بامبو برای پوست خوبه؟ 5 چرایی استفاده از بامبو برای پوست😎

خواص بامبو برای پوست
خواص بامبو برای پوست

بامبو برای پوست فواید خاصی داره که ممکنه تا الان ندونید یا بخاطر قیمت به نسبت بالای بامبو حتی به فکرش هم نیوفتید که ممکنه تاثیرات شگفتی روی پوست و مخصوصا موی شما داشته باشه، شاید به فکر تکثیر بامبو و نگهداری بامبو هم افتاده باشید، تو این مطلب به طور کامل فواید و تاثیرات بامبو برای پوست و مو رو با هم بررسی میکنیم و در آخر محصولاتی رو براتون معرفی میکنم که میتونید با هزینه نسبتا کم از فواید بامبو برای پوست برخوردار بشید و حالشو ببرید. شاید تا حالا در مورد بامبو در فنگ شویی خیلی حرفها شندیه باشید ولی بریم ببینیم اصلا بامبو چی داره که انقدر داریم در موردش حرف میزنیم.

گیاه بامبو رو بیشتر بشناسیم

بامبو یه گیاه یا چمن غول پیکر هستش که خیلی سریع رشد میکنه و گفته میشه که خیلی متنوعه و کاربردهای متعددی داره. چند مورد از کاربرد های بامبو میشه به این موارد اشاره کرد: از اون برای تولید لباس، مواد غذایی، سوخت، دکور آشپزخانه و غیره استفاده میشه. کشت بامبو به آفت کش ها نیاز نداره و زمانی که رشد کرد، می تونه تا 35 درصد از دی اکسید کربن محیطش رو کاهش بده. 
امروز با خواص بامبو توی گل و گیاه و … کار نداریم، میخوایم ببینیم بامبو برای بدن ما چه خیری داره. بامبو برای پوست مفیده و به همراه تمام خواص ضد آکنه، آنتی‌اکسیدان‌ها و محتوای سیلیسی میشه گفت که که این ماده به عنوان عنصر نیرومند تو محصولات مراقبت از پوست قابل ستایشه و از مقام و منزلت خوبی برخورداره.

بامبو برای پوست و مو
بامبو برای پوست و مو

داخل بامبو چی هست؟

بامبو برای پوست: بامبو حاوی آنتی اکسیدان های خوشمزه برای پوست ماست، اگر نمیدونید آنتی اکسیدان چیکار میکنه؟ باید بگم، آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد سطح صورت که باعث چین و چروک های زودرس میشن کمک می کنه. باید بدونید که بامبو در مقایسه با سوپراستارهای آنتی اکسیدانی مثل چای سبز چندان قوی نیست. با این حال، بامبو برای پوست فقط برای آنتی اکسیدان ها نیست. بامبو برای پوست یه عصاره ی چندوظیفه‌ای هستش، پس بزن بریم که ببینیم این بامبو برای پوست ما چه چیزای خفنی داره. حتما مطلبی که در خصوص خواص آب برنج برای پوست در سایت داریم رو مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

شگفت انگیز ترین خواص بامبو برای پوست:

بامبو سرشار از سیلیس طبیعی هستش، یه ماده معدنی ضروری که سلامت پوست و مو رو تقویت می کنه. در واقع، حاوی حدود 70 درصد سیلیسه که اون رو غنی ترین منبع طبیعی این ماده معدنی می کنه. می دونید چرا بچها تقریبا همیشه ابریشمی ترین و براق ترین پوست و موها رو دارن؟ دلیلش برمیگرده به اینکه که کودکان پر از سیلیس هستن. همچنین برای رشد استخوان وجود این ماده ضروریه، که منطقیه بچها به وفور توی دوران رشد خودشون ازش استفاده میکنن. هر چقدر سن ما بالاتر میره، سیلیس تو بدن ما کمتر و کمتر میشه. در واقع، عدم وجود سیلیس یه ارتباط مستقیم با روند پیری بدن ما داره که ممکنه شامل ایجاد چین و چروک، شل شدن پوست و خطوط ریز بشه. البته، این علائم کمتری از تمام عواملیه که باعث پیری میشه، اما دونستن نقش سیلیس توی زندگی و رژیم غذایی ما مهم و ضروریه.

