد.

دمنوش گیاهی برای سردی رحم
دمنوش گیاهی برای سردی رحم

دمنوش گیاهی برای سردی رحم

به منظور درمان سردی رحم می­توان از دمنوش­های گیاهی توصیه شده در طب سنتی استفاده کرد. از جمله دمنوش های گیاهی برای درمان سردی رحم که مانع نازایی و مشکلات ناشی از سردی رحمی همچون فیبروم و دردهای قاعدگی می­شوند، عبارتند از:

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان­هایی است که جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. آن­ها نه تنها به حفظ سلامت رحم کمک می­کنند، بلکه ممکن است به درمان فیبروم در رحم نیز کمک کنند. به گفته متخصصان گیاهان دارویی، زنان مبتلا به فیبروم رحم باید حدود 8 هفته به طور منظم دمنوش چای سبز بنوشند. این ممکن است به کاهش تعداد فیبروم ها که ناشی از سردی رحم است کمک کند.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل با عسل یا دم کرده زنجبیل با شکرقهوه­ای علاوه بر رفع سردی رحم، کمک به افزایش باروری و تنظیم سیکل قاعدگی می­کند. همچنین، طحال و معده را نیز گرم می­کند و به گردش کلی خون در بدن به ویژه ناحیه لگنی کمک می­کند. علاوه بر این، از خواص ضدالتهابی نیز برخوردار است.

دمنوش گل گاوزبان

گل گاوزبان دارای مزاج گرم و مرطوب است. این گیاه با طبع گرم خود به افزایش جریان خون کمک کرده و در متعادل کردن هورمون ها بسیار موثر است. دمنوش گل گاوزبان به همراه نبات علاوه بر آرامش بخش بودن، برطرف کننده سردی رحم و کاهش دهنده دردهای پریودی است.

دمنوش چای کوهی

دمنوش چای کوهی با زعفران و هل، مقوی و گرم کننده رحم است.

دمنوش بابا آدم

دمنوش بابا آدم و عسل ترکیب مناسب برای گرم کردن و رفع سردی رحم است.

دمنوش بابونه

این دمنوش را می توان به همراه نبات به عنوان درمانی برای سردی رحم، ناباروری، PMS، قاعدگی دردناک و گرم کردن رحم استفاده کرد.

دمنوش گزنه

این گیاه با طبع گرم و داشتن ترکیبات سرشار از آهن، کلسیم و منیزیم در رفع سردی رحم نقش موثری دارد. بنابراین، تهیه دمنوش آن با عسل عوارض سردی رحم را به شدت کاهش می­دهد.

در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین و بهترین داروی گیاهی برای سردی رحم رو به شما معرفی کنیم، ولی یادتون باشه از قدیم در خونه های ما از دارچین، زیره، زنجبیل و غیره استفاده میشده که نشان دهنده علم بالای ما ایرانی ها بوده، اگر شما هم تجربه ای برای سوال چه داروی گیاهی برای سردی رحم خوبه دارید حتما در بخش دیدگاه مطرح کنید. در ضمن مقاله چه غذاهایی باعث سردی رحم می­شود را مطالعه کنید.