خواص آب برنج؛ 21 خاصیت شگفت انگیز برای پوست صورت، مو و سلامتی

آب برنج یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین روش درمان برای سلامت پوست و صورت شناخته می شود...

خواص آب برنج برای سلامتی و زیبایی
خواص آب برنج برای سلامتی و زیبایی

خواص آب برنج برای پوست و زیبایی : آیا شستن صورت با آب برنج برای جوانسازی پوست شما کمک می کند؟ امروزه آب برنج یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین روش درمان برای سلامت پوست و صورت شناخته می شود. آب برنج دارای موادی است که برای محافظت و ترمیم پوست استفاده می شود و دارای آمینو اسید و ویتامین e و b ، آنتی اکسیدان و مواد معدنی می باشد.

از آب برنج می توان برای درمان آکنه ، کاهش قرمزی و لکه های پوستی ، درمان یبوست و اسهال و همچنین برای پوست های خشک و آسیب دیده استفاده کرد. همچنین در ادامه مطلب پاسخ سوالاتی مانند : چه مدت آب برنج را بر روی صورت خود بگذارم؟ آیا مصرف بیش از حد آن ضرر دارد؟ چگونه می توانم موهای لخت داشته باشم؟ آیا آب برنج باعث چاقی میشود؟ و دیگر سوالاتی که باید جواب آنها را بدانید و نکات استفاده از آن و طرز تهیه ماسک های خانگی را خواهیم گفت پس همراه ما باشید.

راستی اگر در خصوص خواص برنج بر سلامتی سوال دارید حتما مطالب آن را مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

۸ خواص آب برنج که نمی دانید!!

اگر دنبال خواص برنج برای صورت هستید ابتدا باید خواصی که آب برنج برای زیبایی دارد را بدانید.

خواص آب برنج برای پوست و سلامتی
خواص آب برنج برای پوست و سلامتی

آب برنج برای شفاف سازی پوست :

مطالعات نشان می‌دهد که آب برنج به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود باعث شفاف سازی و نرم شدن پوست می‌شود و مانع از پیری یا چروکی پوست صورت میشود. همچنین آب برنج کلاژن موجود در پوست را افزایش می دهد و دارای خاصیت ضد آفتاب طبیعی است. علاوه بر آن محصولاتی مانند صابون ، تونر و کرم ها حاوی آب برنج هستند. همچنین اب برنج برای لک صورت بسیار مفید است و میتواند کمک شایانی به رفع این لک ها کند.

چه مدت آب برنج را بر روی صورت خود بذارم؟

اگر از آب برنج خیس شده استفاده می کنید:

  • آن را در ظرفی نگه داشته و پس از تمیز کردن پوست آن را به شکل اسپری به صورت خود بزنید .
  • بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید
  • شما میتوانید به جای اسپری کردن از قطعه ای پنبه استفاده کنید
  • پنبه را در آب برنج آغشته کرده و سپس به سراسر صورت خود بزنید
  • بگذارید ۳۰ دقیقه خشک شود و سپس آن را با آب بشویید.

اگر از آب برنج تخمیر شده استفاده می کنید:

  • دو یا سه قاشق غذاخوری آب برنج تخمیر شده را با یک یا دو فنجان آب رقیق کنید.
  • آن را خوب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری دار قرار دهید
  • شما می توانید آن را به صورت اسپری یا به کمک پنبه به صورت خود بزنید و تا هر زمان که خواستید آن را نگه دارید.

آب برنج برای ترمیم موهای سفید و آسیب دیده

از خواص آب برنج برای مو میتوان به ترمیم کنندگی اشاره کرد، اب برنج حاوی ماده شیمیایی به نام اینوزیتول می باشد که می‌تواند شکاف‌های انتهایی موهای سفید و آسیب دیده را بهبود ببخشد.