حتما مطالعه کنید : خواص کشک برای زیبایی

بنابراین، عصاره بامبو برای پوست و چین و چروک و پیری شما عالیه. بنظرتون آیا بامبو برای پوست مزایای بیشتری داره؟ حتما شرط میبندید وجود داره!
بامبو همچنین خواص درمانی باورنکردنی داره. این گیاه حاوی متانول هستش، یه عامل شفابخش قوی که پوست رو پاکسازی و بهبود می بخشه. نه تنها با بریدگی‌ها یا خراش‌های جزئی کار می‌کنه، بلکه صنعت زیبایی از این عامل جادویی توی رتبه های بالاتر استفاده میکنه.

ویژگی های زیبایی بامبو برای پوست

به غیر از اونچه که در مورد خواص ضد پیری اون ذکر کردیم، فواید عصاره بامبو برای پوست توی شرایط بیرونی عمدتاً به صورت موضعی، کرم، لوسیون و سرم استفاده میشه. 
فقط مزایای کلی بامبو برای صورت رو بهتون گفتم، اما غیر از سلامت کلی پوست چه مزایای دیگه ای داره؟ بامبو برای پوست اخیراً به عنوان یک راه حل طبیعی تر و هدفمند برای خیلی از مشکلات پوستی استفاده میشه. افراد مبتلا به آکنه، لکه های تیره، لکه های قرمز و پوست ملتهب به عصاره بامبو رو آوردن.

خیلی از درمان های مخصوص آکنه خشک کننده و اغلب تحریک کننده هستن، از اونجایی که خیلی از ژل‌ها یا درمان‌های موضعی مبتنی بر مواد شیمیایی هستن، اگرچه به کاهش یا از بین بردن جوش‌ها کمک می‌کنن، اما عامل ایجاد شده پوست خشک، حساس یا قرمز میشن. همه خواهان پوستی شفاف هستن و خیلی از ما حتی حاضریم با عواقب یک شوینده خشن آکنه مقابله کنیم. اما اگه عصاره های بامبو رو به برنامه روزانه خودمون وارد کنید، نه تنها با بعضی از عوارض جانبی خشن مقابله می کنید، بلکه ممکنه  بتونید به طور کلی محصولات دیگه ی خودتون رو برای مبارزه با آکنه کنار بزارید.

ممکنه کسایی باشن که انتظار بیشتر از کاهش چین و چروک بامبو برای پوست داشته باشن. فواید دیگه ی بامبو برای پوست اینه که میتونه لکه های تیره رو هم پوشش بده. به عنوان یه عامل شفابخش، می تونه با کاهش تولید ملانین، اندازه و رنگ لکه های تیره رو کم بکنه.

خواص بامبو برای پوست صورت
خواص بامبو برای پوست صورت

چرا پوست روشن میسوزه؟ 

بامبو برای پوست: از آنجایی که بامبو خاصیت ضد میکروبی داره، ضد التهابه و به عنوان یه آنتی بیوتیک عمل می کنه، یه نیروگاه برای جوان سازی و رشد سلولی پوست هستش. مقداری سرم بامبو رو روی صورت قرمز یا  آفتاب سوخته با آلوئه ورا قاطی کنید و بزنید تا حتی گرمای پوستتون رو هم کمتر کنه. اگه می خواید به طور کلی از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید، از کرم ضد آفتاب عصاره بامبو استفاده کنید. یه امتیاز اضافی: برای کسانی که دوست دارن به هر قیمتی از مواد شیمیایی مصنوعی اجتناب بکنن، ضد آفتاب بامبو یک جایگزین طبیعی فوق العاده خفنه.