خواص آب برنج برای موها
خواص آب برنج برای موها

کاهش ناراحتی های قلبی با آب برنج

برخی افراد برای مسمومیت غذایی یا برای درمان اسهال نوشیدن آب برنج را توصیه می‌کنند و همچنین برای کاهش ناراحتی های قلبی موثر است .

❌هشدار❌

” آب برنج حاوی آثاری از آرسنیک می باشد که می‌تواند منجر به سرطان ، بیماری‌های عروقی ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی و دیابت نوع دو شود لذا نباید بیش از اندازه از آن استفاده کرد.”

آب برنج برای درمان اگزما و آکنه

آب برنج می‌تواند تا حد زیادی قرمزی و ترک خوردگی پوست را کاهش دهد و به عنوان یک مرطوب کننده منافذ پوست را میبندد.همچنین از آب برنج میتوان به صورت موضعی برای تسکین پوست استفاده کرد.

درمان مشکلات چشمی سالمندان با آب برنج

نوشیدن آب برنج یا خوردن انواع برنج می تواند مشکلات چشمی افراد مسن از جمله دژنراسیون ماکولا که معمولا افراد مسن را درگیر کرده و سپس منجر به نابینایی می‌شود را بهبود ببخشد.

آب برنج و رابطه آن با اشعه خورشید

مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مواد شیمیایی موجود در آن می تواند پوست را در برابراشعه خورشید محافظت کند. همچنین می‌توان آن را با عصاره های گیاهی دیگر ترکیب کرد تا مانند یک ضدآفتاب عمل کند .

آیا از خشکی پوست خود رنج میبرید؟

شواهد حاکی از آن است که آب برنج به تحریک پوست ناشی از سدیم لورل سولفات کمک میکند. دو بار استفاده در روز باعث بهبود خشکی پوست و پوست های آسیب دیده توسط اس ال اس می‌شود .

خواص برنج برای پوست
خواص برنج برای پوست

چگونه می توانم موهای لخت داشته باشم ؟

خواص آب برنج برای مو بسایر عالی است، موهای فر اغلب خشک و شکننده هستند. شما میتوانید توانید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه آب برنج را برروی موهای خود قرار داده تا باعث نرمی مو شود . پروتئین موجود در آب برنج به طور عمیق در مو نفوذ کرده و باعث تغییر وضعیت مو می‌شود. این عناصر مفید حتی می‌توانند بعد از شستشو در مو باقی بمانند.

کاهش چشمگیر وزن با آب برنج

خواص اب برنج برای چاقی درست است؟ یکی از خواص مهم آب برنج تقویت کننده انرژی بدن می باشد ، زیرا افراد بعد از مصرف آب برنج سعی می کنند که در باشگاه یا خانه عرق کنند و می‌توان از آن به عنوان نوشیدنی قبل از تمرین استفاده کرد این کار باعث می‌شود که انرژی کافی برای تمرین را داشته باشید و منجر به کاهش وزن می شود .

دغدغه بانوان برای داشتن پوستی زیبا و سالم

اکثر زنان در ژاپن و کشورهای همجوار پوستی شفاف و بی عیب و نقص دارند. آنان به این نکته دریافته‌اند که ماسکهای صورت برنج در مراقبت از پوست و جوانسازی تاثیر بسیار زیادی دارد. و من شخصاً باید بگویم که استفاده از ماسکهای صورت برنج از بهترین تصمیماتی است که من برای مراقبت از پوست خود گرفته ام. بعد از این ماسک پوست، صورت من چاق ، لطیف، صاف، یکدست و بسیار جوان شده است.

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله نحوه مصرف و استفاده از ماسک را براتون آموزش دهیم.