بامبو برای مو چه فوایدی داره؟

شامپو بامبو می تونه موهای شما رو هم  تقویت کنه. تا الان خوندیم که بامبو برای پوست چطور عمل میکنه، برای مو هم به همین صورت عمل می کنه و بخاطر داشتن همون ویژگی های خاص موهارو شاداب تر میکنه و بامبو برای پوست همونقدر فوق العاده ست که برای مو ست. وقتی که از شامپو عصاره بامبو استفاده کنید، توی شستن سلول های مرده پوست و از بین بردن تجمع اونها کمک خیلی بزرگی میکنید.
همچنین محتویات شامپوی عصاره بامبو تو موهای شما باقی میمونه و در نتیجه میتونه موهاتونو مثل ابریشم براق و دلپذیر کنه. از اونجایی که بامبو به خودی خود خیلی مرطوب کننده ست، به نوعی شبیه به ترکیب شامپو و نرم کننده تو یه محصوله.
علاوه بر این، افرادی که موهای شکننده یا موهایی دارن که به راحتی می‌شکنن، باید حتماً از شامپوی بامبو برای مو امتحان کنند. همانطور که گفته شد، گردش سلولی و فرآیند جوان سازی در این گیاه باورنکردنیه. به هر حال، منطقیه که سریعترین گیاه در جهان به نوعی به رشد ما هم کمک کنه. خوشبختانه این کمک رشد بامبو برای ما رشد سلولیه!

خواص بامبو برای پوست و بامبو برای مو بی نظیره!

بالاخره بامبو سالهاست که فرهنگ های آسیای شرقی از خواص درمانی اون اطلاع دارن. البته، غربی ها هم زیاد از این قافله عقب نبودن. فواید عصاره بامبو برای پوست و بامبو برای مو اونقدر زیاده که امتحان نکردن محصولات حاوی این ماده هیجان انگیز تقریبا احمقانهست. بامبو شبیه به هیچ چیز دیوانه کننده ای مثل لجن حلزون یا مدفوع نهنگ نیست، و علاوه بر این، فواید ادعا شده بامبو برای پوست کاملا درسته.

5 چرایی استفاده از بامبو برای پوست:

چندین بار متوالی گفتم که بامبو برای پوست فواید زیادی داره ولی نگفتم که چرا و چطور میشه که باعث میشه این خواص شگفت انگیز رو داشته باشه، در ادامه بررسی میکنیم چرا بامبو برای پوست خوبه…

بهبود استحکام پوست با بامبو برای پوست:

بامبو حاوی 70 درصد سیلیس طبیعیه. کلاژن 0که از افتادگی پوست جلوگیری می کنه) عمدتاً از سیلیس تشکیل شده. با افزایش سن، کلاژن آسیب می بینه، بنابراین پر کردن پوست با سیلیس طبیعی به ساخت کلاژن و حفظ استحکام پوست کمک بسزایی می کنه.

بامبو برای پوست یه ضد التهاب قوی :

عصاره بامبو توانایی زیادی برای التیام و تسکین پوست داره. در واقع، معمولاً تو آسیا برای آروم کردن ناراحتی معده به صورت مصرف داخلی استفاده میشه ! بنابراین، عصاره بامبو و آب بامبو برای پوست های حساس خیلی توصیه میشه، اما همچنین به عنوان مکملی برای درمان تهاجمی آکنه استفاده میشه. هنگام درمان آکنه، لایه برداری بیش از حد می تونه منجر به آکنه التهابی بشه که می تونه بدترین لکه های اولیه باشه! به همین دلیل هست که عصاره بامبو یه مکمل عالی با زغاله. توی پاک کننده زغال و فواید ماسک صورت برای مبارزه با آکنه و نرمال کردن پوست های چرب و پوست مختلط هستش!

خواص آنتی باکتریال بامبو برای پوست:

تو عصری که همه ی  ما احساس می‌کنیم که ضدعفونی کردن بخشی از روند جدید و طبیعیه، درخت بامبو حاوی مواد ضد باکتریایی برای محافظت از پوست در برابر حشرات و قارچ‌هاست و میتونه باکتری و رادیکال های آزاد سطح پوست که میتونن باعث عوارض زیادی بشن رو از بین ببره.

فواید بامبو برای پوست
فواید بامبو برای پوست

بامبو برای پوست و مراقبت از رادیکال های آزاد:

پوست خودتون رو مثل یه سیب ورقه شده در نظر بگیرید که اکسید میشه (قهوه ای میشه)! اینها اثرات مخرب رادیکال های آزاد روز به روز هستش! سرشار از فلاونوئیدهای طبیعی، عصاره بامبو و آب بامبو به عنوان آنتی اکسیدان های قوی برای مبارزه با رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست ناشی از محیط، آلودگی، استرس و بسیاری از عوامل دیگه عمل می کنه. بامبو برای صورت می تونه به سلامت و جوان موندن پوست شما کمک کنه و به مبارزه با اثر پیری زودرس هم ماثر باشه.

آبرسانی پیشرفته و حجیم کردن مجدد با بامبو برای پوست:

عصاره بامبو و آب بامبو حاوی گلیکوزامینوگلیکان ها هست که به نام GAG شناخته میشن. اونها مولکول های بسیار بزرگی هستن که به طور طبیعی در درم پوست وجود دارن و به عنوان عوامل رطوبت طبیعی عمل می کنن که تقریباً 1000 برابر وزن خود توی آب میتونن متصل بشن. شناخته شده ترین GAG اسید هیالورونیک هستش. به رطوبت پوستتون از داخل به بیرون فکر کنید! از اونجایی که اونها بخشی از ماتریکس خارج سلولی پوست هستند، GAG ها همچنین به پر شدن مجدد پوست و حفظ ساختار انعطاف پذیر و محکم پوست کمک می کنن.

تمام مزایای فوق العاده ی بالا رو میتونید توی محصولات حاوی عصاره بامبو پیدا کنید، چه نیاز به آبرسانی شدید، محافظت، تسکین، ترمیم، پیشگیری از افزایش سن یا استحکام پوست داشته باشید!

آیا پودر بامبو برای پوست مفید است؟

پودر بامبو به عنوان یه لایه بردار طبیعی برای پوست شما عمل می کنه و به آرامی سلول های مرده پوست رو پاک می کنه و منافذ رو باز می کنه. فواید بامبو به این ختم نمیشه که یه لایه بردار عالیه، بلکه بامبو همچنین به طور طبیعی سرشار از سیلیسه. سیلیس می تونه تولید کلاژن رو افزایش بده، پروتئینی که پوست شما رو پر می کنه اما به طور طبیعی با افزایش سن کم میشه. علاوه بر لایه برداری صورت، بامبو می تونه پوست شما را پرتر و جوان تر نشون بده.

آیا پودر بامبو برای پوست های حساس خوب است؟

پودر بامبو به عنوان یه فیبر گیاهی برای افرادی که پوست حساسی دارن بسیار عالیه. همونطور که اسکراب های پلاستیکی می تونن باعث تحریک پوست بشن. همچنین برای محیط زیست بهتر از ریزدانه های پلاستیکی مورد استفاده توی بعضی از اسکراب ها ست، چون بامبو 500 برابر سریعتر از پلاستیک تجزیه میشه.

پودر بامبو برای پوست چه خواصی دارد؟

پودر بامبو به عنوان یه لایه بردار طبیعی برای پوست عمل می کنه و به آرامی سلول های مرده پوست رو پاک می کنه و منافذ رو باز می کنه. مزایای بامبو به این ختم نمیشه و بامبو برای پوست یه لایه بردار عالیه. بامبو همچنین به طور طبیعی سرشار از سیلیسه.

بامبو برای آکنه چه فوایدی دارد؟

عصاره بامبو در واقع می تونه پوست رو تقویت کنه و بامبو برای پوست کسایی که از  آکنه رنج می برن عالیه. 

آیا بامبو باعث رشد مو می شود؟

بامبو نه تنها بهترین راز مدرن برای سلامت مو، پوست و ناخنه، بلکه حاوی مقادیر بی‌نظیری بیوتینه، یکی از اعضای خانواده ویتامین B که ثابت شده رشد مو رو به شدت افزایش میده.

 بامبو برای پوست فوایدی داشت که نتونستم براتون خلاصه بنویسم، از این عصاره خفن استفاده کنید چون بامبو در فنگ شویی فقط عمل نمیکنه بلکه بامبو خواصی داره که میشه اونهارو با چشم دید و بهش ایمان آورد.