ماسک آب برنج
ماسک آب برنج

۱۲ مزیت ماسک صورت برنج برای پوست

  1. ماسکهای صورت مانع از پیری زودرس شده و پوست جوان را برای شما به ارمغان می آورد.
  2. برنج حاوی اسید فرولیک است که پوست شما را از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند
  3. برای لایه برداری پوست موثر است
  4. تولید کلاژن را افزایش می‌دهد
  5. باعث سفتی و قابلیت ارتجاعی پوست می شود
  6. منجر به بازسازی و همچنین رشد سلول های جدید
  7. بهبود جریان خون پوست
  8. منافذ پوست را به حداقل رسانده و به شما چهره زیبا و یکدست هدیه می دهد
  9. خاصیت ضد التهابی (علی الخصوص برای پوست های حساس)
  10. بهبود خشکی پوست
  11. بهبود درخشندگی و مرطوب شدن پوست صورت
  12. برنج ، روغن اضافی را بدون خشک کردن پوست را جمع می کند

در ادامه به معرفی چند نوع از این ماسک ها خواهیم پرداخت:

ماسک جوان کننده موز و برنج

موارد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری برنج آب پز
  • یک قاشق غذاخوری موز له شده
  • ۲ قاشق چای خوری لیموی تازه

برای تهیه این ماسک آن را داخل کاسه قرار داده و با چنگال خوب له کنید تا حالت صاف و خامه‌ای شود . این ماسک باعث جوانسازی پوست شما شده و می تواند شادابی و طراوت را بر روی گونه های شما ببخشد .

زیرا موز ماده مغذی است که مواد معدنی ، ویتامین و آنتی اکسیدان برای پوست شما فراهم کرده و باعث نرمی و درخشانی پوست شما می شود. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار داده و سپس آنرا ماساژ دهید.

خواص آب برنج برای پوست و انواع ماسک
خواص آب برنج برای پوست و انواع ماسک

ماسک صورت آووکادو و برنج برای پوست های حساس

  • ۲ قاشق چای خوری آرد برنج
  • ۱ قاشق بزرگ آووکادوی له شده
  • ۱قاشق غذاخوری آب سیب تازه

اگر شما پوست حساس دارید باید توجه کنید که از چه محصولاتی استفاده می‌کنید. زیرا بعضی محصولات تجاری حاوی مواد شیمیایی زیادی است که می تواند پوست حساس را بدتر کند. به همین دلیل است که این ماسک های خانگی و طبیعی گزینه خوبی برای استفاده کردن هستند.

برای تهیه این ماسک شما می توانید به جای استفاده از آرد برنج از برنج پخته شده نیز استفاده کنید. یک لایه ضخیم از این ماسک را بر روی صورت خود به حالت یکنواخت بمالید. سپس بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم شسته و از مرطوب کننده صورت استفاده کنید.

ماسک صورت برنج ،ماست و زرد چوبه برای زخم های آکنه

  • ۲ قاشق چای خوری آرد برنج
  • ۴ قاشق چای خوری ماست
  • ۱ قاشق چای خوری پودر زرد چوبه

این ماسک باعث از بین رفتن آکنه و شادابی و درخشش پوست می شود. ماست حاوی اسید لاکتیک ، کلسیم، آنتی اکسیدان و رطوبت زیادی است. همچنین ماست خواص بسیار زیادی برای پوست دارد از جمله : حل شدن سلول های مرده پوست ، از بین برنده رنگ پوست و آبرسانی پوست زردچوبه هم قابلیت ارتجاعی دارد و باعث تحریک روند بازسازی پوست می شود.

این ماسک را به صورت تمیز خود بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید در این مدت نگذارید که خشک شود و در صورت لزوم دوباره آن را بر روی صورت خود قرار دهید و در پایان ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید .

همه ما باید برای حفظ سلامت پوستمان اقداماتی انجام دهیم همچنین برای تداوم زیبایی صورت و داشتن پوستی زیبا بهتر است که از این ماسک های خانگی استفاده کنیم تا روند پیری پوست را کاهش دهیم .

آیا از خواص آب برنج برای پوست و موی خود استفاده کردید؟ شما برای زیبایی صورت تان چه کارهایی انجام می دهید؟ و کدام تاثیر پذیر تر بوده است؟ تجربیات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط :